Situace pro Ford není zrovna růžová. Po ztrátě již téměř jistého double z Nového Zélandu, který tak spadl do klína největšímu rivalovi Citroënu, na svého Francouzského konkurenta již ztrácí v pohárů konstruktérů 20 bodů. Cíl Fordu, jenž je, získat třetí po sobě jdoucí titul mezi konstruktéry, se tím pěkně vzdálil. Dalším problémem je, že ze čtyř zbývajících soutěží se jede hned dvakrát na oblíbeném povrchu jezdců Citroënu, na asfaltu.
Ford reagoval tím, že na oba asfalty nasadil do druhého kokpitu továrního Fordu místo Jariho - Mattiho Latvalu asfaltového specialistu Francoise Duvala. Ukazuje to na to, že je Ford v úzkých? „To je docela přesné,“ říká dřívější jezdec MS Armin Schwarz. „Ale to, že je Ford v mírné ztrátě, bylo jasné už od rally ve Finsku, když oba domácí jezdce porazil Loeb. Teď by se už musel stát zázrak, aby Ford získal titul. Když si Sebastien nikde nepřipíše nulu na své konto, tak se to stát snad ani nemůže.“
Může tato výměna nastartovat Jariho – Mattiho Latvalu? Na první pohled se může zdát, že tento tah je pro mladého a talentovaného Fina krokem zpět, když ho jeho tým nahradí někým jiným. Mohlo by to dokonce nalomit jeho sebedůvěru. Co si o tom myslí Armin? „Latva přesně ví, že Ford má v jeho osobě zajištěnou budoucnost. To už mu dokonce při jedné příležitosti řekl sám Malcolm Wilson.“ Proto také Jari – Matti nemá problémy s tím, že ho na Korsice a ve Španělsku nahradí Duval. „Je to celkem jednoduché. Jestli Ford chce ještě vyhrát titul mezi tým, tak musí angažovat jezdce, který je na asfaltu opravdu silný,“ uzavírá Schwarz. I sám Latva přiznává: „Na asfaltu potřebuji ještě pár let, než budu opravdu rychlý.“