I když se mělo jednat o zimní soutěž, tedy alespoň podle pohledu do kalendáře, trať rychlostních zkoušek byla bez sněhové pokrývky, přesto hodně kluzká, o čemž se přesvědčilo několik posádek. Tudíž byly k vidění krásné průjezdy zatáčkami bokem, ale i výstavní, nechtěné hodiny. Přehled začínáme opět v kategorii historik, kde se sešlo šest jezdců. František Navrátil s Peugeotem 205 GTi do závodu pro technickou závadu na motoru vůbec neodstartoval. Na kopřivnickém polygonu ani při prosincovém podniku nechyběla Škoda 130 L se střídajícími se jezdci za volantem. Řeč je o Liboru Slívovi a jeho parťákovi Dušanu Gacíkovi. Společně se tito týmoví jezdci letos utkali na tratích erzet šestkrát. Libor Slíva byl lepší pouze v lednovém závodě a i nyní na konci roku se musel sklonit před svým parťákem. Libor Slíva obsadil pátou a Dušan Gacík čtvrtou příčku. Stupně vítězů byly v kategorii historik, alespoň z pohledu techniky velmi pestré. Podruhé na Traivu zavítal Miroslav Gračka s vozem Škoda 130 LR. V květnovém startu jezdce potrápil vůz, ale nyní se Míra předvedl v mnohem lepším světle a na konci závodu si došel pro pohár za třetí místo. Stříbrnou příčku obsadil Radovan Hlavička startující opět na Peugeotu 205 GTi. Jezdec ze Slatinic u Olomouce vyrobil s vozem během závodu několik nechtěných rotací, které byly naštěstí vždy s koly na vozovce. Tyto hodiny jej ale připravily o možnost bojovat o vítězství. Naopak Jiří Vichta se opět ukázal rychlou a bezchybnou jízdou a jeho Volkswagen Brouk jej dovezl k letošnímu třetímu vítězství v řadě. Tím se rozpletla i tajenka o konečném celoročním umístění v kategorii. Byť do posledního závodu vstupovali Hlavička i Vichta se stejným počtem bodů, prosincová rally přisoudila jezdci v peugeotu třetí příčku a brněnskému Vichtovi stříbro. V závodě nestartoval již jistý vítěz kategorie Josef Peřina, který byl nemocný, a jemuž tým cupu přeje brzké uzdravení.
Kategorie dvoukolek měla na startu jedenáct jezdců a i tady byl jeden odpadlík. Marcina Drewniaka startujícího na Opelu Astra GSi zradil motor a polský jezdec musel po druhé erzetě ze závodu odstoupit. Desátou příčku obsadil Ondřej Kobéda s Citroënem Saxo. Dvacetiletý mladík startuje sporadicky a jízdou se baví. I tentokráte byl v Kopřivnici jak v roli jezdce, tak i mechanika v týmu Jaroslava Podešvy. Ze Slovenska dorazil na cup Martin Jasenský s VW Golf. Martin každou jízdou zlepšoval své časy a po odjetí šesti erzet obsadil devátou příčku. Osmý dokončil závod Stanislav Mechl na Hondě Civic. Nejmladší z rodu Mechlů poctivě sbírá zkušenosti, aby pokračoval v krocích svého otce. Na sedmém místě skončil další slovenský jezdec. Jaromír Medveď přivezl stejně jako Jasenský VW Golf. Při prvním startu v cupu byl Jaro se svezením spokojený, a tak je pravděpodobnost, že jej zde potkáme i v příštím roce. Příjemné zážitky z klouzavého svezení si domů odvážel i David Srnec startující s BMW E36. Pro Davida to byl opakovaný start na kopřivnickém polygonu a oproti poslednímu bodovanému umístění, si tentokráte výrazně polepšil, v cíli byl šestý. O tom, že se dostává ohlas Traiva rally cupu i za hranice, svědčí další jezdec. Už jsme zde měli slovenské zástupce a nyní přichází na řadu početná skupina Poláků. Lukász Nowak přivezl do Kopřivnice Peugeot 206 RC. Uklouzané erzety zvládl bez větších chyb a v cíli byl klasifikovaný na páté příčce. Pomyslnou „bramboru“ urval ve dvoukolkách další z mladíků na startu – Jakub Jančík. Teprve patnáctiletý Kuba podruhé usedl do Opelu Adam cup a opět zajel skvělý výsledek. Po listopadové premiéře, kdy obsadil třetí místo, dojel nyní čtvrtý. Pohled na umístění jezdců na bedně ve dvoukolkách poukazuje na zkušenost i dravé mládí. Třetí místo obsadil Vladimír Barvík. Zlínský jezdec startuje pravidelně s mitsubishi, ale tentokrát usedl do Peugeotu 208 R2. Ač s tímto vozem nemá „Barva“ žádné zkušenosti, soupeřům pěkně zatápěl. S výsledným umístěním byl velice spokojený. O příčku výše figuroval další vůz specifikace R2 ve startovním poli, tentokráte se jednalo o Ford Fiestu s Rafalem Kreciochem za volantem. Pokud polský jezdec na Traivě startuje, je vždy velmi rychlý. I tentokráte hodně potrápil vítěze kategorie, ale druhá příčka je mu asi souzená. Druhý dojel v lednu, v září i nyní v prosinci. O pouhé 0,2 vteřiny byl ovšem lepší vítěz dvoukolek a jím nebyl nikdo jiný, než Rafal Pochlopieň s Opelem Astrou GSi. Souboj Poláků o první místo byl ozdobou závodu. Čtyřikrát byl rychlejší jezdec v opelu, dvakrát Krecioch. Pochlopieň uhájil prvenství, které bylo letos jeho šesté. V konečné klasifikaci patří Rafalu Pochlopieňovi i celkové vítězství. Druhou příčku obsadil Patryk Laczka a dominanci polských jezdců v této kategorii doplňuje třetí Rafal Krecioch.
Dostáváme se do kategorie N4, tedy kategorie vozů mitsubishi a subaru. Zde se sešlo deset jezdců. Desátou příčku obsadil Vítězslav Varadi se Subaru Impreza. Devítkového lancera přivezl na polygon Petr Křižan a z prvního startu v cupu vydoloval devátou příčku. O necelých osm vteřin byl rychlejší Lukáš Kašpárek startující se Subaru Impreza. První start v cupu proměnil v osmou příčku. Sedmý dokončil závod Vladimír Odehnal na dalším Subaru Impreza. Šestý nejrychlejší mezi produkčními vozy byl David Škodík. David je na polygonu jako doma a jeho Subaru Impreza je hodně divoké, proto občas lítaly vzduchem sudy vytyčující trať zkoušky. Pátá příčka v cíli patří Subaru Impreze Silvero rally teamu, a to jednomu z mechaniků, Sankovi. První polovina závodu vyšla Honzovi Sedlákovi perfektně a držel se na třetí příčce. Pak ale přišla chyba a náskok soupeřů za ním se výrazně zkrátil. O místo na bedně nakonec přišel v poslední zkoušce, přesto byl Sedlák se čtvrtým místem spokojený. Umístění na bedně v kategorii produkčních vozů bylo hodně o jezdcích týmu Fiscar. Třetí dokončil závod Lukáš Marášek se Subaru Impreza GT. V průběhu roku se Maráškovi moc nedařilo, ale v prosinci si vše vynahradil. Bylo vidět, že kluzká trať mu vyhovovala a Lukáš jistě na konci sezóny litoval, že nebylo více klouzání. Převahu vozů subaru narušil v kategorii Jirka Kratochvíl se svým Mitsubishi Lancer EVO X. Jiří si připsal jednu vyhranou erzetu, ale hlavně příděl bodů za druhé místo. Vítězství si odvezl Jaroslav Podešva a jeho Subaru Impreza. Pro Podešvu to bylo letos šesté vítězství, a tím i stvrzení celkového vítězství v kategorii produkčních vozů. Druhou příčku absolutně obsadil brněnský Radek Fiala, který ale v prosinci na Traivě nestartoval, třetí zakončil sezónu Jirka Kratochvíl.
Dostáváme se k hodnocení absolutní klasifikace. Pětici nejrychlejších otevírá druhý z kategorie produkčních vozů Jirka Kratochvíl. Čtvrtý absolutně dokončil prosincový závod druhý z kategorie dvoukolek Rafal Krecioch, Pódium v absolutní klasifikaci obsadili dva vítězové z jednotlivých kategorií. Třetí nejrychlejší absolutně byl v prosinci vítěz dvoukolek Rafal Pochlopieň. Místo druhé obsadil nejrychlejší enkař Jaroslav Podešva. Vítězství z posledního závodu sezóny si odvezl Silvestr Mikuláštík startující se Subaru Impreza WRC, bylo to letošní první Silverovo vítězství, a tak si ho bystřický jezdec náležitě užíval.
V závěrečné klasifikaci bylo o celkovém vítězi jasno a rozhodovalo se o druhé, respektive třetí příčce. Bronz nakonec bere Silvestr Mikuláštík, stříbro Jaroslav Podešva a vítězem Traiva rally cupu za rok 2018 se stal Roman Odložilík.
Přestávka mezi jednotlivými ročníky Traiva rally cupu bude velmi krátká. Další závod se pojede již 26. ledna a pořadatel pevně věří, že zaúřaduje počasí a jezdci se svezou na sněhu.