Rozhovor se Štěpánem před Rally Nový Zéland

Marek Šteigr, 28. srpna 2007, 13:04 Google+

Přinášíme Vám rozhovor se Štěpánem Vojtěchem, který se týká jeho steratu na Rally Nový Zéland.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vojtěch, Štěpán

Vojtěch, Štěpán | foto: OMV Bixxol Rally team CZ

Sdílejte článek

Štěpáne, po delší odmlce se na Novém Zélandu postavíte na start dalšího závodu MS. Jak jsi vyplnil závodní pauzu, která trvala od vašeho květnového startu v Argentině?
Přestávka byla hodně dlouhá, to je pravda a není to úplně příjemné, zvlášť před tak těžkými závody, které nás čekají. Nicméně v závodním autě jsme seděli alespoň v rámci testu, který jsme absolvovali. Mimo to probíhala  samozřejmě klasická fyzická příprava.

Prý tě potkalo během léta i menší zranění?
Vyrazili jsme za vodními hrátkami, a já jsem nabyl pocit, že bych mohl na vodních lyžích reprezentovat… Po jedné z otoček mě rozhodila nečekaná vlnka a hned na to jsem  šel po rameni a po hlavě, až to vypadalo, že se snad nikdy nepotopím.

Jak to vypadá nyní, limituje Tě ještě tato nepříjemnost?
Byl z toho natažený úpon a téměř čtyři týdny jsem nemohl v podstatě nic dělat. Už je to ale v pořádku. To jsme si ověřili na testu v Bělé pod Bezdězem, během kterého jsme najeli asi 90 km. Tím, že proběhl navíc na asfaltu, tak zátěž byla pro
rameno extrémní, ale i  přesto to bylo bez problémů.

Jaké máš vůbec informace o Rallye New Zealand, podle mnohých jezdců jedné z nejkrásnějších soutěžích v seriálu mistrovství světa?
Informace máme prozatím pouze zprostředkovaně. Když pomineme scenérii, mělo by se jednat o pěkné, rychlejší šotoliny. Tedy svezení spíše ve svižnějším tempu. Tím, že jsem ještě z okruhů zvyklý na stopu, měly by nám tyto rychlejší pasáže sedět a my se na nich měli cítit jistěji než na rozbitých pomalých šotolinách, se kterými jsme se potýkali  třeba v Argentině.

To vše by ale mohly vyvážit dlouhé rychlostní zkoušky..
Zátěž pro auto by sice na Zélandu neměla být taková,  ale na druhou stranu právě dlouhé erzety to vše vynahrazují. Při nich bude velmi důležitý precizně napsaný rozpis. Každopádně by to mělo být více o závodech. S vyšším tempem,  ale logicky hrozí  více i  jezdecká chyba, vloni tak ve finále vypadla spousta favoritů.

Jak důležitou roli bude hrát  podle Tebe počasí?
Určitě může zamíchat kartami. Už jen vzhledem k posunutému termínu na přelom srpna a září, kdy tam končí zima, budou podmínky nevyzpytatelné a deště mohou trať hodně ztížit.

Po počáteční aklimatizaci vás čeká úvodní svezení v rámci pondělního testu, můžeš trochu přiblížit jak ten na světových soutěží probíhá?
Jedná se o celodenní test, který je zajištěný s pomocí organizátora. Většinou se ho účastní kolem deseti možná patnácti aut PWRC. Každý ujede tolik kilometrů, kolik zvládne, většinou ale mezi 60 - 100 km. V Argentině jsme ale stihli kvůli výměně převodovky třeba jen třicet. Především  kvůli úternímu rozpisu bychom chtěli najet co nejvíce, tak abychom se dostali do tempa. Hodně zajímavé a pro nás nezvyklé bude pravostranné řízení na tréninkovém voze. Bude to vlastně  poprvé, kdy budeme psát rozpisy  tímto způsobem.

V samotném závodě se opět představíte s mitsubishi. Oproti předchozím startům by se mělo ale jednat o  auto úplně nové, je to tak?
Ano, vzhledem k tomu, že nás v Argentině  provázely technické problémy, se Stohl Racing po vzájemné dohodě s námi rozhodl poslat na Nový Zéland zbrusu nové auto. Doufáme, že po té co provedeme drobné nastavení, bude  vůz  fungovat naprosto bez problémů.

Předpokládám, že odjíždíte opět s cílem rozšířit bodovou sbírku?
Určitě chceme nějaké body urvat, tak abychom se posunuli v hodnocení PWRC vzhůru. Tím, že většina jezdců absolvovala více závodů než my, jsme se trochu propadli. Chtěli bychom se tak probojovat zpět na vyšší příčky.

Zdroj: www.tsvteam.cz

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor se Štěpánem před Rally Nový Zéland

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Pech, Václav - Uhel, Petr

Třetí místo na Barumce a pátý titul Mistra ČR

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud