Mareš v Maďarsku nedojel, ale v ERC skončil čtvrtý

RallyZone.cz, 14. listopadu 2019, 14:42 Google+

Na závěrečném podniku FIA ERC v Maďarsku startovala také posádka ACCR Czech Rally Teamu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát se Filip Mareš představil s novou evolucí vozu Škoda Fabia R5 a i když do cíle nakonec nedojel, znovu ukázal svoji rychlost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Hungary (HUN)

Rally Hungary (HUN) | foto: Archiv jezdce

Sdílejte článek

Na Rally Hungary se rozhodovalo o letošním titulu mistra Evropy a na konečné pódiové umístění měl šanci i Filip Mareš, který se poprvé chystal využít potenciál nové Fabie. Rychlostní zkoušky závěrečného podniku ERC byly po deštích značně uklouzané, v každé zatáčce byla spousta vytahaného bláta a posádky doslova bojovali o udržení se na trati.

Mareš s Hlouškem začínali v první pětce a v úvodní etapě se drželi za dvěma největšími aspiranty na titul – Ingramem a Lukyanukem.  Nakonec ale přenocovali na čtvrté pozici. „Z pódiového umístění v první etapě nás odsunul až defekt v poslední erzetě. Asi pět kilometrů před cílem jsem udělal chybu, v jednom kluzkém místě jsem byl širší na brzdách a trefil něco skrytého v krajnici. To mělo za následek defekt přední pneumatiky. Ale i tak jsme věřili, že druhý den o pozici mezi nejrychlejšími třemi ještě zabojujeme. Těšili jsme se na mokré podmínky, v autě jsme se cítili skvěle," dodal k prvnímu dni Filip Mareš, který v Maďarsku startoval v rámci odměny získané od promotéra ERC za letošní evropský juniorský titul.

Do závěrečné etapy vyrazila posádka s velkým odhodláním, ale ještě před prvním testem se projevil problém s posilovačem řízení. Oprava na místě nebyla možná a to znamenalo stopku v dobře rozjeté soutěži. "Odstoupení hned na začátku druhé etapy mě hodně mrzí. Krátce před první rychlostní zkouškou druhého dne jsme přišli o posilovač řízení. Oprava na místě bohužel nebyla možná. Tým proto rozhodl, že za daných okolností v soutěži pokračovat nebudeme," komentoval své odstoupení Filip Mareš.

Dramatický boj o titul mezi tím sváděl Ingram s Lukyanukem, v závěrečné zkoušce přijeli oba na defektu a v konečném součtu nakonec zvítězil Chris Ingram. Brit vybojoval titul poté, co ho v souboji o ten juniorský porazil právě Filip Mareš, pro kterého je navíc čtvrté místo v konečném hodnocení FIA ERC, s pouhými pěti starty, velmi dobrou vizitkou. "Vyhlášení v Budapešti mělo úžasnou atmosféru. Ještě jednou děkuji celému týmu, fanouškům a všem našim sponzorům, bez kterých bych na titul nikdy nedosáhl. Speciální poděkování pak patří mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a Autoklubu ČR."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mareš v Maďarsku nedojel, ale v ERC skončil čtvrtý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Loprais, Aleš

Aleš Loprais: Očekávám těžký a tvrdý Dakar

Pech, Václav - Uhel, Petr

Pech s Uhlem měli pech

Rally Šumava (CZE)

Sezona jako na houpačce Miroslava Čabaje

Rally Kopná (CZE)

Jan Pilař – sezona za volantem Adama a R2 na palci nohy

Březík Adam - Bělák Zdeněk

Druhý splněný sen Adama Březíka

Bisaha, Ondřej

Hyundai s Ondřejem Bisahou obsadil na Pražském Rallysprintu pátou příčku

reklama

Doporučujeme

Rally Vsetín (CZE)

První splněný sen Adama Březíka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mirek Jakeš: „V příští sezóně chceme být na bedně.“

  2. Minařík racing zakončil sezonu ve Slušovicích

  3. Druhý splněný sen Adama Březíka

  4. David Štefan: „Rád bych vyhrával, ale ti první mi to kazí :-)“

  5. Jan Pilař – sezona za volantem Adama a R2 na palci nohy

  6. Sezona jako na houpačce Miroslava Čabaje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud