Jaké bylo kopřivnické Monte Carlo?

RallyZone.cz, 22. ledna 2018, 13:44 Google+

Většina českých posádek si ještě užívá zimní pauzu, nebo připravuje techniku na novou sezonu 2018. To se ale netýká jezdců, kteří se pravidelně scházejí na kopřivnickém polygonu Tatry. 20. ledna se zde konal první letošní díl Traiva RallyCupu. Na startu se sešlo více než 25 posádek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Traiva RallyCup Kopřivnice - leden

Traiva RallyCup Kopřivnice - leden | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Byť zima v ČR neprobíhá podle klasických obrázků Josefa Lady, takže trasy rychlostních zkoušek nelemovaly sněhové bariéry, zato na soutěžící čekalo „kopřivnické Monte Carlo“. Trať soutěže se dělila na dvě rychlostní zkoušky, které se jely třikrát. Závodníky tak čekalo necelých 25 závodních kilometrů.  RZ1 byla hned po ránu víceméně bez sněhu, zato RZ2 byla pro mnohé těžkou zkouškou již při seznamovacích jízdách. Lesní pasáže, kde ještě den před závodem tekla voda po cestě z tajícího sněhu, během noci mráz přeměnil v kluziště. To vše ještě zasypala malá vrstva čerstvého sněhu. Ne všechny posádky byly vybaveny zimním obutím s hroty a pořadatelé se proto rozhodli přistoupit k formátu, který se jel i na Silvestrovském podniku. To znamená, že posádky vybavené hroty si napřed zazávodily na zamrzlých částech RZ2, kterou jely hned 3x, poté následoval servis, kde přezuly a vydaly na RZ1, kde panovalo takřka jarní počasí. Posádky bez hrotů trať absolvovaly podobně, ale v opačném formátu, protože hroty led rozbily a trať se tak stala sjízdná i pro ně. Tenhle formát není moc objektivní v celkovém hodnocení, ale na polygonu se scházejí závodníci, kteří si závody si chtějí užít a to v rámci dostatečné bezpečnosti, a tak to nikomu nevadilo a žádné protesty podány nebyly.

A jak to probíhalo v jednotlivých třídách?

Třídu historiků naplnilo 5 vozů. Zde si dojel pro vítězství Bohumil Pfeifer se svojí Škoda 130 L. Druhé místo si odvezl Josef Peřina s BMW a stupně vítězů uzavřel Radovan Hlavička s Peugeotem 205.

Třída dvoukolek byla obsazena 11 vozy. Prvenství z prvního letošního podniku si odvezl Rafal Pochlopien se svojí Opel Astra GSI. Druhý dojel Rafal Krecioch a 3. místo si odvezl Marcin Górny. Stupně vítězů v této kategorii tedy obsadili ryze polští závodníci. 

Ve třídě N4 se sešlo 8 vozů. Radek Fiala s Lancem EVO X vybojoval 3. místo, Sebastian Frycz, který na poslední RZ přišel o celkové 1. místo po problémech se spojkou a skončil tak druhý ve třídě N4 a první místo si odvezl Jaroslav Podešva.

Z celkového prvenství v cíli se nakonec radoval Antonín Tlusťák na Fabii R5. Druhý skončil Jaroslav Podešva se Subaru Impreza. Třetí celkově, po zmíněných problémech, skončil Sebastian Frycz se Subaru Impreza STi.

Vytisknout

Diskuze: Jaké bylo kopřivnické Monte Carlo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Traiva RallyCup Kopřivnice - leden

Traiva RallyCup: FOTO

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud