Loriaux, technický ředitel M-Sportu: Hlavní rozdíl tvoří jezdci, ne auto

iM2, 27. srpna 2014, 19:28 Google+

Technický šéf týmu M-Sport, Christian Loriaux, musí zvládnout vývoj nového speciálu WRC s omezeným rozpočtem. I tak ale vůz tvoří jenom polovinu úspěchu, míní Belgičan.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo | foto: M-Sport

Sdílejte článek

Výchozí bod pro vývoj nových speciálů je zřejmý - Volkswagen a Hyundai si mohou dovolit vyvíjet 'z plna hrdla', Citroën už takovým rozpočtem nedisponuje a M-Sport si o podobných částkách může nechat jenom zdát. Technický ředitel týmu Malcolma Wilsona, Christian Loriaux, musí postavit auto, které bude po další dva roky konkurenceschopné.

"Vylepšení, které přinese zlepšení o desetinu na kilometr, dá v součtu úsporu 30 vteřin na celou soutěž. To může rozhodnout o vítězství," vypočítává Belgičan. Ten už u M-Sportu, potažmo Fordu, přišel s několika zajímavými řešeními - především jeho způsob zavěšení kol konkurence okopírovala: "Tehdy všichni říkali, že to nebude fungovat. Teď s ním jezdí každý."

Pro další evoluci Fiesty RS WRC by chtěl Loriaux přijít s novým nápadem, i když kvůli nízkému rozpočtu nebude moci vyzkoušet všechny varianty. Vývoj motoru se nově přesouvá přímo do M-Sportu, navíc s návratem řazení pomocí pádel pod volantem se dají ušetřit další peníze, protože "se dá použít víc sériových dílů," vysvětluje Christian, který dal přednost hydraulickému řešení.


Z vyjádření Loriauxe je zřejmé, že lituje odchodu Latvaly z M-Sportu k Volkswagenu

S jakým řešením příjde konkurence, je otázkou, technického ředitele M-Sportu to ale příliš netrápí, protože nevěří, že by se po technické stránce dostali do velké nevýhody: "Všechna auta se dost silně podobají. V dnešních dnech hrají daleko více rozhodující roli jezdci. U Volkswagenu mají v osobách Ogiera a Latvaly dva nejlepší jezdce současnosti."

Zatímco FIA už sepisuje pravidla pro sezonu 2017, stále častěji se mluví o tom, jak šampionát zatraktivnit. Auta by měla jezdit více bokem a nejezdit na tratích RZ jako po kolejích. V servisním parku se všichni shodují na tom, že zvýšení výkonu motoru by mohlo pomoci. "Aktuální auta mají moc malý výkon. Podvozek a pneumatiky jsou jednoduše moc dobré na jenom 300 koní. Bez problémů bychom mohli mít víc."

Vytisknout

Diskuze: Loriaux, technický ředitel M-Sportu: Hlavní rozdíl tvoří jezdci, ne auto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valašská Rally (CZE)

Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Kohn, Filip

Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally - fotogalerie Kuby Machálka

Valašská Rally (CZE)

Valaška láká do ValMezu už na sobotu

Březík, Adam - Krajča, Ondřej

Samohýl Škoda Team přezbrojil na Škodu Fabia RS Rally2

Rallysprint Halenkovice (CZE)

Rallysprint Halenkovice

reklama

Doporučujeme

Hyundai Shell WRT

Nandan s výběrem jezdců pro příští rok nespěchá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Filip Kohn v Maďarsku vítězný, nyní jej čeká Rally Croatia

  2. Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud