Někteří piloti v souvislosti s novou generací vozů WRC volají po vzniku jakýchsi superlicencí (ty piloty v F1 opravňují k pilotování monopostů nejvyšší kategorie formulových závodů). Jarmo Mahonen, šéf rally v rámci FIA, ale řekl, že v jeho organizaci pracují na jiném řešení.
"Nechceme mít pravidlo, u kterého by byla pořád možnost mít nějaké změny, stejně jako nejsem pro superlicence. Měli bychom tato auta [jejich používání] kontrolovat, ale preferuji pružnější řešení. Tato auta budou používána pouze piloty, které si najmou výrobci a my osobně je schválíme. Tak získáme kontrolu," říká na úvod Mahonen.
"Dnes můžete přinést peníze a pilotovat WRC a my nad tím nemáme žádnou kontrolu. Sledujeme schopnosti všech pilotů. Nechceme vidět nějakého mladého 18 letého pilota, jak přijde a svoji první světovou rally absolvuje v jednom z těchto aut," pokračuje Fin pro Autosport.
Světový šampionát by tak v případě, že tomu tak opravdu bude, získal mnohem větší exkluzivitu. Na druhou stranu je tu riziko, že v něm nebudeme vídat moc aut. Mladí nezkušení piloti, gentlemen drivers a nebo privátní piloti se tak budou moci svést pouze ve vozech specifikace R5 nebo ve starých WRCčkách.