Věrní zákazníci Citroënu musí mít ještě nějakou dobu strpení. Sice mnozí doufali v brzkou homologaci C3 R5, ale teď je jisté, že vůz nebude připraven k nasazení dříve, než v dubnu. Teprve před nedávnem začaly testovací práce s prvním kompletně postaveným autem, doposud totiž Citroën testoval pouze jednotlivé komponenty na předchozím modelu, DS3 R5.
Takto precizní práce má své důvody - první speciál R5 z dílny koncernu PSA, který by vyvíjen společně s Peugeotem 208 R5 pod taktovkou Peugeotu nedokázal naplnit očekávání a zůstal daleko za komerčními i sportovními cíli. Jak lukrativní trh speciálů R5 je, to ukazuje, že se celosvětově doposud prodalo na 600 kusů speciálů specifikace R5. Z tohoto koláče si koncern PSA ukrojil jen malý kousek, největší kus si ukrojil M-Sport s Fiestou R5.
To by se teď mělo změnit. Speciál C3 R5 je totiž vyvíjen na základě poznatků z C3 WRC a jeho cílem je obnovit ztracenou důvěru zákazníků v produkty od Citroënu. "S C3 R5 chceme ve své kategorii položit nová měřítka, co se týče výkonu, spolehlivosti a kontrolovatelnosti nákladů," říká sportovní šéf Citroënu, Yves Matton. O něco zdrženlivější už ale Belgičan je v otázce data homologace a soutěžního nasazení. "To záleží především na výsledcích testů. Doufáme, že C3 R5 budeme moci homologovat na jaře."
Pokud by se tento termín měl ještě posouvat, tak by mohla nová C3 R5 přijít na trh společně s Volkswagenem R5. V Hannoveru totiž také běží vývojové práce na zákaznickém speciálu kategorie R5. Není bez zajímavosti, že vůz vyvíjí ten stejný tým (samozřejmě s obměněným personálem), který stál v minulosti za dominancí Pola R WRC. Pro Citroën tak může být dodržení dubnového termínu důležitější, než by se mohlo na první pohled zdát.