Otázka: Pane Capito, jaké změny uvidíme příští rok v týmu?
Jost Capito: Prvně bych chtěl říci, že auta budou absolutně stejná jako letos. Doposud jsme měli štěstí a nezničili jsme žádné auto a také jsme neutrpěli žádné velké poškození motoru. Budeme tedy startovat s přesně těmi stejnými šasi jako v roce 2013. Postavili jsme jedno cupové auto na bázi nového Golfu, protože byl zájem z hodně zemí se prezentovat v jejich národních šampionátech. Toto auto ale nenecháme homologovat a neplánujeme také žádné nové rallyové modely.
Co se týmu týče, tak věříme v zásadu "Never change a winning team" [nikdy neměň vítězný tým]. Velké změny nejsou nutné. Ponecháme si auta, přestože jsme si dříve mysleli, že pro rok 2014 homologujeme nová. Proto jsme jich moc nepostavili a ani pro příští rok jich nebude moc k dispozici. Budeme pokračovat dále s tím, co máme. Testovací auta mají všechny rozdílné konfigurace, tři z nich budou přestavěny na demo verze. Kupodivu je naše auto třetí verzí toho, které jsme vyvinuli minulý rok.
O: Jak pokračují přípravy na rok 2015?
JC: Už pracujeme na novém autě pro rok 2015. To, že ho nebudeme používat příští rok, neznamená, že se s ním nezabýváme. Připravujeme už časový rámec a kromě toho probíhají normální vývojové práce na našem aktuálním autě. Nakonec vycházeli jsme z toho, že tento rok na našem autě budeme muset pracovat více, než jsme museli. Nebyl to ten případ, a tak jsme se mohli začít zabývat verzí roku 2015. Ale není to žádná revoluce. Bude to hodně podobné aktuálnímu autu bez nějakých dramatických změn.
O: Jak probíhá přechodná doba?
JC: S FIA bylo dojednáno, že si v roce 2014 ponecháme aktuální auto a pro rok 2015 homologujeme nové na stejné bázi. Systém se změnil, dříve jste si jedno auto nechali na tři roky. Ale FIA tak nemohla měnit ustanovení, protože všichni ostatní byli v tříletém rytmu. Plánem bylo mít od roku 2014 na tři roky stejné auto. Nicméně homologace byla zmražena, a tak bude nové auto nasazeno pro roky 2015 a 2016. Původně bylo zamýšleno, že design bude přenášen přímo na kompletní "rodinu" aut. Ale to je velice těžké, protože ne každý výrobce má co tři roky novou flotilu a také ne ve stejný čas.
O: Jaká formule tak bude potom?
JC: Nevíme, o čem FIA mluví. Myslím, že pro MS je třeba speciálního vozu. Ale nemusí být kompletně jiné. Když jsem byl v letech 2006 a 2007 u Fordu, tak jsem dělal návrh nového Super 2000: Super 2000 a Super 2000+, které by byly vyzbrojeny kitem. Stimulovalo by to trh. A zákaznící by dostali velice spolehlivé auto. Tehdejšímu prezidentu FIA, Max Mosley, se ten nápad líbil. Ale pak jsme oba odešli a když jsem se vrátil, tak jsem viděl, že se tento nápad nechytil.