Rally de Portugal před startem

Marek Šteigr, 29. března 2007, 13:30 Google+

Portugalská rally se vrací do šampionátu Mistrovství světa v automobilových soutěžích po pětileté pauze. Pojďme se na tuto soutěž podívat trochu podrobněji a představme si její trať a hlavní favority na vítězství.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Loga

Loga | foto: Archiv RallyZone.cz

Sdílejte článek

Rally de Portugal, jak zní oficiální název této šotolinové soutěže, byla až do roku 2001 pravidelným podnikem světového šampionátu v rally. Velké množství neukázněných diváků však způsobilo, že byl tento podnik vyloučen z kolotoče světových soutěží. V následujících letech se centrum soutěže několikrát změnilo a až v letošním roce, kdy se rally opět vrátila do kalendáře Mistrovství světa, se poprvé pojede v regionu Algarve. Centrem rally bude město Faro a pořadatelé udělali velmi dobrý tah s umístěním veškérého zázemí soutěže do okolí stadionu Algarve. Sportovní plocha stadionu se pak změnila v trať divácké rychlostní zkoušky, která se pojede ve čtvrtek odpoledne a zahájí tak celou rally. Stejně tak se tato zkouška pojede i v neděli, kdy touto diváckou speciálkou celá soutěž končí.

Všechny posádky které se do letošního pátého podniku světového šampionátu přihlásily, jsou již od úterka na místě a seznamují se z tratí rychlostních zkoušek. Těch se v letošním roce pojede osmnáct a jejich celková délka činí 357,1 kilometru. Nejdelší měřený úsek celé soutěže se jmenuje Silves - Ourique a měří téměř 31 kilometrů. Tato zkouška se pojede v rámci sobotní etapy, která je zřejmě nejnáročnější z célé portugalské rally.

Jak už bylo naznačeno, start celé soutěže je naplánován na čtvrteční odpoledne, konkrétně na 18:35 hodin našeho času. V tu dobu bude již vyprodaný stadion fandit prvním posádkám, které vyrazí na trať divácké zkoušky. V pátek v 10:27 místního času vyrazí první muž průběžného pořadí mistrovství světa Marcus Grönholm vstříc prvním kilometrům pravých portugalských rychlostních zkoušek. Vítěz celé rally by měl dorazit do cíle soutěže v neděli po druhé hodině odpolední.

Nyní se pojďme zaměřit na předpokládané hlavní favority. Mezi ty by měli s určitostí patřit všichni tři jezdci, kteří jsou v letošní sezoně nahlášeni jako týmové jedničky u značek Citroen, Ford a Subaru a jsou jimi Sebastien Loeb, Marcus Grönholm a Petter Solberg. Všichni tři jezdci určitě budou chtít bojovat o příčky nejvyšší. Stejné ambice však mají i další piloti, kteří v Portugaslku pojedou s druhými továrními vozy. Týmová dvojka u týmu Ford Mikko Hirvonen je letos ve velmi dobré kondici, což dokázal vítězstvím na zasněžené Rally Norway. Stejně dobře si letos vede i Australan Chris Atkinson, který kryje záda Solbergovi u týmu Subaru. Španěl Dani Sordo na Citroenu letos možná oproti předsezóním očekáváním trochu ztrácí, ovšem nikde není psáno že právě v Portugalsku nemůže konečně pořádně uspět.

Tímto bychom uzavřeli výčet jezdců, kteří budou disponovat tou nejlepší tovární technikou. Ovšem mezi přihlášenými je i několik závodníků, kteří na sebe budou chtít v Rally de Portugal upozornit svou rychlostí. Mezi tyto jezdce patří Henning Solberg s Fordem Focus WRC 06 soukromého týmu Stobart i jeho kolega Jarri-Matti Latvala na témže voze. Svou rychlost budou chtít zůročit i rakušan Manfred Stohl se spolujezdkyní Ilkou Minor, kteří pojedou s Citroenem Xsara WRC, připravovaným týmem Kronos. Jejich týmový kolega Daniel Carlsson také před startem nešetří sebevědomím. Toni Gardemeister - Jakke Honkanen, to je další posádka s ambicemi na umístění v první pětici a zapomínat nesmíme ani na Italského bouřliváka Gigi Galliho, který jako vždy pojede na hranici možností svých, i svého vozu Xsara WRC. V neposlední řadě je zde posádka, za kterou se v kolonce národnost objevuje zkratka CZE. Jde samozřejmě o letos jedinou posádku, která zastupuje Českou republiku v nejvyšší kategorii Mistrovství světa v automobilových soutěžích a tou je dvojice Jan Kopecký – Filip Schovánek. Ti pojedou již tradičně s vozem Škoda Fabia WRC a na šotolinových tratích budou rozhodně chtít přidat nějaké body do klasifikace jezdců.

V letošní Rally de Portugal se o body do svého šampionátu budou přetahovat i jezdci s vozy s jednou poháněnou nápravou, kteří se začátkem roku přihlásili do kategorie JRC. Zde mohou závodit piloti, kteří nejsou starší osmadvaceti let a kteří disponují technikou S1600, nebo nově vzniklími vozy třídy R3. I v této kategorii má Česká republika své zastoupení, když zde stejně jako v loňském roce bude závodit Martin Prokop s vozem Citroen C2 S1600.

Tolik celkový předstartovní pohled na Rally de Portugal a teď nám již nezbývá nic jiného než pečlivě sledovat výsledky tohoto pátého podniku Mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Oficiální stránky soutěže najdete zde

Vytisknout

Diskuze: Rally de Portugal před startem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

Oficiálne predstavenie posádok Tempus rally 2007 - anotační foto

Oficiálne predstavenie posádok Tempus rally 2007

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud