Idea, že by došlo k proměně již vyvinutého Pola R WRC na Fabii WRC získala mezi fanoušky samozřejmě velmi rychle patřičný ohlas. Realita je ale bohužel jiná. Nejenže do startu nové sezony zbývá už jenom málo času. Hlavním problémem je, že Škoda, respektive její představitelé, nemají o WRC zájem.
"V rallysportu jsme byli úspěšní a úspěšní budeme také v budoucnosti - v kategorii WRC2. Máme úspěšný zákaznický program, který nás nestojí žádné peníze a se kterým jsme vyhráli mistrovství. Proč bych to měl měnit? WRC2 je pro Škodu prima. Nabízí nejlepší protihodnotu, protože nás opravdu nic nestojí," řekl šéf představenstva firmy, Bernhard Maier, pro Autocar rezolutně.
Ve WRC zbývá poslední závod v Austrálii a Esapekka Lappi zde může získat titul v kategorii WRC2. Aby mohl slavit, tak musí Fin dojet buď na prvním nebo druhém místě. To není zase až tak těžký úkol vzhledem k tomu, že pole bude u protinožců dost slabé, protože dlouhou cestu si žádný soukromník nemůže dovolit.
I z tohoto důvodu je však tovární angažmá Škodovky v WRC2 často kritizováno - značka zde totiž startuje přímo proti svým zákazníkům. Lappiho konkurent v boji o titul, Teemu Suninen, například sedí v privátní Fabii R5.