Co bude s Ogierem, Latvalou a Mikkelsenem?

iM2, 1. listopadu 2016, 17:58 Google+

Dnes bylo oznámeno, že se Volkswagen stahuje z MS v rally, co bude příští rok s jeho současnými jezdci Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.11. 20:47) Napište svůj názor
Kam zamíří trojice továrních jezdců?

Kam zamíří trojice továrních jezdců? | foto: Volkswagen Motorsport

Sdílejte článek

Německá automobilka Volkswagen se rozhodla dále nepodporovat program ve WRC, který ji stojí asi 70 milionů EUR na sezonu, když musí řešit miliardové výdaje na odškodnění po emisním skandálu. Samozřejmě roční výdaje na aktivity v rally jsou jen kapkou v oceánu v porovnání s tím, kolik VW ušestří, ale jde také z velké části o image, kterou teď musí Volkswagen (minimálně před soudci, úředníky a dalšími) zlepšovat. 

Volkswagen by ve WRC čtyři roky a upřímně si řekněme, že úspěšnější už být asi ani nemohl - vyhrál, co se dalo a to jak mezi jezdci tak i konstruktéry. Odchod Volkswagenu, o kterém s největší pravděpodobností rozhodl samotný šéf VW Group, Matthias Müller, který před Dieselgate vedl Porsche a stál za jeho návratem do Le Mans a WEC, by neměl WRC jako takové nějak narušit, ale Pola R WRC budeme samozřejmě postrádat všichni. 

I samotnému šampionátu bude Volkswagen chybět, když například od svého příchodu v roce 2013 zajišťoval oficiální vozy pro jednotlivé soutěže. Navíc v roce 2011, tedy v době, kdy se svět vzpamatovával z finanční krize, Volkswagen svým oznámením o vstupu do WRC sérii hodně podpořil. Vždyť jeden ze tří největších výrobců aut na světě se rozhodl dát najevo, že WRC věří. 

img-responsive

Volkswagen šampionát WRC výrazně podporoval | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Jost Capito, který valnou většinu času vedl program Volkswagenu, neúnavně bojoval za lepší podmínky pro fanoušky rally. Úspěchy Volkswagenu si užívali také fanoušci, jejich propagační kampaně na ně byly hodně zaměřeny. Polo R WRC vytvořilo, převážně se Sébastienem Ogierem za volantem, spoustu rekordů - za všechny však jmenujme jeden: Od Rally Monte Carlo 2013 se jelo 980 rychlostních zkoušek, Polo R WRC vyhrálo 622 z nich....

Co bude s jezdci?
Hlavní spekulace se okamžitě roztočily kolem Sébastiena Ogiera, čtyřnásobného mistra světa. Někteří dokonce tvrdí, že by to Francouz mohl považovat za zakončení své kariéry. Sébastien totiž několikrát prohlásil, že nehodlá setrvávat ve WRC na věky. O svém odchodu také mluvil v souvislosti se svojí frustrací z pravidel, která ho nutí čistit ostatním trať.

Pokud zůstane, o čemž panuje většinové přesvědčení, nebude mít určitě problém najít si práci. Nabízí se jeho návrat k Citroënu, se kterým do WRC vstoupil. Francouzi už sice mají smlouvu se třemi jezdci, bylo by však velmi překvapivé, kdyby se jej minimálně nepokusili zlákat - místo by se pro něj určitě našlo. Tovární dvojice Meeke-Ogier by byla neskutečně silná, nemyslíte?

img-responsive

Vrátí se Ogier a Ingrassia zpět do Citroënu? Nebo zakotví v M-Sportu? | foto: Citroën Communication

Zároveň jsme však zaznamenali vzájemný obdiv mezi Malcolmem Wilsonem a Sébastienem Ogierem. Oba spolu jednali o možné spolupráci již na konci sezony 2011. Ogier by byl možná ochotný jít do M-Sportu i bez mnohamilionové nabídky, vždyť i Colin Clark, uznávaný novinář z WRC, na svém twitteru napsal, co mu Ogier řekl minulý týden ve Walesu: "Obdivuji Malcolma Wilsona a lituji, že jsem s ním ještě nikdy nespolupracoval. Ale kdo ví, co přinese budoucnost?"

A Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen? Toyota a M-Sport volná místa mají, Citroën by byl zřejmě schopný ještě jedno vytvořit... Svoji troškou do mlýna přispěl také DMACK, který přes internet okamžitě vzkázal, že on má na příští rok dvě místa volná - tím mimo jiné potvrdil svůj úmysl nasazovat příští rok dvě auta.

Nejsmutnější je, že už se nikdy nedozvíme, jak dobré by Polo R WRC 2017 bylo. Vždyť Volkswagen začal s jeho vývojem jako první a investoval spoustu prostředků. Na vývoji se kromě tří hvězd továrního týmu podílel také Marcus Grönholm nebo Dieter Depping, vše bylo zbytečné. Smutný konec (možné) legendy...

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co bude s Ogierem, Latvalou a Mikkelsenem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.11.2016 20:47 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Ondřej Mezihorák a Silponix Racing – pevné spojení

Rally Ice Tour

Jirka Pohlídal vyzve fanoušky  na trenažeru  na Čepkově

Rally Příbram (CZE)

René Dohnal: „Jsem rád, že jsme se do rally vrátili“

Mads Ostberg se může těšit na sezonu ve WRC2 Pro

Ostberg pojede s Citroënem C3 R5 v roce 2019 šampionát WRC 2 Pro

Ilustrační foto

Jezdci WRC si poprvé v historii volili čísla

Rajd Baborow (PL)

Martin Hlavatý: „Loupání banánu na erzetě? Proč ne!“

reklama
reklama

Doporučujeme

Pola R WRC vidíme na tratích světových soutěží letos naposled

Volkswagen končí na konci letošní sezony ve WRC!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ostberg pojede s Citroënem C3 R5 v roce 2019 šampionát WRC 2 Pro

  2. Jirka Pohlídal vyzve fanoušky  na trenažeru  na Čepkově

  3. René Dohnal: „Jsem rád, že jsme se do rally vrátili“

  4. Ondřej Mezihorák a Silponix Racing – pevné spojení

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud