Celý tým se na letošní Rally Bohemia velmi těšil. Přípravy probíhali podle plánu a tak si mohla posádka ve čtvrtek odpoledne převzít itinerář a absolvovat administrativní přejímku v Mladé Boleslavi. Čtvrteční seznamovací jízdy se protáhly do pozdních nočních hodin, takže na posádku čekal celkem náročný pátek. Ubytování týmu v servisní zóně sice doprovázeli menší problémy zaviněné vyšším počtem přijatých posádek, ale i tak se vše podařilo. „Rychlostní zkoušky jsou krásné. Největší respekt v nás budil Šumburk na hranici Jizerek a Krkonoš. Nejdelší Sychrov a Vinec, kterých jsem se původně obával, nakonec nejsou tak těžké. Startoval jsem zde poprvé a tak veškerá naše pozornost byla věnována hlavně rozpisu, který ještě pilujeme. Bohužel sobotu jsme si prohráli sami, protože jsme se nemohli dostat do správného tempa a proto bych náš výkon hodnotil jako nemastný - neslaný. Ačkoliv z druhého průjezdu Sychrovem jsem měl lepší pocit, ale stejně výsledný čas nebyl podle našich představ. Každopádně poprvé jsme dokončili první etapu bez vážnějších problémů“ popisuje soutěž a průběh první etapy jezdce Jakub Čapka.
Druhá etapa, odehrávající se na Mladoboleslavsku, která byla složena ze tří rychlostních zkoušek Lobeč, Vinec, Staroměstská a obsahovala necelých 66 ostrých kilometrů, se pro posádku Mitsubishi začala vyvíjet velmi dobře. „Výsledný čas na první ranní testu sice nebyl nejlepší, ale byla znát pohoda a odhodlání bojovat. Cítil jsem se velmi dobře“ říká mladý miřejovický pilot. Následoval nejdelší nedělní test pod názvem Vinec. Již po startu bylo znát vysoké nasazení dvojce Čapka- Pfajfr, to však musela posádka zmírnit zhruba v polovině měřeného testu. „Po výjezdu z obce Strenice v levém ostrém odbočení se mi propadl spojkový pedál a hned bylo jasné, že je něco špatně. Pro jsem musel zbytek erzety řadit bez spojky, což není problém, ale bylo jasné, že pokud zastavíme ve stopce a pokud se nám nepovede opravit spojku je po závodech“ říká Čapka. „Za stopkou jsme auto odstavili a ihned jsme se pustili do opravy vypadlého spojkového válečku, který se sice povedlo vrátit na své místo, ale ukázalo se, že to není ten hlavní problém a spojkový pedál se stále nevracel“ dodává spolujezdec Tomáš Pfajfr. První průjezd legendární RZ Vinec byl konečnou i pro další soupeře miřejovicko-jablonecké posádky ze třídy 3. „Velmi nás to mrzí. Hlavně když přijedete do cíle a vidíte, že vaši konkurenti měli také problémy a dále nepokračují. Ale co se dá dělat, taková je rally. Na Vinci prostě trojkám nebylo přáno“ přiznává velké zklamání jablonecký Tomáš Pfajfr.
Jak tedy hodnotí své účinkování na letošním ročníku Rally Bohemia posádka? „Nejsme z toho nadšení. Snažili jsme se, ale opět nás zastavila technická závada“ říká jezdec. „Nacházíme se v mrtvém bodě. Po celou soutěž jsme neměli soupeře a dělíme naší třídu 3 na dvě části. Na rychlé kluky ve třídě zatím výrazně ztrácíme a na zbytek jsme schopni si vytvořit náskok. Jediný s kým můžeme soupeřit je Petr Nešetřilem nebo Zdeněk Pokorným, ale ty měli také problémy. Takže se spíše zajímáme o absolutní pořadí. Každopádně se musíme snažit zrychlovat“ uzavírá spolujezdec Pfajfr.
Z finančních důvodů tým JC Motosport vynechá srpnovou Barum Czech Rally Zlín a pokud to bude alespoň trochu možné, tak zkusí prolomit smůlu v nějaké jednodenní soutěži nebo na závěrečné soutěži MČR, která by se měla konat na podzim v Klatovech. Aktuality z týmu nebo kalendář soutěží, kterých se tým bude do konce letošní sezóny ještě účastnit, naleznete na webu www.jakubcapka.cz nebo můžete posádku sledovat na Facebooku.