Společně s navigátorem Michalem Večerkou zvítězili s 1,5 minutovým náskokem před Patrikem Brtníčkem, třetí místo obsadil při letošním prvním pohárovém startu Radek Hůla.
Poprvé v tříleté historii pohárů vozů Opel ADAM Cup sáhl promotér XTG motorsport a společnost Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) k zajímavému kroku. Jeden z pohárových podniků se z větší části odjel za tmy. Pohárové posádky absolvovaly minimálně čtyři ze šesti měřených testů za použití světelných ramp. Celkem na letos rekordních sedm účastníků čekalo více než 65 ostrých kilometrů.
Hned úvodní test kopíroval na prvních třech postech výsledky z Vyškova (Brtníček, Vopatřil, Baďura), novicové Radek Hůla a Marcin Wrona se zařadili na čtvrtou, resp. šestou příčku. Brtníček přidal nejrychlejší čas i v RZ2, naopak na zrádném blátivém místě chyboval Baďura, jenž se propadl na poslední příčku a následně odstoupil. Z páté příčky na třetí poskočil Martin Mottl, Hůla zůstával pod stupni vítězů, ztrátu kolem minuty už nabrali Wrona a Hauptvogel.
Nejdelší test úvodní etapy hustopečské soutěže, RZ 3/6, se ukázal být rozhodujícím. Po prvním průjezdu přišla klasifikace LENZ ADAM Cupu o Baďuru a Wronu, měnilo se i pořadí na čele závodu. Chybujícího Brtníčka vystřídal v čele Vopatřil, jenž měl rázem k dobru více než dvacetivteřinový náskok před svým vyškovským rivalem. Mottl se držel na třetím místě, následován Hůlou a Hauptvogelem.
V druhých průjezdech přidali Vopatřil s Večerkou tři nejrychlejší časy a suverénně ovládli třetí závod LENZ ADAM Cupu. Vítězstvím v Hustopečích si Vopatřil upevnil vedoucí postavení i v průběžném hodnocení.
Dva druhé časy zaznamenal Mottl, díky čemuž se přibližoval Brtníčkovi, ale šestý test opět pořadím zásadně zamíchal. Mottl ztratil čtyři minuty, Hauptvogel dokonce téměř čtvrt hodiny. Brtníček si tak mohl oddechnout, druhá příčka mu zajistila důležitých dvacet bodů do pohárového hodnocení. Třetí místo spadlo do klína Radkovi Hůlovi, kterého navigovala Markéta Skácelová. Mottl s Vorlem skončili čtvrtí, Hauptvogel s Kulštejnem pohárovou klasifikaci s výraznou ztrátou uzavírali.
Agrotec Petronas Syntium rally se zúčastnily i dvě dvojice s vozy Opel ADAM R2, ale na předchozí úspěchy ve třídě 6 nedokázaly navázat. Andrej Barčák s Tomášem Střeskou skončili sedmí, Robert Hordossy se Štěpánem Palivcem osmí.
Ohlasy účastníků LENZ ADAM Cupu v cíli:
Martin Vopatřil: „Celý závod byl určitě hodně náročný. Hlavně se na tom podepsalo počasí a rozhodování, jaké pneumatiky zvolit. Nakonec jsem se po přeháňce těsně před odjezdem ze servisu rozhodl pro pirelky – přední kola 5ky a zadní 7ky. Pro první test to byla dobrá volba, na dvojce ovšem bylo mnohem více vody a věděli jsme, že Patrik má prořezaná přední kola. Měl jsem z jízdy na vodě respekt a v cíli jsem čekal, kolik nám nadělil. Ale byly to pouze dvě sekundy. Před RZ3 jsme ztráceli jen něco přes tři vteřiny a s Michalem jsme se domluvili, že zkusíme zatáhnout. A právě tento test rozhodl o pohárovém umístění. Patrik udělal chybu a dostali jsme se do vedení. Ve druhé sekci už na naše tempo nedokázal nikdo reagovat, vyhráli jsme všechny zkoušky a zaslouženě druhý pohárový závod v sezoně. Velké poděkování patří staronovému spolujezdci Michalu Večerkovi, stejně jako celému týmu MV Cars a KIMI racing, mechanikům a našim rodinám za podporu, bez které to nejde. A Mírovi Drmlovi přeji brzké uzdravení.“
Patrik Brtníček: „V úvodu jsme vyhráli první dva testy před Martinem Vopatřilem a vypadalo to, že se bude opakovat boj o vteřinky jako ve Vyškově. Ale v průběhu třetí zkoušky jsme v ´levé čtyřce´ trefili zádí strom a bylo po boji. Přesto jsme nakonec uhájili 2. místo v rámci ADAM cupu, za což jsem moc rád. Agrotec rally byla velice těžkou soutěží, kde míchalo kartami počasí. Chtěl bych poděkovat spolujezdci Jardovi Novákovi a mechanikům za špičkovou práci. V pátečním servisu naše auto doslova ´vrátili´ do hry!“
Radek Hůla: „Závod pro nás dopadl velmi úspěšně. i když byl poměrně náročný. Jel jsem asi po roční pauze, s novou spolujezdkyní, která měla ještě delší závodní pauzu. Nicméně jí patří můj obdiv, jak k závodu přistoupila a profesionálně ho zvládla. Navíc jsme jeli za tmy, kterou jsme ani jeden nikdy před tím neabsolvovali. V první sekci jsme se nevyvarovali chyb, které znamenaly i nějaké to couvání a menší výlet mimo trať. Před druhou sekcí jsme se rozhodovali, jestli nepřezujeme na mokré gumy. Tento krok jsme bohužel neudělali, a tak jsme jeli v dešti, na slicku, což se promítalo do časů a pořadí. Před závodem jsme si však dali závazek, že si závod především užijeme a dovezeme ADAMa v pořádku do cíle. A to se nám povedlo. Třetí místo v cupu na Rally Hustopeče bylo jen příjemným zakončení celého závodu. Chtěl bych poděkovat klukům, kteří nám perfektně připravili auto a zajišťovali nám po celou dobu závodu skvělý servis, stejně jako všem, kteří nám pomáhali a drželi palce.“
Martin Mottl: „Hustopeče, i přes problémy, které nás provázely, hodnotíme velice kladně. Byl to pro mě závod se vším všudy, který nám dal spoustu nových zkušeností a další jistotu v autě. Jediné, co mu chybělo k dokonalosti, byla pomyslná třešinka na dortu v podobě pódia, ke kterému jsme byli hodně blízko. Téměř jsme si ho vydřeli, mimo jiné i dobrou volbou pneumatik (celkem jsme čtyřikrát přezouvali). Avšak obnažený roh panelu v RZ6, v jednom z katů, byl proti, ale to jsou závody.“
Tomáš Hauptvogel: „Hustopeče jsem si užil po všech stránkách – nádherné a těžké tratě, noc i šotoliny! Prostě radost závodit. Navíc jsem dostal další obrovskou lekci rally. Museli jsme do poslední chvíle před odjezdem ze servisu řešit volbu pneumatik a pak doufat, věřit… Ale mechanici z Brynda racingu odvedli naprosto dokonalou práci a z jejich profesionality jsem si doslova sedl na zadek. Během závodu se objevilo příhod, krizovek a průšvihů na malou knížku. Samozřejmě nejzásadnější byl výlet z trati na poslední RZ. Ztráta koncentrace po drobných technických problémech vedla k tomu, že jsem dělal hloupé chyby. Tou poslední byl rychlejší nájezd do jedné zatáčky v lese a výrazně hlubší kat, než měl být. Ten byl příčinou defektu pravého předního kolo. Jenže v úzkém nebylo kde zastavit. Žádná odbočka, plácek se dřevem, nic. Adama jsem tak odstavil v měkkém lese mezi stromy, hned vedle cesty. Nešel pod něj strčit hever, když se to podařilo, začal se bořit a auto nám sjelo. Takže znova… To byla sakra tvrdá škola. Ale jak říká Štěpán Palivec, „das ist rally“. Ale jinak jsem moc rád, že hustopečský závod byl tak těžký. Hodně jsem se opět naučil a už teď se těším na Barumku do Zlína!“
Martin Baďura: „Do soutěže jsme vyrazili na tvrdých pneumatikách, a jelikož první test se odjel za sucha, podařilo se nám zajet pěkný čas. Ale před startem RZ2 začalo pršet, zdržení bylo i na startu, což se podepsalo hned v první zatáčce na brzdách, kdy mě auto vůbec neposlouchalo. Zhruba v polovině zkoušky se mi podruhé nepodařilo odhadnout brzdný bod a tentokrát to už skončilo výletem z trati. Naštěstí nám po třech minutách pomohli diváci zpět na trať. Avšak po pár metrech nám upadla světelná rampa, která se poškodila nárazem. Proto jsme museli znovu zastavit a zbytek rampy sundat. To nás stálo zhruba další dvě minuty. Do RZ3 jsme vyrazili už jen s dálkovými světly, ale nedokázali jsme se dostat do správného tempa. Navíc spolujezdci Ivo Studenému se udělalo nějak zle, proto jsem se rozhodl auto odstavit a tím pro nás závod skončil.“
Marcin Wrona: „Rally Hustopeče byly naším prvním závodem v Česku, bohužel příliš krátkým. Ve třetím testu jsme měli v jedné levé zatáčce havárii. Začátek zatáčky byl suchý, avšak výjezd hodně blátivý a už se mi nepodařilo udržet ADAMa na cestě. Sklouzli jsme mezi stromy, odkud nebylo návratu. Přesto jsem byl s naší jízdou a se spoluprací s novým spolujezdcem spokojen, proto věřím, že dáme auto brzy do pořádku a objevíme se na Barum rally.“