Listopadová Traiva pro Odložilíka, Podešvu, Laczka a Vichtu

RallyZone.cz, 23. listopadu 2018, 17:58 Google+

Předposlední díl z letošního seriálu Traiva Rally cupu se jel v polovině listopadu a centrum soutěže bylo opět na kopřivnickém polygonu. V harmonogramu byly dvě rychlostní zkoušky se třemi průjezdy. Do závodu se prezentovalo pořadatelům 49 jezdců rozdělených do čtyř kategorií. A jelikož se tentokráte jelo o dvojnásobek běžných bodů, bylo o co bojovat

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Traiva RallyCup - listopad

Traiva RallyCup - listopad | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Sdílejte článek

V kategorii historik bylo připraveno popasovat se s tratí osm jezdců. Čtyři body do průběžné tabulky za osmé místo si vyjel Libor Slíva na Škodě 130 L. O příčku lepší byl nejmladší ze závodnického rodu Mechlů Matěj. S Peugeotem 205 absolvoval mladý jezdec v Kopřivnici úspěšnou premiéru. Ani v listopadu nechyběl na startu cupu Dušan Gacík se Škodou 130 L, Liborův týmový kolega, a i tentokráte vyšel z týmového duelu vítězně. Po odjetí všech rychlostních zkoušek obsadil šestou příčku. Pátý dokončil závod Otmar Uher na Fordu Escort RS Cosworth. Radovan Hlavička bojuje v průběžném hodnocení kategorie historik o konečnou bednu, tudíž mu šlo s Peugeotem 205 GTi o hodně. Výsledné čtvrté místo jej jistě potěšilo a nyní drží průběžné stříbro. Trojici nejrychlejších v kategorii historik načíná třetí Martin Klepáč s Peugeotem 205 GTi. O 2,4 vteřiny byl rychlejší Josef Peřina se svým bílým BMW E30. Přerovskému jezdci dvojnásobné body zajistily celkové vítězství v kategorii historik. Vítězství si opět odvezl brněnský Jiří Vichta, a že to byl opravdový boj o místo nejvyšší, potvrzovaly šrámy od svodidel na páté rychlostní zkoušce na jeho Volkswagenu Brouk.

img-responsive

Traiva RallyCup - listopad | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Přesouváme se do kategorie dvoukolek, kde v listopadu startovalo šestnáct jezdců. Jediná jezdkyně ve startovním poli ovšem závod nedokončila, neboť Libuši Čikor odmítla poslušnost Honda Civic Type R. Úspěšnější byli, ale mimo bodované umístění dojeli patnáctý Oldřich Kaplánek na Hondě Civic VTi, čtrnáctý Zdeněk Kráčalík se Suzuki Swift, třináctý Michal Lekeš na Škodě Felicia, dvanáctý Michael Jančík s BMW, jedenáctý Tomáš Štuksa startující na Opelu Adam cup, desátý Jiří Gerych s Citroënem Saxo. Devátou příčku a dva body do průběžné tabulky získal Marek Štuksa závodící stejně jako jeho syn s Opelem Adam cup. Místo osmé a čtyři body si z Kopřivnice odváží Ramon Martišek s BMW. O příčku lepší byl Vít Martinovský s Fordem Fiesta. Druhý start na kopřivnickém polygonu přetavil Tomáš Solanský s Peugeotem 306 Maxi v další úspěšný závod, tentokráte z toho bylo šesté místo. S Opelem Adam Cup startoval na polygonu i Daniel Petr junior, při prvním startu dokončil závod na pěkném pátém místě. Nepopulární čtvrtá příčka patří Jakubu Běláškovi na Škodě Felicia. Třetí místo a životní výsledek ve dvoukolkách si vyjel Jakub Jančík s cupovým Opelem Adam. Stříbrnou příčku ve dvoukolkách obsadil polský jezdec Adam Piechota s Hondou Civic Type R. Rovněž první místo putuje do Polska. Zásluhu na tom má Patryk Laczka, jenž vodil po polygonu další Hondu Civic Type R.

img-responsive

Traiva RallyCup - listopad | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

V kategorii produkčních vozů bylo osmnáct jezdců. Soutěž nedokončil Sanka se Subaru Impreza 22B. Šestnáctá příčka patří Radovi Čikorovi a jeho EVO devítce. Mimo body soutěž dokončili také patnáctý Štefan Sasinek s lancerem stejné evoluce, čtrnáctý Petr Mikuláštík se Subaru Impreza GT, třináctý Lukáš Čala na Mitsubishi Lancer EVO IX a dvanáctý Ján Urbančík se stejným vozem. Jedenáctý dojel Honza Procházka a jeho modrý Ford Focus. Adam Březík startoval s rodinným Mitsubishi EVO IX, to však nemělo svůj den a po sérii technických problémů byl Adam rád, že soutěž dokončil. Desítku nejrychlejších mezi produkčními vozy uzavřel a těsně pod body zůstal Lukáš Marášek se Subaru Impreza GT. S body, ale hlavně s dalšími zkušenostmi s Mitsubishi Lancer EVO IX odjížděl domů devátý Marek Vlček. Také osmá příčka patří devítce, tentokráte s Adamem Fabrikou za volantem. Sedmý dokončil závod pravidelný účastník cupu Zbyněk Šantavý, šestý Petr Křižan a pátý Vladimír Barvík, všichni na Mitsubishi EVO IX. Čtvrtý nejrychlejší mezi produkčními vozy byl Honza Sedlák se Subaru Impreza 22B s pěkným novým designem. Pódiové umístění v produkčních vozech si odváží dva vozy Mitsubishi Lancer nejnovější specifikace EVO X. Třetí příčka patří Jirkovi Kratochvílovi a druhá Radku Fialovi. Vítězství a dominanci mezi produkčními vozy potvrdil Jaroslav Podešva na Subaru Impreza STI

img-responsive

Traiva RallyCup - listopad | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

V absolutní klasifikaci opět tvrdili muziku jezdci s vozy nejvyšší specifikace R5, kterých se na start postavil rekordní počet čtyř kusů. Bohužel po technické poruše musel odstoupit Antonín Tlusťák s Fordem Fiesta R5. Sedmé místo absolutně si po technických problémech odváží bystřický jezdec Silvestr Mikuláštík se Subaru Impreza WRC S6. Rozpadlé turbo na RZ 2, následné poškození nového turba a motoru Silverovi zabránilo bojovat o příčky nejvyšší. Pátý dojel Radek Fiala a čtvrtý Jaroslav Podešva. Stupně vítězů, tentokráte ovládli jezdci s vozy R5. Bronz si odváží Jiří Hanák na Fordu Fiesta, jenž pochází z dílen Orsák rally sportu. Stříbro Martin Březík, který do Kopřivnice přijel nasbírat zkušenosti s novou Škodou Fabia a stejný vůz z mladoboleslavské dílny pilotoval i vítěz listopadového klání, celkový vítěz Traiva Rally cupu 2018 a letos neporažený Roman Odložilík.

img-responsive

Traiva RallyCup - listopad | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Jak je již zvykem, listopadový závod byl opět pořádaný i pro veřejnost. Velkým lákadlem, byla možnost vydražit si jízdu s každým ze startujících jezdců přímo na šesté rychlostní zkoušce. Možnost vyzkoušet si roli navigátora využilo 40 diváků. Výtěžek z této dražby a z Traiva Rally cup Golf tour 2018 bude věnován na léčbu Petra Grosse, kterého tímto moc zdravíme a držíme palce. Přejeme hodně sil a trpělivosti nejen Petrovi, ale i jeho přítelkyni Daně.

Poslední závod letošního ročníku se uskuteční v samotném závěru roku, konkrétně 29. 12. 2018.

Autor: Silvestr Mikuláštík

Google+ Vytisknout

Diskuze: Listopadová Traiva pro Odložilíka, Podešvu, Laczka a Vichtu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mikuláš Rally (CZ)

Mikuláš Rally is Life: FOTO

Rally Hustopeče (CZE)

Stříbrná sezóna Michala Horáka v rallysprintech

Sébastien Loeb míří zpět do WRC

Sébastien Loeb se vrací do WRC! S Hyundai odjede 6 soutěží.

Mikuláš Rally (CZ)

Na Mikuláši nejrychlejší junior Gargulák s novým vozem + ONBOARD

Mikuláš Rally (CZ)

Mikuláš Rally v galerii Jan Merty

Rally Pačejov (CZE)

Randy historic racing klub mise splněna

reklama
reklama

Doporučujeme

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Jiří Pohlídal – s krtečkem ke stříbrným příčkám

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mikuláš v galerii Kuby Machálka

  2. Mikulášská ve fotografii Jana Duška

  3. Mikuláš Rally is Life: FOTO

  4. Sébastien Loeb se vrací do WRC! S Hyundai odjede 6 soutěží.

  5. Randy historic racing klub mise splněna

  6. František Kubů: Letošní sezona byla jako na houpačce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud