Také v roce 2021 bude Filip Mareš spoléhat na pneumatiky značky Michelin a těšit se může i nadále z podpory liberecké společnosti Entry Engineering. Nějaké změny v týmu ale přeci jen pro letošní rok nastávají. „Start na italské soutěži nebyl původně v plánu, ale zařadili jsme jej po dohodě s Filipovým novým engineerem, kterým je od této sezóny ital Paolo Piras. Zprvu jsme zvažovali jen test, ale přišla nabídka na start v Rally Il Ciocco, což se dohromady jeví jako skvělá příležitost k přípravě na novou sezónu," objasňuje důvody startu Pavel Paickr z Entry Engineering.
Spolupráci si celý tým poprvé vyzkoušel začátkem tohoto týdne, zejména pak v úterý, kdy byl na programu test. „Musím přiznat, že jsem po více než 5 měsících bez závodění, byl před začátkem testu trochu nervózní. Od prvních metrů jsem se ale v autě cítil opravdu dobře. S Paolem jsme pracovali nejen na nastavení diferenciálů, ale hlavně na mém jízdním stylu. Myslím, že jsme si od první chvíle velmi dobře porozuměli a už teď se moc těším na další průběh naší spolupráce," prozrazuje Mareš, kterému pro Rally Il Ciocco připravuje vůz italský tým Free Rally Service. „Oba jsme byli také dost překvapení výkoností nových pneumatik Michelin. Byla to s nimi naše první zkušenost a fungují opravdu skvěle. Naším cílem pro Rally Ciocco je přenést poznatky z testu do závodního tempa a připravit se co nejlépe na další průběh sezóny," nastiňuje týmovou strategii mladoboleslavský rodák.
Ital Paolo Piras za svou bohatou kariéru spolupracoval třeba s Giandomenicem Basso, Lucou Rossettim, nebo v posledních letech s bolivijcem Marquitem Bulaciou. Začátek spolupráce s vicemistrem ČR z roku 2019 hodnotil Piras takto: „Dva dny příprav s Filipem mi dodaly opravdu velkou motivaci. Pracovat s tímto typem jezdce, je pro inženýra opravdu radost. Filip je skutečně pracovitý a nechybí mu ten správný přístup k tomu, aby se dostal na vrchol."
44. ročník Rally Il Ciocco je prvním dílem letošního italského mistrovství. Závod čítá celkem deset rychlostních zkoušek o celkové délce bezmála 100 kilometrů. Zajímavostí je, že se na start postaví téměř 40 vozů kategorie RC2, včetně kompletní italské špičky. Posádka Laureta Auto Škoda Teamu odstartuje do závodu se startovním číslem 32.
PR