Traivu rally cup v květnu ani „korona“ nezastavila

Miroslav Vebr, 3. června 2020, 15:18 Google+

Předposlední květnová sobota byla určena dalšímu závodu Traiva rally cupu 2020. Díky koronavirovým opatřením muselo být jezdecké pole rozděleno do dvou skupin, přesto odjížděli jezdci z kopřivnického polygonu spokojeni. Omezení závodění bylo prostě znát. Pořadatelé připravili opět trať se dvěma rychlostními zkouškami o třech průjezdech a celkem pětadvaceti ostrými kilometry. Oživit si soutěžácké návyky využilo 42 jezdců a mezi nimi i čtyři er pětky a jedno WRC.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Traiva RallyCup - květen

Traiva RallyCup - květen | foto: Miroslav Němec

Sdílejte článek

A jak už se stalo zvykem, přehled jednotlivých kategorií začínáme mezi historiky. V této kategorii se sešlo deset posádek. Drobné technické problémy odsunuly na poslední příčku mezi historiky Bronislava Sobotku startujícího na Ladě VFTS. Nutno ovšem říct, že tento skvělý šoumen přijel do Kopřivnice auto ladit, a tak byl výsledek pro něj vedlejší. Devátý dojel Tomáš Carbol se Škodou 120S. Na Tomášovi byla vidět závodní absence, ale s každým přibývajícím kilometrem se jezdec zlepšoval a nevadila mu ani deštěm zmáčená trať. Martina Baďuru znají mnozí příznivci rally ve spojení s vozem Opel Adam v cupovém mistrovství, kde ve třech sezónách vyjel vždy bronzovou pozici. Jeden rok si dal Martin od závodů pauzu a s favoritem přišla nová chuť. Při květnovém závodě z toho byla osmá příčka. O příčku lépe dokončil závod Jirka Pohlídal starší, který usedl do rodinného klenotu Nissanu Micra. Jiřího Vichtu s VW Brouk jsme byli zvyklí vídat v popředí výsledkových listin. Sériové pneumatiky a kluzká trať byly příčinou, že do Brna jdou body za šesté místo. Pro letošní sezónu si postavil Vratislav Hýbner zcela nové auto. Z maličkého peugeotu přešel zlínský jezdec do dlouhého Fordu Sierra Cosworth. Kopřivnický polygon využil Hýbner k testování a nastavování vozu a krom nových poznatků si odvezl i pátou příčku. Čtvrtý nejrychlejší v kategorii historik byl Bronislav Kořínek, který startoval s ex Hýbnerovým Peugeotem 205 GTi. Tento týmový souboj vyzněl lépe pro Bronislava, jenž porazil Hýbnera o 0,7 vteřiny a odváží si pomyslnou „bramborovou placku“.  Bronzové místo si odvezl Drahomír Kubica na Mazdě 323. Na Drahošovi byla stále vidět radost ze závodění, kterou umocňoval na mokrém asfaltu krásnými smyky. Druhé místo vybojoval Stanislav Blažek startující s vozem Opel Astra GSi. Standu jsme měli možnost v minulosti vidět na Traivě s různými vozy, ale s opelem chce startovat i na ostrých závodech, a tak kopřivnický start využil k testu. Vítězství mezi historiky si vyjel celkový dvojnásobný šampión této kategorie Josef Peřina na BMW. Věčně usměvavému jezdci s elektronickou cigaretou kluzká trať sedla a jízdu bokem si pořádně užíval.

img-responsive

Traiva RallyCup - květen | foto: Miroslav Němec

V kategorii dvoukolek se postavilo na start 18 jezdců, ale Ladislav Válek pro poškozenou poloosu závod nedokončil. Mimo body tak skončilo hned sedm jezdců. Petr „Balvan“ Krajča na Renaultu Clio přijel na polygon testovat a o lepší výsledek jej připravilo i zastavení na trati. Daniel Polášek pro změnu doplatil na problém s elektrikou v Hondě Civic VTi, a i když závadu odstranil, ztrátu již nedohnal. Na startu nechyběl ani „inventář“ Traiva cupu Rostislav Kovařčík se svou červenou kitovou felicií. Rostík se jízdou baví a nijak jej nerozhodily hodiny na trati. Čtrnáctou příčku mezi dvoukolkami si vyjel Stanislav Mechl s Hondou Civic VTi, pro kterého je každý start důležitým krůčkem do velké rally. Přívěšek „dravé mládí slavných otců“ by se dalo přiřadit vedle Stanislava Mechla i k Tomáši Štuksovi. Šestnáctiletý mladík s Opelem Adam si dojel pro 13. příčku. A do třetice nastupující mládí. I Dominik Jakeš s Hondou Civic VTi úspěšně zvládl květnový závod, ale ani v tomto případě to nestačilo na umístění za body.  A na body nedosáhl ani Tomáš Janota na Citroënu C2, jenž dokončil jedenáctý. Spokojenější už mohl být Petr Daniel. Pro tohoto devatenáctiletého jezdce bylo hlavním cílem sžít se s Renaultem Clio a desátá příčka byla příjemným bonusem. Doposud jsme se zmiňovali ve dvoukolkách hlavně o mladých jezdcích, ale Marek Štuksa je již po této stránce „mazákem“. Svou kitovou felicii vodil po erzetách zkušeně a v cíli z toho byla devátá pozice. O příčku lepší byl Jakub Bělaška na Škodě Felicia. Tři body za sedmou příčku si vyjel Filip Ocelka na dalším voze Opel Adam. Šestým nejrychlejším jezdcem je mladík Kryštof Zpěvák, který sice ještě nemá řidičský průkaz, ale na erzetách si počíná velmi dobře s rodinným Opelem Adam. Do TOP 5 se tentokráte probojoval rallyový mazák Lumír Firla s Peugeotem 208 R2. Jezdec z Orlové je již po nepříjemné havárii fit a chuť do závodění rozhodně neztratil. Mezi pravidelné účastníky Traiva Rally cupu se řadí Jiří Gerych s Citroënem Saxo. Rychlost jezdci z Neubuzi nechyběla ani při květnovém závodě a v cíli byl klasifikován na čtvrtém místě. Třetí příčku si odvezl Ramon Martišek startující s BMW E36. Vsetínský jezdec výrazně zapracoval přes zimu na autě a posun ve výsledkové listině směrem vzhůru je znát.   I když má letošní sezónu Michal Horák naplánovanou s vozem specifikace R5, do Kopřivnice přivezl Opel Adam R2. Důvodem bylo hlavně oživení jezdeckých návyků a stříbro mezi dvoukolkami olomouckého jezdce jistě potěšilo. Nejrychlejším v kategorii dvoukolek se stal Jiří Pohlídal na Peugeotu 208 R2. Úspěšný test završil zlínský jezdec nejenom vítězstvím ve dvoukolkách, ale také sedmou příčkou v absolutní klasifikaci.

img-responsive

Traiva RallyCup - květen | foto: Miroslav Němec

A to už se dostáváme k produkčním vozům, kterých bylo šest. Martin Lošťák přivezl do Kopřivnice Subaru Impreza N14 a zatímco ostatní jezdci se mračili nad podmínkami na trati, Příbramák se radoval. Martin si pro letošní sezónu pořídil tohoto krasavce a poprvé se vozil na vodě. Jízdu si užíval, sbíral zkušenosti a z polygonu odjížděl nadšený. Pátý dokončil závod Petr Surovič na Mitsubishi Lancer EVO IX. O lepší výsledek jej připravil stávkující lancer, jenž se do cíle poslední zkoušky doslova dobelhal. Zbyněk Šantavý má závody na Traivě spojené rovněž s devítkovým lancerem. Tady ale byl vůz poslušný a svého jezdce dovezl k čtvrtému místu. A to už jsme u stupňů vítězů určených třem nejrychlejším mezi produkčními vozy. V polovině loňského roku udělal Radek Fiala životní krok a při květnové Traivě přišel den, kdy svou manželku vzal i do závodního vozu Mitsubishi Lancer EVO X. Sympatická Veronika se pozice spolujezdce zhostila na jedničku s hvězdičkou a z prvního společného startu vzešlo třetí místo v enkách a šesté celkově. Stříbro v této kategorii a páté absolutně si vyjel Adam Fabrika na mitsubishi deváté vývojové evoluce. Adam si připsal jeden nejrychlejší čas v kategorii, ale na vítěze ztratil v součtu časů 8,7 vteřiny. Nejrychlejším v kategorii produkčních vozů se stal Lubomír Světinský na Subaru Impreza N12. Luba rozjel letošní sezónu excelentním způsobem, kdy doposud nebyl ve třídě N4 poražen a celkově se umístil na krásném třetím místě v absolutním pořadí.

img-responsive

Traiva RallyCup - květen | foto: Miroslav Němec

Závěr sestřihu bývá určený nejsilnější kategorii F4. Do té tentokráte odstartovalo 7 posádek. Premiéru za volantem vozu specifikace  R5 si odbyl Robert Šatník s fabií evo TRT Rally teamu. Robert nechtěl přecenit své schopnosti a absolvoval pouze první RZ třikrát a kvůli silnému dešti dál neriskoval. Další premiéru si na Traiva rally cupu odbyl závodní speciál VW Polo R5 zapůjčený z Itálie, se kterým startoval Roman Odložilík. Zajížděné časy by ho s polem řadily na místo třetí, ale Roman se rozhodl pro přenastavení podvozku vozu i přes časovou penalizaci. Pátou a čtvrtou příčku si odváží Marek Vlček, který v rámci testu startoval s dvěma startovními čísly. Marek tak využil větší možnost porovnávat různá nastavení vozu a najet tak maximum kilometrů na mokru. Třetí příčku v F4 a čtvrtou absolutně obsadil Silvestr Mikuláštík se Subaru Impreza WRC 2000. Silvera přibrzdil defekt přední pneumatiky na RZ 2 a do cíle tak dojelo jeho subaru po ráfku. Na pódiové umístění absolutně mu tak na konci závodu scházelo 2,9 sekundy. Roman Odložilík přivezl na polygon dva speciály, již dříve zmiňované polo R5 a tím druhým byla fabia R5 evo. Hlavním cílem bylo porovnat tyto dva vozy. Zlínský jezdec by pro test raději uvítal suchý povrch, ale i tak se s nastavenými podmínkami výborně popasoval. V konečné klasifikaci obsadil jezdec TRT rally teamu s fabií druhé místo. Vítězství a úspěšný test před sezónou, to je ideální spojení, kterého využil Martin Vlček s Hyundai I20 R5. „Vlčákovi“ vyšel vstup do závodu, kdy byl nejrychlejší v první sekci erzet, a své umístění stvrdil nejrychlejším časem v závěrečné rychlostní zkoušce.

img-responsive

Traiva RallyCup - květen | foto: Miroslav Němec

Další pokračování Traiva rally cupu je naplánované na 12. - 13. červen letošního roku. Ze zákulisí prosakují zprávy, že by mohlo dojít při tomto závodě k zajímavému zpestření v podobě nočních rychlostních zkoušek. Máme se tedy na co těšit. To je pro dnes vše, s mottem cupu – „Go Hard or Go Home“ se těšíme nashledanou.

 

 

Vytisknout

Diskuze: Traivu rally cup v květnu ani „korona“ nezastavila

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Setkání mistrů

MOGUL Test Rally 20. června v Sosnové

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud