Týmy Ford i Citroen nastupovaly do nové sezóny s jasným cílem. Získat titul jezdce i značky. Po odchodu Marcuse Gronholma do závodnického „důchodu“ získal post týmové jedničky Fordu další Fin - Mikko Hirvonen. Jeho výkony v sezóně 2007 nebyly špatné, ale přesto se našlo mnoho fanoušků, kteří pochybovali, zda dokáže stíhat tempo a porazit svého největšího rivala – jedničky Citroenu – Sebastiena Loeba.
Jejich bitva začala na konci ledna v Monte Carlu, kde byl favorizovaným jezdcem Loeb. Od roku 2003 ho zde dokázal porazit pouze Gronholm a Hirvonen byl realista. Nesnažil se za každou cenu útočit a jel dlouho na třetím místě. Po odstoupení Sorda na RZ 11 kvůli poruše turba se dostal na druhé místo a to si pohlídal až do konce. Loeb nezklamal a od prvních kilometrů jel tak, jak se od něj očekávalo – pekelně rychle. Zvítězil s pohodlným dvouminutovým náskokem a získal prvních 10 bodů.
Loeb 10:8 Hirvonen
O měsíc později začala další vysokohorská rally – Argentina. A že to byla rally! Hned od začátku se musely posádky vypořádat s hustou mlhou a deštěm. Hirvonen odstartoval jako první a hned za ním jako by se mlha zahustila. Dojel do cíle RZ 1 o téměř 50 sekund rychleji, než všichni ostatní. Jenže... na RZ 5 na něj v zatáčce čekal schovaný kámen, který mu zničil zavěšení kola a Mikko musel do superally. Loeb se tak vyhoupnul do vedení a vybudoval si luxusní náskok, o který jej již nikdo nepřipravil. Pro Seba to znamenalo již třetí vítězství a návrat do vedení v šampionátu. Hirvonen se snažil, co mohl a vybojoval alespoň páté místo a čtyři body.
Loeb 30:25 Hirvonen
Už už to vypadalo, že Loeb Hirvonenovi začne bodově utíkat a půjde nekompromisně za titulem. Jenže v rally se může stát cokoliv...
Pokračování příště :)
foto: Ford, Citröen