Agrotec Petronas Rally Hustopeče byla zlomovým závodem ve velkém českém mistráku. Právě rally mezi vinicemi, která je díky svému specifickému charakteru nejnáročnější soutěží u nás, se domácí šampionát přehoupl do druhé poloviny mistrovství. Pořadatelé převzali 119 posádek. Na zvýšeném počtu startujících měly podíl slovenské posádky, neboť hustopečská rally se započítávala do českého i slovenského mistráku. Pro všechny posádky byla připravena trať o dvanácti rychlostních zkouškách rovnoměrně rozdělených do dvou etap. Soutěž byla poznamenána několika incidenty, po kterých se rušily rychlostní zkoušky a kvůli kterým si posádky s vyššími startovními čísly obzvláště v pátek moc nezazávodily.
Tým Vlastimila Neumanna přivezl do centra rally dva soutěžní vozy. Mitsubishi Lancer EVO IX byl připravený pro Hradečáka Lukáše Matěnu, kterému četl noty Pavel Zalabák. Z původních šesti rychlostních zkoušek páteční etapy odjeli Lukáš s Pavlem čtyři. Nejvíce se jim zadařilo na RZ 3 Boleradice – Bořetice, kde zajeli třetí nejrychlejší čas mezi produkčními vozy. Na konci první etapy předávala posádka své mitsubishi do uzavřeného parkoviště na 18. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě to byla pátá příčka. V sobotu šla klukům nejvíce RZ Němčičky. V obou průjezdech zajeli shodně druhý čas ve třídě. Na konci závodu patřilo Lukáši s Pavlem 15. místo v absolutní klasifikaci. Pokud vezmeme samostatnou českou klasifikaci, tak je to 11. příčka celkově a ve třídě 3 patří klukům bronzový stupínek. V rámci Slovenska se Matěna se Zalabákem umístili na 5. místě celkově a 2. místě ve třídě 3. „Na Rally Hustopeče jsme se opravdu těšili, protože je to soutěž, kterou známe nejvíce a charakter rychlostek nám sedí. Osmnáct přihlášených posádek ve třídě 3 z Čech a Slovenska slibovalo napínavé závodění. Naším cílem bylo urvat co nejlepší výsledek, ale bez zbytečného rizika, aby se neublížilo autu před Rally Bohemia. Bohužel v pátek byla nejhezčí RZ v obou průjezdech zrušena a v sobotu tento trend pokračoval zrušením jednoho průjezdu nejdelší zkoušky závodu. I tak jsme se skvěle svezli a nutno říct, že se jelo opravdu rychle a mezi posádkami byly minimální rozestupy až do konce soutěže. Krásné třetí místo v MČR se ztrátou 34 vteřin na prvního Jana Jelínka je pro nás v tak obsazené soutěži skvělým umístěním. Všem ve třídě 3 děkujeme za krásný sport. Týmu KIT Racing za perfektně připravené auto, ostatně jako vždy, a už teď se těšíme na Rally Bohemia, přijďte nás podpořit!“ ohlédl se za soutěží mezi vinicemi Lukáš Matěna.
Comeback zažil v Hustopečích Josef Pátl. Na sedadlo spolujezdce do Peugeotu 208 R2 usedl František Rajnoha a pro oba to byl návrat s několika premiérami. Pro Josefa to byl návrat po šesti letech, Franta absentoval méně, pouze jednu sezónu. Třída 6 byla opět nejpočetnější ve startovním poli, kdy se na startu sešlo 23 posádek. Po prvním dnu patřilo Pátlovi 14. místo ve třídě a 23. místo ve dvoukolkách. Nutno ale jednou větou dodat, že posádka měla k dispozici pouze dvě z šesti erzet. Za denního světla se Josef s Frantou hodně bavili jízdou a jejich pouť dospěla až k cílové rampě. Zde byli klasifikováni na 42. místě absolutní klasifikace českého závodu, ve třídě byli jedenáctí a mezi dvoukolkami dvacátí. „Byl to pro mne a spolujezdce Františka vysloveně náročný víkend. František se soutěží neúčastnil přesně rok a já let šest. Krom obav z napsání rozpisu a toho, zda vůbec budeme schopni tuto soutěž absolvovat, mě čekal zcela nový příběh. Nikdy jsem nejel velkou soutěž, nikdy jsem nejel ve tmě, nikdy s předokolkou, nikdy v tak úžasné atmosféře a nikdy po tak rychlém rozhodnutí. I když se průběžně snažím udržovat v kondici, to, co následovalo, bylo pro nás velice vyčerpávající. Nyní můžu s klidem říct, že kluci vpředu jedou o výsledek a jedou nepředstavitelně rychle. Ti, co však jedou vzadu, prokazují obrovskou trpělivost a lásku k tomuto sportu. V pátek jsme absolvovali pouze dvě rychlostní zkoušky ze šesti, kvůli haváriím a celkově se první etapa protáhla do nelidských hodin jak pro přilehlé obce, tak i pro nás jako posádky. Lampičku na nočním stolku jsem vypínal ve 3:12 v sobotu ráno a probuzen jsem byl stařeckou nespavostí v 6:30. Bylo to opravdu na prd, a když jsme se s Frantou viděli u snídaně, měl jsem chuť se na to vykašlat. Nakonec jsme se rozhodli to zkusit a dobře jsme udělali. Užívali jsme si každý kilometr, a byť mne František několikrát zcela oprávněně káral, nakonec jsme spokojení a vyčerpaní horkem rally dokončili. Zpětně když se ohlížím, bylo fajn soutěž dojet, užít si ji a hlavně všem pochybovačům, dokonce i sám sobě, dokázat, že jsem schopen soutěž zvládnout. Děkuji všem, kteří se starali o bezproblémové fungování vozu a Františkovi za trpělivost. Mám zase spoustu zážitků, které už mi nikdo nevezme, a dvě kila z váhy dolů,“ prozradil své dojmy po závodě Josef Pátl.