Pokud se vrátíme do minulosti, psal se rok 2001, tak právě zde bychom našli onen okamžik, o kterém se bavíme. Tehdy 28 letý francouzský jezdec, který posléze ovládl světovou scénu na více jak dekádu, rozesílal faxem svůj životopis všem týmům s prosbou o sedačku.
Jenže pak přišla Rally San Remo a vše bylo jinak. Sébastien Loeb vypráví svůj příběh na stránce Citroënu: "Ve Francouzském šampionátu i J-WRC jsem se dostal na vrchol. Pak mi dal šanci Guy Fréquelin - dostal jsem poprvé možnost jet s Xsarou WRC továrního týmu podnik MS.
Abych byl upřímný, doufal jsem v dobrý výsledek. Během testů jsem více méně dosahoval časů jako Bug [Filipe Bugalski]. Po první zkoušce jsem byl 4 vteřiny za čelem soutěže a přitom jsem na to opravdu netlačil. Takže i přesto, že jsem si věřil, tohle bylo příjemným překvapením!" vzpomíná legendární pilot.
Spojení Loeb a Citroën Xsara WRC prostě fungovalo hned od začátku
"Konec soutěže se nám fenomenálně povedl, dokončili jsme hned za Panizzim. Před touto soutěží jsem obesílal značky faxem, abych jim připoměl, že jsem volný. Po San Remu se to změnilo. Každý mi volal a snažil se se mnou podepsat smlouvu.
Od Citroënu jsem sice dostal nabídku jen na půlku sezony 2002, přesto jsem ji vzal. Chtěl jsem zůstat u Citroënu. No a myslím, že to bylo dobré rozhodnutí!" líčí Seb. V roce 2002 se jelo 14 soutěží, Loeb s Elenou startovali v 9. V Německu si na svoje konto připsali svoje první vítězství v kariéře ve WRC a nakonec obsadili 10. příčku v tabulce jezdců.