Na šotolinové trati asi 65 km jihovýchodně od Perthu si mohli ověřit, jak dobře se zotavili z nedávných zranění. Vzhledem k zákazu testování mimo evropský kontinent to byla před startem Australské rallye i důležitá příležitost ke konečnému nastavení Fabií WRC.
Toni Gardemeister pojede s lehkou bandáží na zápěstí pravé ruky, zlomená kost se však dobře hojí. Vzhledem k tomu, že bude nucen řídit velkou část soutěže pouze jednou rukou, připravila mu fyzioterapeutka týmu Škoda Motorsport Blanka Bastinová zpevňující bandáž i na zápěstí levé. “Při zatáčení doleva nemám žádné velké problémy. Zatáčky na pravou ruku jsou trochu obtížnější, takže jsem rád, že dnešní večerní supererzeta se jede na trati proti směru hodinových ručiček – tedy na levou ruku!” vtipkoval Toni po shakedownu.
Pro začátek si Fin zvolil poněkud měkčí nastavení podvozku své Fabie WRC než je obvyklé, aby zmírnil její a své zatížení nárazy. Shakedown si projel pouze dvakrát, protože nechtěl před startem příliš zatěžovat poraněné.zápěstí. “Auto je v pořádku a myslím, že s ním budu moci jet opravdu rychle. Noční déšť spláchl z tratě prach a trochu víc to klouzalo. Doufám, že v dalších dnech už pršet nebude.”
Didier Auriol je již po operaci levého ramene zcela fit. “Vzhledem k tomu, že jsem v autě neseděl od Finské rallye a také proto, že jsme tu nemohli před soutěží testovat, nedělali jsme na Fabii WRC žádné velké změny. Pokud budeme mít příležitost na autě pracovat, mohli bychom získat více modifikací nastavení podvozku a diferenciálů.”
Hlavní inženýr týmu Škoda Motorsport Dietmar Metrich potvrdil, že obě Fabie WRC startují s podobným nastavením jako na srpnové Finské rallye, včetně převodovky X-Track.
Australská rallye je charakteristická jedinečnou “oblázkovou” šotolinou, kdy se všem vozům pravidelně nedostává především přilnavosti. Technický partner týmu Škoda Motorsport, firma Michelin, se snaží řešit tento problém relativně úzkými pneumatikami se speciálním otevřeným vzorkem, který snáze pronikne vrstvou oblázků a přilne na povrchu pod ní. Podmínky se ale poněkud zlepšují pro jezdce, startující do rychlostních zkoušek později. Posádky před nimi umetají oblázky směrem ke krajnici a čistí tak ideální stopu. Z tohoto důvodu má tým Škoda Motorsport do zítřejší etapy lepší startovní pozici, než týmy vedoucí průběžné pořadí šampionátu.
Australskou rallye také proslavila divácká rychlostní zkouška v samém srdci Perthu, kde jezdci soupeří na trati se dvěma paralelními dráhami. Letos se supererzeta přestěhovala z Langley Parku do areálu dostihového závodiště v Gloucester Parku. Během prvních tří večerů soutěže je tu očekáváno na 30 tisíc diváků.
Dnes večer bude rychlostní zkouška v Gloucester Park součástí slavnostního startovního ceremoniálu (start v 12.30 středoevropského času), ale ten pravý boj začne až zítra, kdy má Australská rallye na programu osm lesních rychlostních zkoušek. Po jejich absolvování se jezdci opět představí za umělého osvětlení na krátké erzetě Gloucester Park. První etapa zahrnuje 145,20 kilometrů rychlostních zkoušek a její celková délka je 805,42 kilometrů.
Inormační servis Škoda Motorsport