Dny klasických atmosferických motorů 2,0l jsou již delší dobu spočítány. Poslední vozy S2000 už jsou vybaveny motory 1,6l s turbem. Například Citroën s Kubicou dokazuje, jaký potenciál tento vůz má. Také česká značka se pomalu loučí s atmosferickými jednotkami a připravuje se na turbo motory.
Právě v těchto dnech proběhl první test Fabie s turbo motorem. Test proběhl na testovací trati v Milovicích, kousek od základny značky v Mladé Boleslavi. Pro běžného pozorovatele byl vůz na první pohled poznatelný kvůli jinému krytu motoru, jinak však vůz zůstal po optické stránce shodný s verzí S2000.
Teoreticky možné jsou dvě varianty - buďto se Škoda rozhodla na poslední chvíli postavit vůz RRC a nebo se chystá na stavbu Fabie R5. Ta vyjede až po uvedení nové Fabie na běžné silnice, tedy v roce 2015.