Pořadatelé vsetínského sprintu převzali 90 posádek se soudobými vozy a 26 dvojic v kategorii historik. Pro všechny pak byla připravena trať se sedmi rychlostními zkouškami na třech úsecích. Se startovním číslem 15 vyrazila na valašské kotáry bojovat o desetinky vteřin dvojice Lumír Firla – Zdeněk Jůrka na Mitsubishi Lancer EVO IX. Pro jezdce z Orlové to byl velmi povedený závod. V silné konkurenci více jak dvaceti čtyřkolek se dostal mezi nejrychlejší desítku a získal cenný skalp letošního mistra z velkého mistráku v „produkčních vozech“ Martina Březíka. Převedeno do řeči čísel, posádka Lumír Firla – Zdeněk Jůrka dokončila vsetínský sprint na 8. místě v absolutní klasifikace, ve třídě P2+ to bylo místo šesté a neoficiálně vyhrála kategorii „produkčních vozů“. „Po Barum rally, kde jsem jel s Peugeotem, jsem na vsetínský sprint opět přesedl do Mitsubishi. Před závodem na Valašsku jsem měl malý test. Ne, že bych nevěděl, jak se řídí myšák, ale přece jen jsem měl v sobě návyky z poslední soutěže a musel jsem se přenastavit zpět na čtyřkolku. Samotný závod nám vyšel na jedničku. Ráno jsme neměli problém s úvodními zkouškami, což na jiných soutěžích mi chviličku trvá, než se dostanu do tempa. Celý sprint jsme jeli na pohodu, auto fungovalo bez nejmenších problémů a i celý tým šlapal jako hodinky. Ostatně jako vždy. Výsledkově je to určitě nejlepší závod ze sezony. Pochválit musím vše, od pořadatelů za perfektně připravenou soutěž, počasí za příjemné a hřejivé paprsky během sprintu, ale největší díl pochvaly patří celému týmu K.I.T. racing za přípravu auta i servis během závodu. Díky patří i Zdendovi za skvělý diktát a pohodu v autě. Nyní mám v plánu poslední dvě soutěže u nás. Nejprve to bude v závěru listopadu Pražský rallysprint, kde bych se měl objevit se Subaru a o týden později, v první prosincovou sobotu mám v kalendáři zabukovanou Mikulášskou rally ve Slušovicích,“ neskrýval spokojenost nad úspěšnou soutěží v cíli Lumír Firla.
Další posádkou, která disponovala ve Vsetíně vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, byli Radim Vavřík s Tomášem Plachým. Zlínská dvojice startovala v barvách otrokovického týmu i při Barum rally, kde si dojela pro krásné 4. místo ve třídě 3. Radim ukazoval svou rychlost a dravost také v okolí Vsetína a po dvou neúspěšných předchozích pokusech si letos v cíli sprintu mohl nahlas říct SPLNĚNO. Výsledkem snažení posádky Vavřík – Plachý bylo nakonec 17. místo v absolutní klasifikaci a 13. místo ve třídě P2+. „Vsetínská rally patří k našim oblíbeným závodům, byl to však do letoška také závod, který jsme společně s Tomášem nikdy nedokončili. To jsme letos chtěli napravit a zkusit potrápit produkční konkurenci. Před startem jsme si vyzkoušeli lancera na krátkém testu ve Vyškově, kde jsme otestovali nové tlumiče a trochu zapracovali na nastavení auta. To bylo moc pozitivní, ale přece jen ostré závodění na klasických zkouškách tím nejde úplně nahradit. Navíc od Barumky už přešel nějaký čas, tak konkurovat klukům, přece jen více rozjetým, nebylo reálné. Lumír Firla, Martin Březík či Jarda Pešl předváděli opravdu velký sport. Nakonec jsme tedy skončili sedmnáctí absolutně, čtvrtí mezi produkčními auty, tedy na pozici, kam tak nějak aktuálně patříme. Celkově jsme se parádně svezli, průběhu soutěže nahrálo i nádherné počasí. Teď už nezbývá jen myslet na Radka Kupce, aby svůj boj dovedl do zdárného konce,“ komentoval vsetínský start Radim Vavřík.
Na Vsetínsku se do závodního vozu vrátil Michal Červenka, kterého opět navigoval Martin Ševčík. Čerstvý „ženáč“ Michal Červenka má v letošní sezóně pouze dva starty a oba s vozem Peugeot 208 R2 otrokovického týmu. Na Kopné si kluci vyjeli 7. místo ve třídě 6 a v RSS byli dvanáctí. Na Vsetínsku si polepšili, když dokončili sprint na 8. příčce v rámci RSS a ve třídě 6 obsadili šestou příčku. V absolutní klasifikaci pak patří Michalovi s Martinem 25. místo. „Rally Vsetín je pro mě srdcová záležitost. Jednak to mám do centra soutěže ze Zlína kousek, ale tato rally bývá dobře organizovaná a zdejší tratě mi velmi vyhovují. Letos to ale vypadalo, že se závodu nezúčastníme a s tím jsem byl již smířený. O to více mne překvapil dva týdny před závodem spolujezdec s dobrou nabídkou od K.I.T. racingu a my rychle doplnili sestavu přihlášených posádek. Před závodem jsme měli test, který byl hodně vydatný a moc mi pomohl. Před závodem jsem byl v servisu trochu nervózní kvůli chladnu a mlze, která se držela na kopcích. Čekal jsem, že první runda bude trochu vlhká a proto jsem zvolil opatrnější variantu obutí. Bohužel se na RZ1 stalo to, co jsem trochu očekával, velká havárka a zkouška byla zrušená. Měli jsme pouze něco málo přes minutu do startu, takže jsme byli součástí toho humbuku, který byl na startu, hodně nás z toho mrazilo. Podle chování pořadatelů šlo poznat, že jde o vážnou věc. Tímto bych chtěl za naši posádku popřát Radomírovi brzké uzdravení. Následující Semetín jsme pojali opatrně. Po servisní pauze jsme měli na Jabloňové dvě menší krize, ale bez problémů jsme je ustáli. Ta největší krizovka ale přišla na RZ4, kde jsme ve sjezdu byli rychlí a dostali saně přímo proti lesu. Další kilometr jsem jel pomalu, protože jsem měl v gatích. Při druhém průjezdu RZ Semetín jsme se pěkně svezli a před závěrečnými dvěma zkouškami jsme si řekli, že nebudeme zbytečně riskovat. Přesto jsme na Jabloňové lízli protikatovací sloupek a odneslo to zrcátko. Závěrečnou zkoušku jsme projeli na jistotu a v cíli propukla velká spokojenost. Opět jsme se hodně naučili a ostudu jsme myslím taky neudělali. Dík za tuto zkušenost patří panu Neumannovi a klukům z K.I.T racingu, kteří se nám starali o auto. Díky patří i Martinovi, rodinám a všem, kteří se na našem startu s tímto báječným autem podíleli,“ uvedl v cíli soutěže Michal Červenka.
Krasavce Ford Escort RS Cosworth přivezl do Vsetína šéf týmu K.I.T. racing Vlastimil Neumann. Po krátkém svezení při Barum rally neodolal pokušení svézt se opět s modrobílým skvostem na rychlostních zkouškách. Stejně, jako ve Zlíně, i na druhé straně Sirákova četl noty zkušený František Blahout. Posádka společně absolvovala čtyři rychlostní zkoušky a z toho dvakrát zajela nejrychlejší čas mezi historiky. Cílovou rampou ovšem Vlastimil s Františkem neprojeli. „Hned v úvodu jsme měli drobný technický problém a nestihli jsme včas dojet do časové kontroly. Ta nás posunula na samotný chvost výsledků, ale postupně jsme se prokousávali až na 10. příčku. Závod jsme si užívali a jízdou se náramně bavili. Je radost sedět v takovém autě a cítit, jak i po těch letech auto perfektně funguje. Ze závodu nás však stáhli sportovní komisaři, neboť jsme nedodrželi trasu soutěže,“ prozradil důvod odstoupení Vlastimil Neumann.