Citroën před Mexikem - jak bude fungovat vylepšená DS 3 WRC na šotolině?

iM2, 5. března 2015, 14:56 Google+

Citroën by chtěl v Mexiku konečně vytěžit z dobré formy jejich DS 3 WRC nějaký slušný výsledek. Jezdci se budou muset popasovat s vysokou nadmořskou výškou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Meeke, Kris - Nagle, Paul

Meeke, Kris - Nagle, Paul | foto: Citroën Racing

Sdílejte článek

Citroën by chtěl na třetí soutěži roku, která se jede v Mexiku od 5. do 8. března, konečně pořádně zabodovat. Po poměrně, co se výsledků týče, horším začátku sezony by tovární tým chtěl konečně posbírat ovoce své práce. "V Mexiku bude důležité, abychom získali body a přiblížili se našim rivalům. V šampionátu je chceme dohonit," říká Yves Matton, šéf týmu. 

A jak shrnuje dosavadní vystoupení jeho týmu v letošní sezoně? "Naše DS 3 WRC je konkurenceschopná, to ukázaly časy na obou prvních soutěžích roku. Byli jsme sice dostatečně rychlí, ale nebyli jsme efektivní a naše tempo jsme neproměnili v odpovídající výsledky." Inženýři jeho týmu přes zimu na autě mohutně zapracovali a Mads Ostberg i Kris Meeke sice na prvních dvou soutěžích roku dokázali získat několik nejrychlejších časů, ale celkový výsledek byl vždy spíš horší. 

"Ačkoliv jsem jak na Monte Carlu tak i ve Švédsku vyhrál měřené testy, tak jsem svými výsledky zklamán," přiznává Kris Meeke otevřeně po zisku desátého a sedmého místa. "Musím se vyvarovat chyb, svoje tempo přeměnit ve výsledky a získat body." Pro Mexiko je tedy plán jasný. "Pojedu si svůj vlastní závod a myslím, že naše startovní pozice je výhodou." Severní Ir bude po oba první dny startovat jako devátý, díky čemuž bude moc profitovat z vyjeté stopy.

To Mads Ostberg už se na první závod sezony na preferovaném povrchu řádně těší. "Těším se na to, že se na třetí soutěži pojede konečně na šotolině. Zkoušky jsou v Mexiku úžasné a vždycky jsem tam byl rychlý. Je dobré se vrátit do Leonu [centrum soutěže] a nechat severskou zimu za sebou. Mám rád lokální kulturu a atmosféru."

Do Mexika se těší také Meeke. "Mexická rally se výjimečnou soutěží. Nikde jinde nenajdete takovou kombinaci šotoliny, nadmořské výšky a vysokých teplot. Auto za těchto podmínek reaguje kompletně jinak. V pomalejších úsecích musíte být agresivnější, abyste zatáčky projeli co možná nejvyšším tempem." My jen dodejme, že soutěž se jede mezi 1 800 a 2 700 metry nad mořem. Ostberg se přidává: "Je těžké tam najít správné vyvážení. Člověk musí přizpůsobit svůj jezdecký styl tomu, aby vyrovnal vysokou nadmořskou výšku. 

Zkoušky jsou plynulé a ne úplně drsné. Tajemstvím je, že zde musíte být koncentrovanější než jindy, protože za každou malou chybu může člověk draze zaplatit, protože díky omezenému výkonu motoru je takřka nemožné ztracený čas získat zpět. Jsme napjatí na to, jak budou vylepšení na DS 3 WRC fungovat na šotolině," zakončil Nor.

Vytisknout

Diskuze: Citroën před Mexikem - jak bude fungovat vylepšená DS 3 WRC na šotolině?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Béreš, Jozef

Dostať sa do mysle Jozefa Béreša ml.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud