Promotér WRC: Rally je jedinečná, v budoucnu může závod přitáhnout 100 milionů lidí

iM2, 15. června 2013, 00:01 Google+

MS v rally by mělo trochu změnit svoji mediální strategii, aby zaujalo i širší diváckou kulisu. FIA a oficiální promotér si lámou hlavu už delší dobu nad tím, jak se s tímto popasovat, aniž by změnili ducha sportu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prokop, Martin - Ernst, Michal

Prokop, Martin - Ernst, Michal | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

"V soutěži s ostatními mediálními akcemi musíte nabídnout něco neobyčejného. Jinak se vám nepodaří dostat do dobrého vysílacího času v televizích," říká Oliver Ciesla, který je společně s Jonem Siebelem obchodním ředitelem společnosti WRC Promoter GmbH, která vznilka spojením Red Bull Media House a Sportsman Media Group a která je již nějakou dobu odpovědná za propagaci WRC. Společně s FIA by chtěli zařídit, aby měla rally větší akční radius. "Její obsah musí být atraktivní, vzrušující a zábavný. Rallysport to vše nabízí. Je to těžký a náročný sport." 

"Má fantastické jezdce a produkuje skvělé obrázky, které byste nenašli v žádném jiném sportu na světě. Je jedinečná! My teď musíme ten sport zorganizovat tak, aby z těchto věcí mohla těžit media a to je přesně to, co teď děláme." Spousta fanoušků rally však bere navrhované změny se smíšenými pocity a obávají se, že se pomalu vytrácí duch tohoto sportu jen proto, aby se více dostal do televize.

"Nemáme v úmyslu měnit pravidla a tradice rallysportu. Úkolů je mnohem více, využít předností a snažit se je dostat do nových medií. Pokud bychom to ale vše nechali jako doposud, tak se o to nebude nikdo zajímat. Tradiční hodnoty by neměly mít cenu, kterou bychom chtěli v mediích za dostání většího prostoru platit. Zároveň ale tradiční hodnoty bez nějaké pozornosti v mediích nepřežijí," pokračuje Ciesla. 

Rally je jedinečná i například soutěžemi na sněhu, jde o to ji ale dostat více do televize

Nalákat televizní diváky by měla především Power Stage, jenž by dle jednoho z návrhů zároveň měla rozhodovat, jestli jezdec celou soutěž vyhraje nebo ne. "Pokud chceme zavést živé přenosy, tak to musí časově pro televizi sedět. Hledaná zkouška musí být tou správnou. Musí mít zajímavé a atraktivní prostředí s pokud možno co nejvíce diváky kolem trati. A samozřejmě musí být sportovně napínavá! Pokud půjdeme naživo do televize, tak musí mít jezdci možnost bojovat o vítězství a nebo o prohru a celé to musí končit vyhlášením vítězů. Musíme tedy zohlednit spoustu věcí."

Cíl jejich práce je tedy jasný. Už během následujících tří let by se měl akční radius rally drasticky zvětšit. "Do konce roku 2016 bychom chtěli počet lidí sledujících rally přes televizi, internet a mobilní zařízení zdvojnásobit. Jsme optimističtí ohledně šancí na to, že v budoucnu může závod MS přitáhnout na 100 milionů lidí."

Vytisknout

Diskuze: Promotér WRC: Rally je jedinečná, v budoucnu může závod přitáhnout 100 milionů lidí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Šumava (CZE)

Rally Šumava v galerii

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče nadále v tradičním formátu

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

reklama

Doporučujeme

Hanninen, Juho - Markkula, Mikko

ŠKODA připravena na další náročnou soutěž v asijsko-pacifickém šampionátu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hustopeče nadále v tradičním formátu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud