Podle informací, které se zatím dostaly na veřejnost, padlo toto rozhodnutí dnes ráno na zasedání světové rady FIA. Nutno dodat, že tato informace ještě nabyla nikým oficiálně potvrzena.
Pirelli před zasedáním věřilo, že to budou právě jejich pneumatiky, na kterých budou jezdci v následujících letech jezdit. K tomuto rozhodnutí jistě přispěl i plán rozvoje mladých talentů, díky kterému zřejmě dostala tato značka přednost před dosavadním dodavatelem pneu, společností BF Goodrich.
Pirelli odešlo z Mistrovství světa v rally po loňské sezoně, když se tým Subaru jako poslední z továrních týmů rozhodl přejít na pneumatiky BF Goodrich. Posledním závodem na vrcholné úrovni tak byla pro italského výrobce Britská rally, která se jela v prosinci loňského roku. Pirelli je v současnosti na začátku vývoje nových typů pneumatik, které se rozhodlo nasadit od příští sezony do kolotoče WRC.
Od příštího Rally Monte Carlo, které tradičně zahájí další sezonu, budou mít všechny týmy startující v MS k dispozici jen jeden typ pneumatik na suchý a jeden na mokrý asfalt. Dále se od příští sezony zakazuje používat v rámci WRC Mouse systém, který byl velkým pomocníkem pro posádky, v případě proražení pneumatiky.
Jedním z mála jezdců, kteří v letošní sezoně startují v kolotoči MS s pneumatikami Pirelli je Ital Gigi Galli, který je zároveň firmou podporován.