S koncem minulé sezony ukončil Ford svoji podporu týmu M-Sport. Tato zpráva tehdy všechny překvapila, když M-Sport vyjednal s Fordem prodloužení spolupráce teprve v prosinci 2011. Teď ale vypadá budoucnost MS v rally díky novému promotéru, společnosti Red Bull Mediahouse a novým značkám, Volkswagenu a Hyundaii, trochu jinak. M-Sport bude Fiesty RS WRC nasazovat i v sezoně 2013, ale to se mu povedlo jen díky tomu, že sehnal sponzora z Kataru.
Ačkoliv již M-Sport nemá tovární podporu, tak v zákulisí určitá spolupráce s továrnou Ford ohledně technické stránky věci probíhá. Ford hodlá celkový vývoj WRC velmi pečlivě sledovat, jak řekl Gerard Quinn, šéf Fordu pro motorsport, na Autosport-Show v Birminghamu. "Bylo by nesprávné teď spekulovat o návratu, hodně věcí by se muselo změnit. Pokud se některá z těchto věcí zlepší a bude se dále vyvíjet, tak kdo ví."
Zvláště s propagací WRC byl problém. Od krachu společnosti North-One-Sports, což bylo koncem roku 2011, mělo WRC s propagací velké problémy. Ve srovnání s Formulí 1 jakoby skoro ani neexistovalo a to by se mělo v budoucnu změnit. Red Bull Mediahouse pozvedlo již hodně sportovních disciplín, naposledy společnost stála za propagací seskoku Felixe Baumgartnera.
"V uplynulých dvou letech jsme s FIA společně tvrdě pracovali na tom, abychom našli nějakého promotéra. V zákulisí se hodně pracovalo. V některých rozhovorech jsme stále zainteresováni. Snad potvrdí rozhodnutí a my budeme mít něco, co situaci ve WRC zlepší," řekl Quinn pro Autosport. I VW měl zájem na tom, aby bylo WRC před veřejností dobře prezentováno. Wolfsburgští chtějí z Pola udělat nejprodávanější malé auto na světě.
Quinn vidí vstup VW a Hyundaie pozitivně. "Je dobré, že přichází další výrobci. Lidé by ale také neměli zapomínat, že Ford WRC podporoval i těžkých časech. Možná to byl v té době krok zpět, někoho takto zachraňovat (doslova Quinn řekl: někoho nechat nosit váš kabát)."