T&T – Závěr sezony na rychlé vlně

BPA, 23. prosince 2010, 08:31 Google+

3. část velkéh orozhovoru; Pro poslední dva závody Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem opět posadili do kokpitu Fordu Fiesta Super 2000. A díky svým výkonům vybojovali pod hlavičkou Czech Ford Rally Teamu konečnou třetí příčku v celkovém hodnocení MMČR rally.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tarabus, Jaromír

Tarabus, Jaromír | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

Sdílejte článek

V závěru sezony je čekalo ještě zpestření v podobě startu v posledním podniku IRC 2010, Kyperské rally.

Barum Czech Rally Zlín se jako šestý podnik Mediasport MMČR a devátý podnik šampionátu IRC jela za velmi proměnlivého a nevyzpytatelného počasí. Na startovní rampě se sešla velmi kvalitní konkurence, která slibovala špičkovou podívanou.

Jaromír Tarabus: „Barum rally je můj domácí podnik, ale za poslední tři ročníky se mi ji nepodařilo dokončit. Se Suzuki jsem havaroval, dvakrát mě potrápil Abarth. Jednou jsem odstoupil kvůli motoru, podruhé kvůli elektronice. Náš plán byl překonat křižovatku na Pindule, získat co nejvíce bodů do hodnocení českého šampionátu a spatřit cílovou rampu v první osmičce. Proměnlivé počasí nám však připravilo nejednu horkou chvilku. V sobotu se nám nedařilo trefovat do gum. Jednou jsme jeli na vodě na suchých, pak zase obráceně. Z toho vyplynulo pár krizovek. S časy jsem nebyl vůbec spokojen a dokonce jsem se začal propadat i mezi českými jezdci. Sobotní etapa byla takovým bojem o přežití. Do nedělní etapy jsme startovali s minutovou ztrátou na elitní desítku. Vzpomínám si, že se mě náš manažer v neděli ráno zeptal, zda se dnes do práce dostavil starý dobrý Tarabus, nebo nějaká bábovka. I Dan byl přesvědčen o tom, že minuta je poměrně krátký časový odstup a s ohledem na počet kilometrů do cíle nebude nereálné probojovat se do elitní desítky. Znamenalo to ale maximální nasazení. Nedělní etapa pro nás byla jako samostatný závod, správně zvolené pneumatiky a vyrovnaná jízda bez chyb mi pomohly snížit náskok soupeřů a probojovat se až na devátou příčku. Na osmé místo se posunul až díky chybám Bryana Bouffiera v závěru soutěže a získal jsem tak svůj první bod v IRC.“

Daniel Trunkát: S výsledkem z Barumky jsem byl velmi spokojen. Po protrápené sobotní etapě se mohlo zdát, že předvedeme takový svůj už zaběhnutý standard, což nás vůbec netěšilo. Ale v neděli jsme zabojovali a podařilo se nám získat osmé místo v celkové klasifikaci a třetí místo v hodnocení MMČR. Uspět v tak silné mezinárodní konkurenci hodnotím jako velmi slušný výkon.“

Exkluzivní tečku za letošním šampionátem MMČR udělala Rally Příbram. Boj o titul se v letošním ročníku českého mistrovství protáhl až do poslední soutěže. Odstoupení a technické problémy předních posádek v průběhu roku, umožnily odborné veřejnosti sestavit díky malým bodovým rozdílům, různé varianty závěrečné podoby šampionátu.

Jaromír Tarabus: Do soutěže jsem vstoupil levou nohou. Nic se mi nedařilo, špatně jsem se trefoval do zatáček. Naštěstí jsme od soupeřů tolik nedostávali. A díky odstoupení Romana Kresty jsme se posunuli na třetí příčku. Večerní část páteční etapy už byla trochu lepší. Nastavil jsem dobré tempo a chtěl se pokusit vyhrát i nějakou rychlostní zkoušku. To se nepodařilo. V pátek to prostě nebylo ono. Auto fungovalo výborně, ale mezičlánek nemohl najít rytmus. Mrzelo mě, že hodně lidí ve večerním servisu uzavřelo hodnocení šampionátu a předvídalo nudný závěr příbramské soutěže. Když jsem si v hlavě přehrál dosavadní průběh mistrovství, co vše náš tým musel překonat, rozhodl jsem se v duchu hesla - Příležitost klepe a ty jsi vrátný - nastoupit do druhé sobotní etapy. Sice jsme se museli rozloučit s pěkným počasím, ale podmínky byly pro všechny stejné. Do dopolední sekce jsem vyrazil na kombinaci pneu, nad kterou někteří kroutili hlavou, ale ukázalo se, že fungovala na výbornou a nám se podařilo vyhrát tři z pěti erzet. Časově jsme se přiblížili Vencovi Pechovi a ve hře začala být i druhá příčka absolutní klasifikace. Opět nám vyšla volba pneu a začali jsme mírně stahovat i Valdu. Před poslední zkouškou, která měřila 17 km jsme ztráceli asi 15 sekund. S Danem jsme se rozhodli, že to zkusíme, protože, kdo neriskuje, nic nezíská. Trochu nám pomohl i fakt, že se opět změnilo počasí a měli jsme lepší pneumatiky. Paní Štěstěna není věrná nikomu, ale stála při nás a dosáhli jsme nejlepšího umístění v naší kariéře. ... Den po výhře mi nebylo nejlépe :-).“

Daniel Trunkát: Byl to fantastický víkend, naše šance na medailové umístění v celkovém hodnocení MMČR byly jen teoretické. V pátek už to vypadalo, že je rozhodnuto. Na rozdíl od Pavla a Vaška, kteří potřebovali za každou cenu dojet, my jsme mohli jít do většího rizika. Pavel měl horší obutí, tak jsme prostě zkusili jet, co to dá. Před startem do poslední vložky jsme se zbavili i přebytečné zátěže ve vozidle, zahodili jsme láhve s pitím, vytrhal jsem i zbytečné stránky z itineráře :-). Rally Příbram nám padla k nohám.“

V celkovém hodnocení MMČR rally se posádka Czech Ford Rally Teamu Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem umístila na třetím místě za Pavlem Valouškem a Václavem Pechem. V hodnocení kategorie vozů S2000 jí patří stříbrná příčka.

Jaromír Tarabus: Když se zrodil plán na starty s Fiestou, tak jsem si myslel, že bych mohl více stačit špičce, ale Venca, Roman a Valda jsou nesmírně rychlí. Mám méně zkušeností a smiřoval jsem se tím, že budu ten bramborový. Nikdy jsem se však nevzdal bez boje. Byl to nejtěžší rok, jaký jsem dosud v MMČR zažil. Špičková technika a výteční jezdci sváděli souboje na hranici možností. Každý kilometr vyžadoval stoprocentní koncentraci a nasazení. Nikdo nedostal nic zadarmo. I bez úspěchu v Příbrami by to byla výborná sezona. Po právu patří český šampionát mezi nejlepší v Evropě.“

Daniel Trunkát: „Sázka na risk a dobrá historka pro pobavení, tak to byla na začátku roku 2010 idea startů v MMČR s vozem Ford Fiesta S2000. Na konci fantastický výsledek. Naším cílem bylo zasáhnout do bojů o přední příčky, což se splnilo. Sezona 2010 bude v T&T Rally Teamu zapsána bronzovým písmem.“

V MMČR již bylo dobojováno, když se Czech Ford Rally Team rozhodl uzavřít sezonu Kyperskou rally, posledním podnikem IRC sezony 2010. Na Kypru chtěli Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát především získat nové zkušenosti, protože na takovém povrchu, jaký tvoří rychlostní zkoušky Kyperské rally, nikdy předtím nestartovali. Přesto dokázali soutěž dokončit na čtvrtém místě konečného pořadí.

Jaromír Tarabus: Když jsme trénovali Kyperskou rally, zdálo se nám téměř nereálné, že bychom mohli dojet do cíle. Tratě jsou tu velmi náročné, uskákané, už po tréninku jsme toho měli dost. Ale ukázalo se, že jsme nejlépe nezvolili tréninkový vůz a že naše pocity hodně pramenily právě z toho. S Fiestou to totiž to bylo něco úplně jiného. Strašně se nám to líbilo a závody jsme si užívali, v závodním autě byly tratě nádherné. Jedinými problémy byly dva defekty, které jsme měli v pátek, sobota pak byla úplně bez problémů. Narozdíl od některých favoritů se nám vyhnuly technické potíže a my získali krásný výsledek, s jakým jsme snad ani nepočítali.“

Povídání o sezoně 2010 tedy posádka Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát uzavírá velmi pozitivně. Ostatně, taková letošní sezona i přes dílčí problémy byla. Celý Czech Ford Rally Team by znovu rád poděkoval všem partnerům i fanouškům za podporu při letošních startech. Speciální dík patří Martinu Prokopovi.

Vytisknout

Diskuze: T&T – Závěr sezony na rychlé vlně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Tarabus, Jaromír

T&T - Letní hledání receptu na trio nejrychlejších

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud