Velký souboj o absolutní prvenství se odehrával zejména mezi Jelínkem, Hozákem, Trněným, Szabó, Sýkorou, Kožmínem, Orsákem, Pantálkem, Trnovcem a Tošovským i velice dravě jedoucím Minaříkem. Z boje o přední příčky vypadl svým zaváháním na RZ 1 Němec Dobberkau na krásném Porsche 911 GT3, který měl v ČR premiéru. Po dopolední hrádecké sekci byl v čele Jelínek před Hozákem a Trněným. V odpolední části trať již osychala a na Frýdlantsku zaútočil s wéercéčkem jedoucí Trněný, který se po RZ 5 protlačil na druhou pozici a po RZ 6 již vedl. Nakonec zvítězil s náskokem čtrnácti sekund na Jelínka, který konečně ( se startovním číslem 13 ) prolomil letošní smolný začátek sezóny. Třetím místem se blýskl rovněž dobře jedoucí Hozák. V desítce nejúspěšnějších se seřadili dále Orsák, Szabó, Sýkora, Minařík ( vítěz skupiny A ), Tošovský, Kožmín a Kurka. Vítězství v osmi erzetách si rozdělili – Jelínek 3x, Trněný 3x, Orsák a Sýkora 1x.
Posádka Karel Trněný – Stanislav Kafka ( Škoda Octavia WRC ) zároveň vyhráli absolutní klasifikaci Lužického poháru, do něhož se bude započítávat i podzimní Lausitz rally ( 18. – 20. října 2007 ). Prvenství v K4 Poháru ČR v rally v Hrádku vybojovali Jiří Hendrich a Daniel Hendrich s vozem Mitsubishi Lancer Evo VI. Čtyři posádky rovněž přijely pro body do Poháru mládeže v rally. Zde si nejlépe vedli Černý s Hrubým. Dařilo se i domácím posádkám, když na stupně vítězů vystoupili ve svých kategoriích Halala se Štěpánem ( A7 ), Žalský s Drešerem ( HA2 ), Bezemek s Holečkem (HA1), kteří vyhráli a Brož s Brixím ( A5 ) na třetím místě. Z předních posádek odstoupili Pantálek, Komárek, Trnovec, Donát a Stejskal. V našich poměrech často nevídaný robustní vůz Volvo 740 představila německá dvojice Knöbel – Fitzensmeierová.
Do cíle 10. ročníku Thermica rally Lužické hory přijelo z devadesáti sedmi odstartovaných dvojic nakonec šedesát osm posádek. Během soutěže došlo k několika haváriím, které se naštěstí obešly bez zranění. V rámci zajištění bezpečnosti byl v odpolední části operativně upraven soutěže časový harmonogram. Velkou odměnou pro organizátory i sponzory byly vesměs pochvalné hlasy posádek o pěkné, ale náročné trati i příjemné atmosféře soutěže. Atrakcí pro diváky, kterých se tentokrát sešlo více na Frýdlantsku, byl start dvojice Štěpán Vojtěch – Michal Ernst v roli předjezdců. Ředitelství rally v čele s Janem Krečmanem děkuje posádkám za předvedené sportovní výkony, delegovaným činovníkům za odvedenou práci a všem ukázněným divákům za dodržování pokynů pořadatelů.
Tisková zpráva Rally Lužické hory