Mäkinen přiznává, že je těžké najít vhodné jezdce pro tovární tým: "Jednou z hlavních oblastí továrního týmu jsou jezdci. Musíme být ale realističtí a přiznat, že aktuálně není moc jezdců, ze kterých se dá vybírat. Příští rok bude zřejmě kompromisem, musíme se podívat na různé možnosti," říká Tommi Mäkinen pro 'Autosport'.
Jezdci Volkswagenu mají platné smlouvy (Ogier dostal nabídku od Toyoty vloni v srpnu a odmítl ji). Citroën má smluvně zajištěného Krise Meekea, který také odmítl nabídku Toyoty. Pro rok 2017 tak nemají smlouvu pouze Thierry Neuville z Hyundai a Mads Ostberg od M-Sportu. Neuville se ale nechal slyšet, že svoji budoucnost vidí u Hyundai. To by mohlo favorizovat Ostberga.
Jenže Mäkinen se nebrání ani 'vysloužilé gardě'. S Petterem Solbergem se setkal minulý měsíc. "S Petterem jsme mluvili o různých plánech. Víme, že Petter je mistrem světa a rychlým jezdcem." Je tedy možné, že letos uvidíme Pettera Solberga v Yarisu WRC při testech? "Pročby ne? Proč ne? Nevím."
"Má svůj tým v rallycrossu a letos zde opět pojede. Ale možná je něco možné," řekl Mäkinen. Petter Solberg sice ohlásil svůj úmysl letos obhajovat své dva tituly z předešlých let, avšak nic konkrétního zatím Nor neřekl. "Pro další sezonu jsou tu různé možnosti. Není pochyb, že budoucnost rallycrossu je velmi zajímavá.
Některé možnosti, které v tomto šampionátu máme, jsou zajímavé. Ale možná, že mám také jistou nedokončenou práci ve WRC. Bylo zajímavé hovořit s Tommim a slyšet ty velké plány, co Toyota má," přiznal Nor pro 'Autosport'.
Se Sébastienem Loebem, i přes spekulace, že už Francouz sídlo Toyota Gazoo Racing navštívil, ještě Mäkinen nemluvil. "Se Sébastienem jsem se ještě neviděl a nemluvili jsme spolu. Hodně se o tom mluví, ale zatím nic neproběhlo. Pokud by měl Sébastien zájem, pak bych s ním samozřejmě chtěl mluvit. Víme, že je jedním z nejlepších jezdců na světě a stále velmi dobře jezdí."
Úvodní test Toyoty Yaris WRC v březnu ve Finsku by měl obstarat Mikko Hirvonen.