Konkurence ve třídě 3 byla opět obrovská a nechyběly ani posádky z Maďarska, Slovenska či Francie. Patrik s Richardem chtěli hlavně dojet do cíle a zajet pár dobrých časů. „Naše Evo desítka prošla před startem důkladnou kontrolou, byla vyměněna spojka, zkontrolována převodovka, zrepasovány brzdy,“ konstatuje před startem soutěže Patrik Rujbr.
Hned z počátku soutěže začala velká pneumatiková loterie, když na úvodní městské superspeciálce pršelo, avšak těsně před startem Patrika s Richardem musela vyjet na trať sanitka k civilnímu případu a na trať tak kluci vyjížděli s nezahřátým vozem. „Na start městské erzety jsme přijeli přesně na čas, s optimálně zahřátým autem. Bohužel hned po projetí časovky byla erzeta zastavena a během 20 minutového čekání zchládly pneumatiky a začalo pršet. To nám bylo jasné, že žádný dobrý výsledek na řezaných slickách nedosáhneme, což se nám potvrdilo a z dosažného času jsme byli pěkně rozladění,“ říká těsně před startem superspeciálky spolujezdec Richard Nesvadba. Toto zdržení znamenalo jeden z nejhorších časů ve třídě 3 a tak chtěli kluci v následujích sobotních osmi testech zajet lepší časy, což se dařilo, když časy posádky KRTZ Racing Teamu se pohybovaly zhruba v půlce všech startujících ve třídě 3 a po první etapě byli kluci sedmnáctí ve své třídě. „Celá sobota byla velká pneumatiková loterie, pořád jsme prohazovali na přední nápravě media a řezaný slick a většinou se ukázaly námi zvolené pneumatiky jako dobrá volba,“ dodává k pneumatikové loterii v první etapě pilot Patrik Rujbr. „Nejtěžší sobotní erzeta byl druhý průjezd Tesákem, kdy se ke tmě přidala ještě mlha. Byl jsem rád, když jsem uviděl ceduli označující cíl, protože číst rozpis v takové mlze bylo hodně těžké a myslím, že jsem za svou spolujezdeckou kariéru nic podobného nezažil,“ dodává k náročném konci první etapy Richard Nesvadba.
Počasí míchalo kartami i ve druhé etapě, kdy už se předpovídalo pěkné počasí, ovšem ještě dopoledne opět přišel déšť. Avšak nepršelo na všech testech a tak opět záleželo na správnosti volby pneumatik. Patrik s Richardem se v první sekci druhé etapy dokázali držet na hranici první desítky své třídy a jednou do ní i nakoukli. Bohužel, hned na úvodním testu druhé sekce se stala tragická nehoda, při které zemřel divák a soutěž byla následne předčasně zrušena. Kluci tak byli klasifikováni na čtrnáctém místě ve třídě 3. „První nedělní erzety jsme absolvovali na mediích, bez nějakého většího problému. Jen před cílem Majáku začal vlivem docházejícího benzínu vynechávat žíznivý motor naší desítky a byli jsme rádi, že jsme se dostali do servisní zony. Bohužel před startem další erzety jsme se dozvěděli o nešťastné události, která se přihodila na trati a pak přišla informace o úmrtí diváka a bylo nám jasné, že pěkná soutěž končí předčasně kvůli tragédii. Nám s Patrikem i celému našemu týmu je líto zmařeného života diváka i organizátorů, kteří připravili pěknou soutěž a vím jak si na bezpečnosti zakládají,“ uzavírá spolujezdec Richard Nesvadba.
Dalším startem posádky KRTZ Racing Teamu budou již tento týden Rally Jeseníky, kam už se kluci hodně těší.