Rally d´Italia Sardegna - review

Jan Němec, 18. května 2008, 19:53 Google+

V posledních třech dnech se jezdci soutěžních speciálů rvali o sekundy na šotolinových tratích italského ostrova Sardinie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rally Sardinia (ITA)

Rally Sardinia (ITA) | foto: Archiv RallyZone.cz

Sdílejte článek

Tato rally je pověstná krásnými scenériemi, ale také náročnými podmínkami a mnohdy úzkými cestičkami, které jsou lemované všudypřítomnými stromy. Před startem se většina jezdců shodla na tom, že dokončení soutěže pravděpodobně nebude nic jednoduchého.

S velkou motivací nastupoval do soutěže Sebastien Loeb (Citroen), který si chtěl spravit chuť po nevydařeném Jordánsku. Cíl byl jasný – zvítězit a posunout se v celkovém hodnocení před Mikka Hirvonena (Ford). Pro pořádný bodový příděl si přijel také Petter Solberg, od kterého se opět čekal útok na přední pozice.

První den čekalo jezdce 132 kilometrů rozdělených do šesti zkoušek. Jako první na trať vyjel Hirvonen, který tak čistil trať a ztrácel na ostatní. Do vedení se dostal jeho týmový kolega Jarri-Matti Latvala (Ford). Ten však hned na RZ 2 chyboval, narazil na skálu a do konce RZ musel dojet pouze na ráfku. Také nechal na trati ležet přední nárazník a jeho Ford tak vypadal řekněme „nezvykle“. Nebyl jediný, koho si RZ 2 vybrala jako svou oběť. Menší výlet mimo si udělal také Gigi Galli (Ford) a na stejném místě větší výlet mladý Andreas Mikkelsen (Ford). Zatímco Galli pokračoval s poškozeným vozem, Mikkelsen se otočil přes střechu a závod pro něj skončil.

Na prvním místě se usadil Sebastien Loeb a za ním jel již s odstupem přes dvacet sekund jeho týmový kolega Dani Sordo (Citroen). O třetí místo se po RZ 3 dělil Hirvonen a Chris Atkinson (Subaru). Hned za nimi byl Petter Solberg (Subaru). Mikko v servisu přiznal, že jede na úzkých cestičkách opatrněji než by možná měl a proto ztrácí.

Na RZ 4 si jezdci Subaru vyměnili pozice a Galli se po problémech zase začal sunout pořadím nahoru. Výlet mimo trať si udělal Khalid Al-Qassimi (Ford), když v pomalé pasáži trefil kámen, jeho vůz nadskočil a přes veškerou snahu jezdce se poroučel ven. Ztratil mnoho času a propadl se velmi hluboko. Na RZ 5 se nahoru pořadím posunul Latvala a P.Solberg se vyšplhal už na třetí příčku. Dramatickou chvíli zažil Hirvonen, když se nechal trochu vynést ze zatáčky. Nechybělo mnoho a mohl „zahučet“ do lesa.

Do druhého dne (6 zkoušek, 135 km) tak startovaly nejprve oba Citroeny. Zatímco Sebastien Loeb je na podobnou pozici zvyklý, Dani Sordo měl celý den potíže s čištěním trati a celý den se propadal. Na první zkoušce dne se také příliš nevytáhl Petter Solberg, když ztratil 40 sekund a propadl se na sedmé místo. Jeho výrok „undrivable“ po dojetí do cíle a odmítnutí rozhovoru novinářům značily jediné – nebyl spokojen se svým vozem. Pěkný souboj sváděl Atkinson z Gallim a oba zajížděli takřka totožné časy. Hirvonen trochu neodhadl velký skok na RZ 7 a netajil své překvapení, že vůz zůstal nepoškozen. Podobně dopadl i Latvala.

RZ 8 byla tragédií pro P.Solberga. Nejprve se mu uvolnila kapota a rozbila mu čelní sklo. O chvíli později píchl kolo a musel ho vyměnit. Dohromady to znamenalo velkou časovou ztrátu a konec nadějí na dobré umístění. Pod stupni vítězů se odehrával během celého dne pěkný souboj mezi Atkinsonem, Gallim a Sordem. Atkinson nakonec trochu ztratil a oba soupeři mu trochu poodjeli.

Fantastický výkon předváděl Latvala (podle vlastních slov jel na 101%), když všechny RZ dne projel nejrychleji ze všech a dokázal se ze sedmého místa dostat až na druhé. O to se na konci dne dělil s Hirvonenem a oba se znovu dostali na dostřel k Sebastienu Loebovi. Smůla potkala tým Suzuki, který chtěl dovézt své vozy do cíle a získat také nějaké body. Oba jezdci se drželi těsně pod bodovanými příčkami, ale Toniho Gardemeistera zastavila porucha na RZ 11. Per Gunnar Andersson (Suzuki) hodně ztratil v jedné ostré vracečce, když dostal hodiny a musel při otáčení několikrát popojet dopředu a dozadu. Na stejném místě chyboval také Galli. Neděle slibovala zajímavé souboje o na začátku, uprostřed i na konci bodované osmičky. O sedmé místo se prali Henning Solberg (Ford) a Urmo Aava (Citroen).

Poslední den soutěže (5 RZ) už ve WRC neznamenal žádné zlomové okamžiky. Oba tovární Fordy se přibližovaly celý den k Loebovi jak šelma ke kořisti. Kromě soubojů pod bodovanými pozicemi se již nedělo „zhola nic“. Hirvonen si udržel o pár sekund druhou pozici před Latvalou, H.Solberg udržel za zády Aavu a P.Solberg i přes několik slibných časů už nedokázal stáhnout ztrátu a nakonec nebodoval. Spokojený byl Galli, který dokončil na čtvrtém místě a udržel za zády Daniho Sorda. Atkinson se „rozmlsal“ na předchozích závodech, kde zaznamenal mnoho pěkných výsledků; na Sardinii však jeho výkon stačil pouze na šesté místo.

Po čtyřicáté v kariéře tak zvítězil Sebastien Loeb. Soutěž nakonec dokončilo 15 vozů WRC z celkových 18. Nepotvrdily se tak obavy jezdců z úvodu soutěže.

V pořadí MS se tak stále na prvním místě drží Hirvonen, tři body za ním je Loeb. S odstupem za nimi jsou Atkinson a Latvala. Zajímavostí může být to, že H.Solberg bodově přeskočil svého bratra Pettera. V týmech je stále první Ford a druhý Citroen; jejich bodový odstup zůstal nezměněn. Na třetím místě je stále tým Subaru i když v závěsu „číhá“ tým Stobart Ford.

Parádní drama se odehrávalo v kategorii JWRC, ve které startoval také náš Martin Prokop (Citroen). Ten skvěle odstartoval a první den dokončil na prvním místě. Jediní jezdci, kteří s ním dokázali trochu držet krok, byli polák Michal Kosciuszko (Suzuki) a švéd Patrik Sandell (Renault). Ostatní jezdci ztráceli na konci první etapy již více než minutu. Favorizovaný Sebastien Ogier nedojel do cíle RZ 4 a nabral velkou časovou ztrátu.

Sobota byla v duchu obrovského souboje o první místo mezi Prokopem a Kosciuszkem. Jezdci si několikrát vyměnili pozice a rvali se o desetiny. Na konci etapy vedl Prokop se zanedbatelným  náskokem 0,5 sekundy. Sebastien Ogier zajížděl dobré časy a propracoval se na osmé místo.

V neděli začala stejná „řežba“ o první pozici jako v sobotu. Dalo by se říct, že jezdci jeli „kolo na kolo“. Martina Prokopa pak potkala obrovská smůla. Na poslední ostré RZ soutěže (RZ 17 byla po projetí jedenácti vozů WRC zrušena kvůli velkému množství diváků v nebezpečných místech) ho potkaly vážné technické problémy se zapalováním, jeho vůz i krátce hořel a propadl se na druhý konec výsledkové listiny. V soutěži tedy zvítězil Kosciuszko, na druhém místě dojel Alessandro Bettega (Renault) a na třetím Aaron Burkart (Citroen). Ogier nakonec dokončil na páté příčce.

Výsledky rally najdete zde

Vytisknout

Diskuze: Rally d´Italia Sardegna - review

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

Březík, Adam - Krajča, Ondřej

Samohýl Škoda Team přezbrojil na Škodu Fabia RS Rally2

Rallysprint Halenkovice (CZE)

Rallysprint Halenkovice

reklama

Doporučujeme

Rally Sardinia (ITA)

Rally d'Italia Sardegna: Latvala doslova létá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

  2. Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud