Posádka René Dohnal – Roman Švec startovala s Peugeotem 208 R2. Kluci chtěli posbírat co nejvíce bodů do Peugeot cupu, ale tušili, že to nebude nic jednoduchého, protože se do Hustopečí sjela obrovská konkurence. „Na hustopečskou soutěž jsem se ohromně těšil. Jednak je to díky specifickým tratím a kompaktnosti, ale také díky pořadatelskému sboru, který vede Ruda Kouřil. S ním jsem začínal svou kariéru a za mnohé mu vděčím. Musím uznat, že letošní Hustopeče byly vážně vypečené a po fyzické stránce mi daly pořádně zabrat již v pátek při shakedownu. Samotný závod probíhal docela svižně. V pátek jsme nejspíše neměli svůj den, i když jsem byl s jízdou spokojen. Nebyla dostatečně agresivní a v tak nabité konkurenci se to ihned projeví. Také jsme se potýkali s vnikáním velkého množství prachu ze šotolinových úseků do auta. Takže jsme v každém cíli vypadali jak nějací horníci (smích). Když k tomu přičtu i jiné chování auta při maximálním brzdění, než jsem byl zvyklý celý rok, nemohlo to stačit na lepší než čtvrté místo. V sobotu se vše výše zmíněné opakovalo a já k tomu přidal ještě trefený retardér. Nicméně jsme se krásně svezli, užívali si každý metr trati a hlavně si připsali důležité body do šampionátu. Již nyní se moc těším na Bohemku, kde se budeme snažit předvést hezký výkon a upevnit si pozici v šampionátu. Mám z vývoje sezony v tuto chvíli opravdu upřímnou radost. Děkuji všem našim sponzorům, rodině, fanouškům a klukům z Minařík racing za špičkovou přípravu vozu, který nás znovu podržel i v těchto šílených podmínkách, které v Hustopečích panovaly,“ řekl René Dohnal. Dvojice se v cíli umístila na 27. místě absolutního pořadí, 4. místě ve třídě 6 a mezi dvoukolkami. V Peugeot cupu byl rychlejší pouze Jan Talaš, a tak René s Romanem brali stříbrný stupínek.
Milan Obadal společně s Radovanem Buchou a vozem Peugeot 208 R2 zvládli náročnou soutěž dokončit až na cílovou rampu. Technika fungovala na jedničku a dvojici se vyhnuly defekty a jiné komplikace. „Byly to klasické Husto-peče. Již po tréninku jsem měl dobrý pocit, volba pneumatik byla jasná. Na noční RZ mě přibrzdil divák s čelovkou. Myslel jsem, že je to pořadatel. Navíc jsem trefil kámen, stejný jako vždy, ale naštěstí se to obešlo bez defektu. Jinak to byl závod těžký a prašný. Rally mezi vinicemi má své kouzlo, a proto se sem rád vracím. Chtěl bych poděkovat mechanikům a celému týmu, Frantík si prošel žhavou zkouškou, ale vydržel to. Díky patří také všem, co nás podporují. Se spolujezdcem Radovanem jsme si sedli, vše fungovalo na 100%, ale náš výkon na „mladé pušky“ zatím ještě nestačí 😊,“ řekl Milan Obadal. Kluci se v celkovém hodnocení umístili na 36. místě. V Peugeot cupu brali bramborové umístění, ve třídě 6 skončili na 6. místě a mezi dvoukolkami dojeli sedmí.
Po dvouleté pauze se do kokpitu závodního vozu vrátil Petr Hapala. Posádka Hapala – Kozák závodila s Renaultem Clio Sport. „Startovali jsme s novou technikou a v novém týmu. Od začátku vše fungovalo na jedničku a v týmu Lubomíra Minařík panovala skvělá atmosféra. Hustopeče beru jako krásnou soutěž, ale průběh závodu byl pro nás smolný už při sjezdu ze startovní rampy. Hned na RZ 1 jsme museli odstoupit. Neměli jsme zapsaný čas startu v kartě. Nastoupili jsme do sobotní etapy, ale smůla nás neopustila. Odjeli jsme jen jednu erzetu, protože na RZ 6 jsme jeli objízdnou trasou a pak přišla smolná sedmá rychlostní zkouška. Asi v polovině měřeného úseku nám přestala fungovat spojka, a to byl pro nás definitivní konec. Pesto bych chtěl poděkovat týmu Minařík racing za profesionální práci,“ popsal smolnou soutěž Petr Hapala, který si už teď těší na další spolupráci.
Nyní je pro posádky i týmy menší pauza. Další závod, kde nebude chybět ani slušovický tým Minařík racing, se pojede ve dnech 13. – 14. července. Bude to tradiční Rally Bohemia.