Jordan rally - Ohlédnutí

Jan Němec, 27. dubna 2008, 23:25 Google+

V pátek začala soutěž, která se v kalendáři objevila poprvé – Rally Jordánsko. Dnes soutěž dorazila do svého konce a my Vám přinášíme ohlédnutí za jejím průběhem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jordan Rally (JOR)

Jordan Rally (JOR) | foto: www.jordanrally.com

Sdílejte článek

Jezdci nastupovali do této šotolinové soutěže s mírnými obavami. Nebylo divu, většina z nich ji jela poprvé a neabsolvovala ani seznamovací jízdy na kandidátské rally minulý rok. Více než kdy jindy tak bylo potřeba napsat správný rozpis. Dalším nebezpečím, které číhalo na trati, byly nové cesty, jejichž přilnavost se měnila s přibývajícími průjezdy. K tomu byly očekávané vysoké teploty a vytahané kameny na trati a bylo jasné, že to nebude procházka růžovým sadem.

Část rally se jela pod hladinou moře, přesto však místní podmínky často připomínaly Mexiko či Argentinu, kde se jede cca o 2000 m.n.m. výše.

Úvodní RZ byla relativně krátká, přesto však přinesla první zajímavý moment. P.G. Andersson (Suzuki) totiž zaváhal, najel do série zatáček příliš rychle a zapíchl se čumákem do písku. Trvalo cca dvacet dlouhých minut, než auto vyprostil a rozhodl se v první etapě nepokračovat. Chris Atkinson (Subaru) si vyzkoušel, jaké to je, dostat na písku hodiny. Naštěstí šlo pouze o „nevinnou“ chybu, takže se kromě časové ztráty nic nestalo. O vedení se zatím dělili trochu překvapivě Dani Sordo (Citroen) a Petter Solberg (Subaru). Jezdec Subaru si chtěl po nešťastné Argentině (odstoupil poslední den z druhé pozice) vylepšit bodový zisk a bylo to vidět.

Na RZ 2 se prakticky opakovalo pořadí z RZ 1. Výlet mimo trať s velkým štěstím absolvoval Mikko Hirvonen. Proletěl několika velkými kameny a vrátil se zpět na silnici. Poškození jeho Fordu nebylo příliš výrazné, přesto na dalších zkouškách ztrácel. Chybou byl údajně špatně napsaný rozpis. RZ 3 byla také ve znamení tahání se o sekundy a Daniel Sordo pomalu odjížděl zbytku jezdců. Po třetím vítězství v RZ vedl již o 15 sekund. Kvůli úniku oleje odstoupil Toni Gardemeister (Suzuki). Na RZ 4 zabojoval Sebastien Loeb (Citroen) a posunul se na třetí místo. Rozdíly však byly stále minimální.

Další zajímavý moment přinesla RZ 6. Petter Solberg musel zastavit uprostřed zkoušky, aby uhasil oheň vycházející z jeho motoru. Ztratil přes šest minut a výrazně se propadl. Své vozy poškodili také Gigi Galli (Ford) a Conrad Rautenbach (Citroen). Galli trefil zadní částí vozu skálu, ztratil náhradní kolo a poškodil zadní diferenciál, což ho donutilo odstoupit.

Sebastien Loeb začal trochu více tlačit, až se nakonec dotáhl na Daniho Sorda a doslova mu dýchal na záda. Jeho ztráta byla jen jedna sekunda. Navíc první čtyři jezdci se vešli do 14 sekund, takže druhá etapa slibovala zajímavé souboje.

Druhý den začal Loeb ve velkém stylu. Hned na RZ 9 nabral osmisekundový náskok a bylo jasné, že opět nasazuje ke strhující jízdě za vítězstvím. Velké štěstí měl Conrad Rautenbach, který začal pozdě brzdit za horizontem a málem spadl do hlubokého srázu. Na dalších dvou zkouškách Loeb doslova drtil časy svých soupeřů. Po RZ 11 se ale stala doslova „šílenost“. Něco, co se opravdu nevidí každý den. Všechna snaha francouzského šampiona se ukázala být marná, když se těsně po cíli zkoušky čelně srazil s Rautenbachem. Vše bylo zapříčíněno tím, že cesta od cíle a na start další zkoušky vedla po stejné silnici. A nejspíš jeli také oba „trochu rychleji“ , což je ale pouze spekulace. Poškození předku obou vozů bylo dost vážné, ale naštěstí se incident obešel bez zranění. Loeb pak výrazně ztrácel, propadl se na konec první desítky a v týmu panovalo velké zklamání.

Tím se pořadí krapítek zamíchalo a do vedení se dostal znovu Sordo. Za ním se do šesti sekund vešly oba tovární Fordy Hirvonena a Latvaly. Na čtvrtém místě jel Chris Atkinson a na pátem Urmo Aava (Citroen). Na RZ 13 Sordo možná záměrně zvolnil, aby úspěšně dokončil soutěž a dovezl důležité body do poháru konstruktérů. Latvala s Hirvonenem mu začali ujíždět.

Zajímavé dílčí výsledky zajel Gigi Galli (vyhrál RZ 14-16) a Petter Solberg, který dotahoval ztrátu. Svou snahu přehnal na RZ 16 a když nedobrzdil do zatáčky, otočil se přes střechu. Otočka byla tak rychlá, že se Solberg dokonce i chvilku smál. Nakonec musel kvůli poškození vozu odstoupit ze závodu. Na poslední RZ dne se nedařilo ani Fordům a Dani Sordo se tak opět vyšvihl na první místo. Bitva o vítězství byla doslova strhující. Na jezdce čekala ještě nedělní etapa, která svou délkou určitě nepatřila mezi „pohodové dojetí do cíle“, které můžeme vidět na jiných soutěžích.

Fordy opět bojovaly o vedení. RZ 18 znamenala problémy pro Latvalu a Aavu. Latvala poškodil zavěšení kola (což znamenalo velkou ztrátu na RZ 19) a Aavovi vystavila stopku porucha. V soutěži skončil P.G. Andersson, který sice ukázal rychlost, co ale ukázala jeho Suzuki, byl nedostatek spolehlivosti. Ve vedení se tak uhnízdil Hirvonen s minimálním náskokem na Sorda. Na třetím místě byl Atkinson. Po chybě Matthew Wilsona (Ford) se vyhoupl na bramborové umístění Henning Solberg (Ford). Wilson nakonec musel ještě bojovat s Federicem Villagrou (Ford), ale nakonec páté místo udržel. Průběžné pořadí se pak až do konce závodu neměnilo, neboť byly mezi jezdci velké rozestupy a už tak prakticky nebylo o co bojovat. Dani Sordo „vypustil“ poslední zkoušky a svými časy tak nechal zvítězit Mikko Hirvonena.

Nová rally nabídla mnoho zajímavých momentů, jezdeckých chyb i havárií. Ford i Citroen si do bodování značek připsali prakticky stejný počet bodů, takže se de facto nic nezměnilo. Do vedení v poháru jezdců se vrátil Mikko Hirvonen, který nyní vede o 5 bodů před Loebem. Stabilním výkonem se dostal na dostřel i Chris Atkinson, který na druhého Loeba ztrácí pouhé dva bodíky.

Další soutěží v kalendáři WRC je rally Sardinie, která se pojede za tři týdny. Nenechte si ujít zpravodajství z dalšího šotolinového zápolení na rallyzone.cz.


Výsledky z Jordánska najdete zde

Vytisknout

Diskuze: Jordan rally - Ohlédnutí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Béreš, Jozef

Béreš víťazom Tempus BECEP Rally 2008

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud