Až na ty retardéry…

Jiří Dokulil, 9. června 2019, 20:25 Google+

V sobotu 1. června začalo většině českých soutěžáků dvoutýdenní „jihomoravské turné“, v průběhu kterého se dění v obou rallyových seriálech přesunulo do těsné blízkosti Brna. Adaptace na „placatý“ profil krajiny, přehledné úseky mezi poli a šotolinové polní cesty byla hlavním předpokladem úspěchu na XXVII. Rally Vyškov, která se uskutečnila jako druhý díl Rallysprint série a Poháru 2+. Příležitost otestovat techniku před charakterově obdobnou rally v Hustopečích navíc dovedla na start i některé účastníky „velkého“ seriálu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Vyškov (CZE)

Rally Vyškov (CZE) | foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan

Sdílejte článek

Termínové křížení soutěží v Česku a Polsku není nikterak řídkým jevem, a tak vedení týmu Hyundai Kowax Racing opět muselo řešit dilema, zda na vyškovské rally vůbec odstartovat. Chuť zazávodit si v místech, kde Martin Vlček před dvěma lety absolutně vyhrál, však převážila nad všemi obavami, zvláště když zájem o start na Rally Vyškov projevil i týmový klient Petr Trnovec. Vyškov tedy na startu viděl dvojici exotických vozů Hyundai i20 R5, zatímco na Rajd Nadwiślański tou dobou startoval s třetím týmovým exemplářem nadějný Polák Kacper Wróblewski. „Musím celému týmu poděkovat, jak vše perfektně zvládli. S ohledem na komfort servisu a mechaniků není dobré zázemí rozdělovat na dvě odloučená pracoviště, ale navzdory tomu vše fungovalo tak, jak má, a do cíle obou závodů jsme dojeli v plné sestavě,“ liboval si šéf týmu a zároveň nejpilnější reprezentant týmových barev Martin Vlček.

img-responsive

Rally Vyškov (CZE) | foto: www.rallyzone.cz | Procházka, Milan

Ve Vyškově se závodí ve vysokých rychlostech, převážně na přehledných úsecích bez výrazného převýšení a při minimálních rozdílech rozhoduje jakékoliv zaspání či drobná chybička. To byl bohužel i případ Martina Vlčka s Ondřejem Krajčou. „Po Krumlově, kde jsme byli na konci závodu spokojení s nastavením vozu, jsme se do Vyškova hodně těšili. První sekci jsme si bohužel pokazili špatnou volbou pneumatik a hodinami,“ prozradil příčiny ranní ztráty Ondra. „Poté, až do konce, jsme se přetahovali o desetiny a na dvou „erzetách“ se do jedné sekundy vešla dokonce čtyři auta. Všichni jsme se shodli, že nás to hodně bavilo,“ dodal Ondra s nezbytnou jiskrou v oku.

img-responsive

Rally Vyškov (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Právě úvodní sekce soutěže se pro vývoj výsledků ukázala být rozhodující. Martin s Ondrou zde posbírali šestnáctisekundové manko na čelo soutěže, a přestože v dalším průběhu jeden test vyhráli a na zbývajících „erzetách“ ztratili na vítěze maximálně devět desetin, břemene v podobě ranní ztráty se už nezbavili. V cíli jim patřila třetí pozice s odstupem 22 sekund za vítězným Jaromírem Tarabusem a pouhých sedmi sekund za druhým Romanem Odložilíkem. O hodnotě tohoto výsledku při teprve pátém startu s hyundaiem nelze pochybovat, oba členové posádky se však neubránili drobnému rozčarování z udělené pětisekundové penalizace za údajný kontakt s retardérem. Nebýt tohoto trestu, druhé místo by v závěru ještě bylo „hratelné“. „Hodně retardérů bylo dost utažených a my osobně vůbec nevíme, kde jsme naši penalizaci dostali. Ani na autě není kontakt s balíkem nijak patrný. Třetí místo ale určitě bereme. Moc děkuji týmu, Martinovi za krásné svezení a také bych chtěl poděkovat rodině a všem za parádní podporu,“ hodnotil závod Ondra.

img-responsive

Rally Vyškov (CZE) | foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz

Spokojenost vyzařovala i z Martina, který před cílovou rampou připomněl: „Korejsky jsem se nikdy neučil, a zatímco jiné automobilky učí svoje auta závodit na českých tratích několik let, náš vývoj probíhá pouhé tři měsíce. Myslím si, že naše časy potvrzují konkurenceschopnost vozu. Velice si ceníme, že se správným nastavením a na správných pneumatikách dokážeme jet s nejužší špičkou sprintů naprosto vyrovnané časy. Samotná soutěž byla perfektní a moc jsme si ji užili, vyjímaje podoby retardérů a jejich penalizování, ať už odpovídaly novým standardům, nebo nikoli. V době, kdy se závodí o každou desetinku, bohužel takový systém udělování pětisekundových penalizací výrazně snižuje sportovní hodnotu,“ vyjádřil svůj názor druhý muž průběžné tabulky Poháru 2+.

Doplňme, že do cíle Rally Vyškov dojel i druhý týmový vůz řízený Petrem Trnovcem. Po časové ztrátě způsobené výletem mimo trať na třetím testu však skončil daleko za absolutní špičkou a radost si udělal jen několika pěknými dílčími časy. Mnohem úspěšnější byl Polák Kacper Wróblewski, který při prvním startu s hyundaiem (a teprve druhém se čtyřkolkou) obsadil na Rajdu Nadwiślański devátou pozici. Další plánovaný start týmu Hyundai Kowax Racing připadá na termín 14. – 15. června, kdy se uskuteční druhá část „jihomoravského turné“ – Agrotec Petronas Rally Hustopeče.

Vytisknout

Diskuze: Až na ty retardéry…

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Rally Hustopeče (CZE)

Agrotec Petronas rally 2019 registruje stovku posádek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud