Obě značky se rozhodly z evropské scény (ať už ERC nebo dřívějšího IRC) odejít po dlouhých letech vzájemné spolupráce. I když Jean-Baptiste Ley rozumí jejich touze odejít do MS, tak si myslí, že jejich profil díky tomu utrpěl: "Škodu a Peugeot více lákal obrázek MS," řekl Ley pro 'Autosport'.
"Vždycky je z pohledu fanoušků a obchodních partnerů lepší, když hovoříte o MS než o ME. Ale můj osobní pohled je, že Škoda a Peugeot vyvinuly vozy R5 čistě pro klienty. Proto nevolí tu nejlepší strategii. Když jsou v ERC, tak jsou na čele. Každý je sleduje a jsou schopni vyhrávat soutěže.
Dostává se jim navíc velké publicity v televizi a médiích. Teď se rozhodly přejít do WRC, což může dávat smysl, jenže problém je, že nejsou na čele. Namísto toho jsou plně ve stínu výrobců, kteří mají vozy WRC. Podle mě to není dobrá strategie pro to, aby se ukázali svým zákazníkům."
Tovární týmy Škoda a Peugeot si mezi sebe rozdělily 15 vítězství v prvních třech letech obnoveného ERC. Jezdci Škody, Jan Kopecky a Esapekka Lappi, získali tituly v letech 2013 a 2014. Vloni už ale jel tým z Mladé Boleslavi jen několik vybraných soutěží. Pontus Tidemand letos vyhrál ve WRC2 poprvé pro Škodu v Portugalsku.
Program Peugeot Rally Academy letos nasazuje do WRC2 José Antonio Suáreze. V předchozích letech bojoval s Craigem Breenem a případně Kevinem Abbringem o titul v ERC. V ERC tedy po odchodu těchto dvou továrních týmů dominují vozy Ford. O ERC se spekulovalo, jako o vhodném šampionátu pro staré vozy WRC.
To však nenastane: "Pro nás jsou R5 nejlepší. Vloni jsme se rozhodli zakázat vozy RRC, protože neodpovídaly naši nákladové filozofii. Víme, jak je těžké pro soukromníka získat rozpočet pro mezinárodní mistrovství. Proto pomáháme účastníkům s logistikou na ostrovních soutěžích a také rozdělujeme 200 000 EUR. ERC nedovolí nejdražším autům [WRC], aby jezdila."