Úvodní test druhého dne byl nejdelším z celé rally a měřil 44.28 km. Přivítal jezdce čerstvou sněhovou nadílkou, která některým z nich přinesla velké problémy, hlavně Toni Gardemeisterovi, Dani Sordovi a Chrisi Atkinsonovi. Rychlostní zkoušku vyhrál leader soutěže Mikko Hirvonen a přidal ke svému náskoku na druhého v celkovém pořadí, ale i v tomto testu, Marcuse Gronholma dalších 5.1 vteřiny. Na třetím místě skočil Sebastien Loeb, který ztratil na vedoucího Hirvonena dalších 14.2 vteřiny. Na dalších poziciích se umístili P.Solberg, Latvala, Pons, Galli, který se po chybě T. Gardemeistera posunul na celkové páté místo. Na osmém místě skončil H. Solberg. Jan Kopecký obsadil 13. místo.
RZ 10 se stala kořistí značky Citroen, když ve shodném čase dorazili do cíle S. Loeb a také Dani Sordo. Na třetí a čtvrté pozici skončilo duo od Fordu a jen potvrzují svoje postavení v celkovém hodnocení. Toni Gardemeister se po chybě z minulého testu nevzdává a obsadil páté místo. Šestý skončil P. Solberg, který kontroluje svoji čtvrtou pozici. Jan Kopecký konečně dosáhl výsledku v TOP 10 a zapsal si sedmou pozici.
Ve jedenáctém testu na sebe opět upozornili mladíci. Jan Kopecký opět obsadil sedmou pozici, ale největším překvapením je 4. místo M. Wilsona. Vítězem se stal leader Mikko Hirvonen, sledován kolegou M. Gronholmem, který ztratil 2.7 vteřiny. Na třetím místě je S. Loeb, který ztratil dalších 14.6 vteřiny a jeho celková ztráta na M. Hirvonena stoupla téměř na 42 vteřin. Do první osmičky se ještě vešli pátý Gardemeister, šestý H. Solberg a osmou pozici obsadil Ital Gigi Galli. P. Solberg obsadil až 17. pozici a ztratil téměř jeden a půl minuty, ale o svoje celkové 4. místo nepřišel, jen se mu jeho bratr Henning přiblížil na 10 vteřin.
Dvanáctá RZ znamenala šok pro mnoho lidí, mistr tesař se utnul. Sebastien Loeb udělal chybu a trvalo mu dlouhých 8 minut, než se opět vrátil na trať. Tento incident pro něj znamenal propad na 11. pozici. Tento test se stal kořistí Mikko Hirvonena, kterému sekundoval M. Gronholm. Na třetí pozici dojel P. Solberg, čtvrtý jeho bratr Henning a patá pozice patřila J-M. Latvalovi. Stejné pořadí na prvních pěti místech je i v celkovém hodnocení soutěže. Šesté a sedmé místo patřilo seveřanům Gardemeisterovi a Ostbergovi. Osmičku uzavřel náš Jan Kopecký, který se již potřetí umístil v TOP 10.
Neuvěřitelné se stalo skutečností a Sebastien Loeb udělal další chybu a ztratil dalšich 9 minut: „Projel jsem rovně křižovatkou a zapadli jsme v mantinelu a ztratil jsme 8 minut,“ komentoval svoji první havárii Loeb. „Potom jsem jeli na hraně, abychom mohli dosáhnout na osmou pozici, ale opět jsem chyboval a ztratili jsme dalších 9 minut.“ Loeb se propad ne celkovou osmnáctou pozici a před ním je i vedoucí muž kategorie S1600, P.-G. Andersson. Vítězem se stal M. Gronholm a na pomyslných stupních vítězů je doplnili další Fordy Focusy WRC v pořadí Hirvonen, H. Solberg, který postupně stahuje třetí pozici svého bratra Petera, který skončil čtvrtý. Naprosto úžasného výsledku dosáhl Jan Kopecký, který zaznamenal pátý čas a posunul se již na celkovou desátou pozici. Na dalších pozicích se umístili Toni Gardemeister, Nor Dalsjo a Ital Galli, který figuruje na celkovém sedmém místě.
Posledním testem druhé etapy byla jen 1.15 km dlouhá zkouška přímo v centru rally, Hamaru. Tu opět vyhrál M. Gronholm, který zaznamenal třetí vítězství v řadě. Druhé místo se ztrátou 1.6 vteřiny si připsal Toni Gardemeister, který opět celý den dokazoval, že je vynikajícím pilotem i se starším Mitsubishi. Bratrský souboj tentokrát vyzněl pro mladšího Petera, který porazil pátého Henninga o 0.6 vteřiny a před poslední etapu je dělí 9.9 vteřin. Sebastien Loeb dojel šestý a stále zůstává na osmnácté pozici. Jan Kopecký obsadil 9. pozici a celkově mu patří 10. místo.
Poslední etapa začíná zítra v 8.08. Bude složena ze 4 rychlostních zkoušek. Bude velice zajímavé, jak se zachová tým Ford, zda se bude snažit popohnat M. Gronholma vpřed, aby naplno využil Loebova zaváhání, nebo zda nechají svým pilotům volnost a pouze upozorní na zisk maximálního počtu bodů do šampionátu značek.
Průběžné pořadí Norské rally po 14.rychlostní zkoušce:
1. HIRVONEN M. / LEHTINEN J. Ford Focus RS WRC 06 2:33:45.2
2. GRÖNHOLM M. / RAUTIAINEN T. Ford Focus RS WRC 06 +0:19.3
3. SOLBERG P. / MILLS P. Subaru Impreza WRC 2006 +3:48.3
4. SOLBERG H. / MENKERUD C. Ford Focus RS WRC 06 +3:58.2
5. LATVALA J.-M. / ANTTILA M. Ford Focus RS WRC 06 +5:16.9
6. STOHL M. / MINOR I. Citroën Xsara WRC +6:11.1
7. GALLI G. / BERNACCHINI G. Citroën Xsara WRC +6:21.7
8. PONS X. / AMIGO X. Mitsubishi Lancer WRC 05 +8:01.8
10. KOPECKÝ JAN / SCHOVÁNEK FILIP ŠKODA Fabia WRC +9:43.1
Foto: Ford