"Roztají Seveřané" na francouzském asfaltu?

iM2, 3. října 2013, 11:15 Google+

V továrních týmech jsou čtyři severští jezdci (dva Finové a dva Norové), jejich dominantou je zcela jasně sníh a šotolina. Jak se jim bude dařit na asfaltu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Mikko Hirovnen

Pro mnoho lidí může být velmi zajímavá informace, že na předešlých šesti soutěžích, které se odjely na asfaltu, byl Mikko ve všech případech na stupních vítězů. Nikdy však o vítězství přímo nebojoval. Jenže tato stabilita je pro Citroën hodně důležitá: "Zdá se, že se ze mě stává pomalu specialista na asfalt.


Hirvonen má na asfaltu v posledních 6 soutěžích poměrně nečekanou bilanci: 6 umístění na podium

Pokud chceme zůstat ve hře o titul mezi značkami, tak potřebuje získat hodně bodů s oběma vozy. Chtěl bych proto zajet minimálně tak dobře, jako v Německu [3. místo]. Tato rally ale není jednoduchá, různé druhy asfaltů se dost často mění."

Mads Ostberg

Asfalt zcela jistě nepatří mezi oblíbený povrch u Madse Ostberga. Norský mladík by proto byl rád, kdyby získal umístění v TOP5, vloni zde byl také 5. Spolujezdec Ostberga, Jonas Andersson, navíc pojede již svou 100. soutěž v MS: "Musím mu pogratulovat. S ohledem na jeho četná tetování se jedná o velmi dobrého spolujezdce. Má hodně zkušeností a vloni mi na asfaltu hodně pomohl. Doufám, že pro něj zajedu v jeho 100. soutěži dobrý výsledek.

Německo pro nás bylo těžkou soutěží, proto je důležité vzít si z ní co nejvíc a aplikovat to ve Francii. Vloni jsme byli ve Francii o hodně rychlejší než v Německu. Důležitou roli může sehrát také počasí. Pokud by pršelo, na tratích bude hodně bláta. To jsme viděli vloni. Pokud bude hezky, tak to bude super soutěž. Myslím, že na vítězství bude útočit hodně jezdců.


Německo Ostbergovi podle vlastních slov sedí méně než Francie

My se budeme snažit zvládnout všechny zkoušky bez problémů a být v TOP5 nebo výše. Umístění v TOP5 by byl pro nás dobrý výsledek. Uvidíme, jak se bude soutěž vyvíjet."

Jari-Matti Latvala

V Německu Jari-Matti dlouho vedl, pak ale udělal chybu, která jej vyřadila ze soutěže. Nicméně prokázal vzestupnou tendenci svých výkonů na asfaltu, kterou můžeme pozorovat od loňska: "Ve Francii bych se, stejně jako vloni, rád dostal na podium. Francouzská rally se v určitých ohledech podobá té Německé. Jede se na asfaltu, zkoušky mají technicky hodně náročná místa, která ale najednou přecházejí do rychlých pasáží a některé testy se jednou v lese.


Vloni ve Francii Jari-Matti jen těsně podlehl Sébastienu Ogierovi, letos v Německu dlouho vedl

Polo R WRC tedy nastavíme stejně jako v Německu. Jediným rozdílem snad bude trošku tvrdší nastavení tlumičů. Sébastien Loeb pojede naposledy v MS a jeho souboj se Sébastienem Ogierem bude určitě lákadlem pro fanoušky. Pro tým ale stojí v popředí konstruktérský titul, což je i našim cílem a tím se budeme řídit."

Andreas Mikkelsen

Mikkelsen začínal v MS s privátními vozy Ford Focus RS WRC. Pak ale dolehla na jeho otce a hlavního sponzora krize a Andreas se musel vrátit do slabších a levnějších aut. Přes menší okliku se dostal ke Škodě UK a seriálu IRC, který se jezdil primárně na asfaltu. Tyto zkušenosti by se mu teď mohly hodit. Navíc v Německu nemohl kvůli zranění spolujezdce startovat, jak tedy dopadne jeho první rally s Polem R WRC na asfaltu?

"Do Francie se hodně těším. Vloni jsme dlouho sváděli krásný duel ve Fabiích S2000 se Sébastienem Ogierem. Pak mě ale zastavil problém s motorem. Těším se na to, jak to dopadne letos. Jenže pro mě se jedná o první start s Polem R WRC na asfaltu vůbec. V Německu jsem kvůli zranění Mikky nemohl jet.


Z IRC má Andreas s afaltem bohaté zkušenosti, což dokázal vloni ve Francii krásným soubojem s Ogierem

Ve Francii už jsem jel dvakrát, rychlé asfaltové tratě mi docela sedí. Řekl bych, že ve Francii se jezdí ještě o trošku rychleji než v Německu. Navíc, když zaprší, tak je trať extrémně kluzká. Mým cílem je získat co nejvíc zkušeností s Polem R WRC na asfaltu, tudíž odjet co nejvíc kilometrů. Proto nepojedu hned od začátku na maximum, ale zkusím najít dobrý rytmus."

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Roztají Seveřané" na francouzském asfaltu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Star Rally Historic se hlásí podvanácté o slovo

Auto Show Slovakia Ring (SVK)

Tomáš Kostka potvrdil start na letošní barumce

Rally Bohemia (CZE)

Mareš na Bohemii havaroval, v Římě ale chybět nebude

Rally Bohemia (CZE)

ZÁLUDNÁ BOHEMKA VYŠLA NEJLÉPE BROŽOVI

Rally Bohemia (CZE)

Pech s Uhlem v cíli Bohemia rallye

Rally Bohemia (CZE)

Poloprázdná nebo poloplná sklenice Bohemky?

reklama

Doporučujeme

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien

Rally de France: Ogier vítězí v napínavé Francouzské rally

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bohemia ve fotografiích Milana Procházky

  2. Jan Černý vede před závěrečným dnem Rally Bohemia!

  3. Nejdramatičtější Rally Bohemia za poslední léta vyhrál Kalle Rovanperä

  4. Poloprázdná nebo poloplná sklenice Bohemky?

  5. Rally Bohemia Historic ovládl Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth

  6. Kalle Rovanperä vyhrál Rally Bohemia

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud