Rozhovor s Markem Higginsem (2. část)

Adam Eliáš, 19. března 2007, 21:50 Google+

Přinášíme Vám druhou část rozhovoru s Markem Higginsem. Mark je velmi zaměstnaný jezdec, kéž by takovou příležitost měli i piloti z Česka

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Higgins, Mark

Higgins, Mark | foto: www.markhiggins.co.uk

Sdílejte článek

Rob Wilkins: Je pro Vás nyní titul PWRC reálný?

Mark Higgins: V současné době není nereálný, ačkoli při návratu ze Švédska byl spíše opak pravdou. Ztrácíme dva body na čelo. O dva body za námi je Anton Alen. Je zároveň jediným ze špičky, který dokončil pouze jednu soutěž a to na druhém místě, takže on je pro nás také hrozbou.
Řecko bude trošku loterie. Na konci roku se jedou pro nás známe soutěže (Irsko a Velká Británie) a Japonsko. Moc toho o této soutěži nevíme, takže uvidíme jak to tam půjde. Tento šampionát byl pokaždé otevřený a když budeme poctivě sbírat body, tak na konci na tom budeme dobře. Ale bude to težké.
Myslím, že to letos bude jeden z nejtěsnějších výsledků. Mimochodem tento šampionát je podle mě dost podceňovaný. Mnoho jezdců bylo po příchodu do soutěže trochu překvapeno.Andreas Signet, který v minulém roce jel s WRC a Kristian Sohlberg, oba si uvědomují, jak moc soutěživé to je. Je to těžký šampionát.

R.W.: Budete chybět na dalším podniku v Argentině, není ve Vaší nominaci, ale jak jste řekl, Vaše další soutěž je Řecko, jaké jsou plány na Akropolis?

M.H.: Musíme se dostat do pohodlného tempa a pokračovat a zdržet se problémů. Je to podobná rally jako Mexiko, ale tvrdší. Jako v Mexiku, když poznáte trať, vypadá to, že jde vše snadno, ale nadmořská výška auto hodně zpomalí. Defekty jsou taky vážný problém pokud nejedete na pneumatikách se systémem Mouse. Musíte jet čistě, vyrovnaně a nemít problémy s autem pak doufejme přivezete nějaké body.

R.W.: To samozřejmě platí pro celé mistrovství. Budete také obhajovat titul v britském mistrovství a bojovat v irském asfaltovém šampionátu (ITC), to je nabitý program.

M.H.: Tento rok máme velké štěstí. To je jeden z důvodů proč nejedeme do Argentiny. Je to jedna ze soutěží, kterou mám opravdu rád a vždy tam zajedu dobrý výsledek. Ale termín se kryje s Killarney rally v Irsku a potom startujeme s Pirelli v BRC (British Rally Championship).
Takže se toho v jeden moment děje docela dost.To je tak, když v Prosinci nemáte co na práci a pak se to najednou otočí a startujete ve třech šampionátech. Máme velmi nabitý rok se Subaru skupiny N (v BRC), s Mitsubishi skupiny N (v PWRC) a se Subaru specifikace WRC (v ITC). Takže je to je o tom uvědomit si v jakém autě sedíte a kdy máte stát na startu! (smích)

R.W.: Pomůže Vám tohle nasazení udržet se v tempu nebo je tu možnost, že by jste ‚vyhořel‘?

M.H.: Tak trochu obojí. Máme také mnoho testování, protože jsem testovací jezdec u Pirelli. Tudíž mám pořád co na práci, zvlášť teď, když Pirelli bude dodavatelem pneumatik pro příští rok.
Jediná věc, která nepomáhá jsou auta. Rozdíl mezi WRC a autem skupiny N je enormní. Jinak se řídí. Když auta střídáte, tak pak jedete tak na 95 procent. Nevíte kde přesně je limit, ale testování nám pomáhá toto eliminovat.

R.W.:
Pomůžou Vám zkušenosti z irského mistrovství v rally Ireland?

M.H.: Ano, mohlo by nám to pomoci, ale kdyby to bylo s vozem WRC. Bylo by pěkné jet irskou rally s ‚wrcem‘, ale je to zároveň podnik v rámci PWRC. Obvykle se mi na irském asfaltu daří, mohl by to být náš silný závod. Nikdo neví moc o tom co na PWRC v Irsku čeká a tak se na to těšíme. Pak to zakončíme britskou rally.

R.W.: Co si obecně myslíte o World Rally Championship?

M.H.: Bylo by hezké, kdyby zde bylo více továrních týmů, ale z naší strany, PWRC je v současné době velmi ‚zdravé‘. Jezdí zde okolo dvaceti aut
Ford dominuje. Ve WRC je mnoho Focusů, což je úžasné pro M-Sport
Na druhou stranu by bylo pěkné vidět více týmů a více příležitostí pro mladé jezdce. Tito piloti investují do šampionátu, ale není kam jít pokud za sebou nemáte 2-3 miliony liber. To Vám postup velice stíží. Možná se potřebují zamšřit na Super 2000 nebo podobnou skupinu. Nevím, je velmi těžké o tomto mluvit.
Bylo by fajn mít pět nebo šest týmů pro mladé jezdce startující v JRC, PWRC nebo kdekoli by chtěli.

R.W.: To je dobrý příklad toho kde WRC v současné době pokulhává, zvláště ve Velké Británii s Krisem Meekem. Ukázal úžasnou rychlost v JRC a nyní ho svrbí ruce.

M.H.: Ano, to je stejné pro mnoho jezdců, například Guy (Wilks). Tento rok do rally mnoho investoval a i když vyhrál nějakou rally, nemá žádné záruky, že se ještě sveze. Tak to v současné době je a je to velká, opravdu velká škoda.
Když se vrátíte o pět, šest let zpátky, tak když jste si vedli dobře, byly zde možnosti jak znovu startovat. Nyní můžeme říct, že 70 procent z jezdců v továrních autech přinášejí peníze a jsou za řízení placeni. To není správné.
Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Markem Higginsem (2. část)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

Tomek získal třetí místo na Rallye Oberland - anotační foto

Tomek získal třetí místo na Rallye Oberland

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud