K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Letošní sezona WRC může být jedna z nejvyrovnanějších v historii

iM2, 5. března 2017, 22:55 Google+

Letošní sezona WRC může být jednou z nejvyrovnanějších v historii MS, míní šéfové týmů.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 06.03. 10:33) Napište svůj názor
Hyundai zatím nemá výsledky, ale rychlost už ukázal

Hyundai zatím nemá výsledky, ale rychlost už ukázal | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Sdílejte článek

Je zajímavé, že první dvě vítězství roku si mezi sebe rozdělily Toyota a M-Sport. Přitom před sezonou mnozí Toyotě předpovídali krušné časy a M-Sport zase není plně továrním týmem, když jeho rozpočet nedosahuje výše ostatních rivalů.

Je však pravdou, že Hyundai zatím dominoval co se týče rychlosti - Thierry Neuville vyhrál 12 rychlostních zkoušek (to je dvakrát tolik, co jeho nejbližší pronásledovatel). Před nehodami v Monte Carlu a ve Švédsku byl v čele soutěže po dobu 23 rychlostních zkoušek z 32 možných.

Podle Malcolma Wilsona jsou si přední týmy tak blízko jako nikdy za poslední dvě dekády: "Tohle je ta nejtěsnější konkurence za dobu, co vedu svůj tým. S ohledem na nová technická pravidla je tato vyrovnanost neuvěřitelná," řekl Brit pro 'Autosport'. 

"Všechny čtyři značky jsou více méně vyrovnané co do rychlosti. Můžeme říci, že to slibuje opravdu pořádnou sezonu 2017," dodal Wilson z M-Sportu. S tímto smýšlením souhlasí také Tommi Mäkinen, který stojí v čele Toyoty: "Auta jsou hodně vyrovnaná. To je velmi, velmi dobrá situace pro šampionát. 

Potřebujeme mít takovou konkurenci. Je velmi zajímavé mít tolik jezdců, kteří bojují v různých autech. Co víc můžeme chtít?" Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, slibuje fanouškům týmu brzký návrat Korejců na výsluní: "Dlužíme jim pomstu. Jsme odhodlaní toho dosáhnout a začínáme už v příští soutěži. Není důležité jak hluboko spadnete, ale jak rychle se dokážete vrátit zpět."

Jedině Citroën zatím trošku zaostává za očekáváním. Francouzi mají na svém kontě díly Stéphanu Lefebvrovi pouze jednu vyhranou rychlostní zkoušku. Wilson však Citroën neodepisuje: "Je fair si přiznat, že každý počítal s tím, že Citroën bude mezi nejsilnějšími, pokud ne vůbec nejsilnější. Byli rok mimo aby se soustředili na vývoj. Ale nenechte se mýlit, oni se vrátí."

img-responsive

Ogier v době, kdy dominovat s Volkswagenem | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Kdy bylo v minulosti ve WRC velmi vyrovnané?
V poslední době ve WRC vždy někdo dominoval. Léta dominance zahájil Sébastien Loeb s Citroënem, následně na něj navázal Sébastien Ogier s Volkswagenem. Už je to dlouho, co v jedné sezoně o titul reálně usilovala auta více značek. 

Zlatá éra WRC se datuje do konce 90. let a začátku nového tisíciletí - vítězná auta v té době měly k dispozici Peugeot, Mitsubishi, Ford, Subaru a Citröen, kartami se navíc snažily míchat Seat, Škoda a Hyundai. 

Vrcholem byla zřejmě sezona 2001, když titul získal Richard Burns se Subaru poté, co Colin McRae na Fordu havaroval ve Walesu. TOP5 doplnili ještě Tommi Mäkinen (Mitsubishi) a dvojice Peugeotu Grönholm a Rovanperä. Tuto pětici dělilo na konci roku jen 8 bodů.

Historicky je však rally spíše charakterizovaná otevřeností souboje mezi jednotlivými značkami. Například v roce 1977 - první rok, kdy se jel tzv. Jezdecký pohár (předchůdce dnešního titulu mistra světa) - dělily Ford a Lancii v hodnocení mezi týmy jen 4 body. Vítězství v soutěži si však připsaly také Fiat a Saab. Jen pro úplnost dodejme, že titul vyhrál Sandro Munari s Lancii. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Letošní sezona WRC může být jedna z nejvyrovnanějších v historii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 06.03.2017 10:33 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Hustopeče (CZE)

KIT Racing: v Hustopečích poháry pro Matěnu a comeback Pátla

Rally Hustopeče (CZE)

Zdeněk a Sandra Pokorní pokořili Rally Hustopeče

Ostberg se může těšit na dalších pět soutěží s Citroënem

Ostberg se stává továrním jezdcem Citroënu pro zbytek sezony

Rally Hustopeče (CZE)

PEUGEOT RALLY CUP - souboje na ostří nože, Talaš vybojoval zlato

Rally Hustopeče (CZE)

Hustopeče v galerii Lucky Vondřičkové

Rally Hustopeče (CZE)

Bratov Lapdavských v Hustopečiach poriadne vytrápilo ich Subaru

reklama
reklama

Doporučujeme

Krajča, Petr - Houšť, Jan

Petr Krajča s Honzou Houštěm vstupují do sezony se stejnými partnery a v nových…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hustopeče v galerii Jakuba Machálka

  2. Jan Kopecký triumfoval mezi vinohrady už posedmé

  3. Ogier: Z M-Sportu bych odešel jen v případě velmi dobré nabídky. Může se stát, že v roce 2019 už nebudu jezdit

  4. Kopecký s Dreslerem vyhráli domácí 20. soutěž v řadě

  5. Hustopeče v galerii Lucky Vondřičkové

  6. Ostberg se stává továrním jezdcem Citroënu pro zbytek sezony

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud