Mareš v Maďarsku nedojel, ale v ERC skončil čtvrtý

RallyZone.cz, 14. listopadu 2019, 14:42 Google+

Na závěrečném podniku FIA ERC v Maďarsku startovala také posádka ACCR Czech Rally Teamu ve složení Filip Mareš a Jan Hloušek. Tentokrát se Filip Mareš představil s novou evolucí vozu Škoda Fabia R5 a i když do cíle nakonec nedojel, znovu ukázal svoji rychlost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Hungary (HUN)

Rally Hungary (HUN) | foto: Archiv jezdce

Sdílejte článek

Na Rally Hungary se rozhodovalo o letošním titulu mistra Evropy a na konečné pódiové umístění měl šanci i Filip Mareš, který se poprvé chystal využít potenciál nové Fabie. Rychlostní zkoušky závěrečného podniku ERC byly po deštích značně uklouzané, v každé zatáčce byla spousta vytahaného bláta a posádky doslova bojovali o udržení se na trati.

Mareš s Hlouškem začínali v první pětce a v úvodní etapě se drželi za dvěma největšími aspiranty na titul – Ingramem a Lukyanukem.  Nakonec ale přenocovali na čtvrté pozici. „Z pódiového umístění v první etapě nás odsunul až defekt v poslední erzetě. Asi pět kilometrů před cílem jsem udělal chybu, v jednom kluzkém místě jsem byl širší na brzdách a trefil něco skrytého v krajnici. To mělo za následek defekt přední pneumatiky. Ale i tak jsme věřili, že druhý den o pozici mezi nejrychlejšími třemi ještě zabojujeme. Těšili jsme se na mokré podmínky, v autě jsme se cítili skvěle," dodal k prvnímu dni Filip Mareš, který v Maďarsku startoval v rámci odměny získané od promotéra ERC za letošní evropský juniorský titul.

Do závěrečné etapy vyrazila posádka s velkým odhodláním, ale ještě před prvním testem se projevil problém s posilovačem řízení. Oprava na místě nebyla možná a to znamenalo stopku v dobře rozjeté soutěži. "Odstoupení hned na začátku druhé etapy mě hodně mrzí. Krátce před první rychlostní zkouškou druhého dne jsme přišli o posilovač řízení. Oprava na místě bohužel nebyla možná. Tým proto rozhodl, že za daných okolností v soutěži pokračovat nebudeme," komentoval své odstoupení Filip Mareš.

Dramatický boj o titul mezi tím sváděl Ingram s Lukyanukem, v závěrečné zkoušce přijeli oba na defektu a v konečném součtu nakonec zvítězil Chris Ingram. Brit vybojoval titul poté, co ho v souboji o ten juniorský porazil právě Filip Mareš, pro kterého je navíc čtvrté místo v konečném hodnocení FIA ERC, s pouhými pěti starty, velmi dobrou vizitkou. "Vyhlášení v Budapešti mělo úžasnou atmosféru. Ještě jednou děkuji celému týmu, fanouškům a všem našim sponzorům, bez kterých bych na titul nikdy nedosáhl. Speciální poděkování pak patří mému spolujezdci Honzovi Hlouškovi a Autoklubu ČR."

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mareš v Maďarsku nedojel, ale v ERC skončil čtvrtý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Kopná (CZE)

Karel Voltner na prahu své deváté sezony

Traiva RallyCup Kopřivnice - prosinec

Kdo byl připraven, nebyl zaskočen… aneb sezóna za námi

Rally Jeseníky (CZE)

Petr Lukašík přesedá do Fordu Fiesta R2T19

Rally Kopná (CZE)

Tituly pro jezdce HANKOOK DRIVERS RALLY TROPHY

Rally Kopná (CZE)

Jakub Kunst: „Rally je pro mne plněním dětského snu.“

Rally Kopná (CZE)

David Tomek: „Kit srdcovka, R3 zlomové auto, S2000 ryzí speciál, R5 neskutečná raketa.“

reklama

Doporučujeme

Rally Vsetín (CZE)

První splněný sen Adama Březíka

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud