Vojtěch a Ernst si připsali 8 světových bodů

ar1, 18. prosince 2007, 17:32 Google+

V sezóně 2007 se při účasti ve světovém šampionátu produkčních vozů PWRC pod hlavičkou OMV BIXXOL Rally Teamu CZ připsala posádka Štěpán Vojtěch - Michal Ernst na své konto celkem osm bodů. Z padesáti tří startujících jim pak v konečném zúčtování patří 18 místo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Vojtěch, Štěpán

Vojtěch, Štěpán | foto: OMV Bixxol Rally team CZ

Sdílejte článek

Štěpán Vojtěch okusil premiérově mistrovství světa s produkčním mitsubishi v loňském roce v zámořském Mexiku. Od té doby se stihl představit na dalších šesti závodech, naposledy před čtrnácti dny ve Walesu. Bodované pozice na čtyřech soutěžích ho staví do role jediného pilota jezdícího pod hlavičkou OMV, kterému se na podobné výsledky podařilo dosáhnout. I přesto není spokojenost v teamu stoprocentní, k tomu více manažer teamu Tomáš Pochop: „Zůstali jsme těsně pod mým interním cílem, což bylo deset bodů. Dosáhli jsme na osm. S ohledem na to, co nás v průběhu roku provázelo, teď mám na mysli především technické problémy, jsem s dosaženým výsledkem určitě spokojený. Druhou polovinu roku jsme odstartovali prvenstvím na rakouské Waldviertel rallye, výsledkově pro nás byla tato část určitě příznivější než její úvod.“ Za sezónou se v interview ohlíží pilot OMV BIXXOL Rally Teamu CZ Štěpán Vojtěch.

Štěpáne jak hodnotíš teamové vystoupení v této sezóně?
Štěpán Vojtěch
Bodovali jsme na třech z pěti soutěží - v Mexiku, Irsku a Británii.To je asi na nekompletní premiérovou sezónu úspěch. Ke konci sezóny jsme jeli už velmi stabilně a byli schopni zajet konkurenceschopné časy. S tím musíme být spokojení, protože nikdo nepřišel bez zkušeností do MS, aby hned sbíral cennější vavříny. Celkem máme za dva roky na kontě 7 závodů v PWRC a podařilo se nám posbírat dohromady deset bodů. To není špatná bilance na nováčky, ještě s ohledem na naprosto nové auto a nový povrch pro nás. To všechno s pohledem do startovní listiny na opravdu zvučnou konkurenci dává optimismus celému teamu do budoucna. Vždyť jsme letos závodili proti čtyřem šampiónům této kategorie a dalším zvučným jménům.

Bylo něco co Tě v souvislosti se závody MS zaskočilo?
Štěpán Vojtěch
Myslím si, že ne, věci řešíme tak jak postupně přicházejí. Jediné menší rozčarování tak bylo dáno pauzou před startem na Novém Zélandu, která se ve výsledku podepsala i na našem výkonu. Nejen z toho důvodu jsme druhou polovinu sezóny neponechali nic náhodě a zaměřili se na důkladné testování.

Co bys řekl k zázemí a vůbec celkové organizaci světového šampionátu, který jste mohli tuto sezónu poprvé okusit jako stálí účastníci MS?
Štěpán Vojtěch
Měli jsme možnost startovat na několika závodech a rozdíl v přístupu organizátorů jednotlivých soutěží je poměrně patrný. Ti novější organizátoři se více snaží. Tím že šampionát PWRC neustále roste a vyvíjí se, tak se vytvářejí i nové mechanismy v jeho fungování. V podstatě ke všemu jsou návrhy ke zlepšení, pokud se ale udrží nastolený trend, můžeme se dočkat lepší medializace ale i zapracování na teamovém zázemí.

Kterou z tratí jsi si za své dosavadní působení v MS nejvíce oblíbil, na které ses cítil nejjistěji?
Štěpán Vojtěch
Mě se líbí nejvíce Mexiko, možná i proto že to byla naše vůbec první světová soutěž na šotolině. Na tu jsme byli vybráni v rámci projektu OMV a nemuseli se tak starat v podstatě o nic jiného než jen o samotné závodění. Ale seděly nám velmi dobře jak zdejší tratě tak i místní příznivé klima a země samotná. Hodně pěkné a zajímavé rychlostní zkoušky jsou třeba ve Walesu a na Novém Zélandu, kde to bylo ale v obou případech kompenzované nevlídným počasím. To bylo hlavně na Zélandu velmi klamavé. Zdálo se, že se nic neděje, ale jakmile se člověk dopustí sebemenší chyby, je okamžitě potrestán a zapadne. Není to tam tolik rozbité, tudíž spíše rychlejší, což nám vyhovuje.

Je nějaká soutěž, na kterou naopak nevzpomínáš nejraději?
Štěpán Vojtěch
Úplně mě nesedí Argentina. Úseky jsou tam hodně rozbité, první rok, kdy jsme tam startovali, to bylo dokonce ještě horší než letos. Je to tam zvláštní tím, že podloží je skalnaté, a vyjeté koleje v kombinaci s náchylnějším produkčním autem, mají za následek, že člověk velmi snadno něco poničí a něco na voze ohne. V těchto podmínkách musíme nasbírat daleko více zkušeností, tak abychom dokázali jet dostatečně rychle a auto při tom vydrželo. Obzvlášť třetí etapa je šplhání se mezi skálami na dvojku.

Vyjma Irska Tě na zbylých závodech čekala šotolina. Jak sis zvykal na povrch, se kterým jsi do té doby neměl příliš zkušeností?
Štěpán Vojtěch
Na šotolinových tratích jsem v podstatě před MS vůbec nestartoval, šampionát se jede převážně na tomto povrchu. Je to nová zkušenost ale i výzva. Mě tento povrch baví, auto jede téměř pořád v nějaké
nestandardní situaci, na šotolině si s tím také člověk může víc hrát. Naopak na asfaltu musí být člověk
neustále extrémně koncentrovaný a hranice potenciálního nebezpečí je daleko blíže.

V posledních dvou závodech jste také premiérově okusili spolupráci s teamem Martina Prokopa, který vám poskytoval technické zázemí. Jak jsi vnímal tuto změnu a v čem jsi spatřoval největší
rozdíl oproti předchozímu spojení se Stohl Racing?

Štěpán Vojtěch
Po problémech v Mexiku a rozčarování v Argentině vnesla tato změna nový vítr do našich plachet. Team
fungoval naprosto profesionálně. My jsme nechtěli pokoušet potenciál auta, i když bylo připraveno naprosto bez problémů. Tím, že takto fungovalo, jsme se mohli soustředit jen a pouze se na svou jízdu, za což patří náš dík. Tímto způsobem to musí fungovat, aby byla možnost uspět v MS.

Nedávno byl zveřejněn soutěžní kalendář na sezóny 2009 a 2010, který doznal docela razantních změn. Ty osobně se řadíš mezi zastánce takovýchto zásahů a vůbec rotace soutěží, na což doplatí některé z tradičních soutěží, ale naopak šampionát zavítá do zajímavých končin např. exotického Jordánska?
Štěpán Vojtěch
Na to je třeba se dívat ze dvou pohledů. Tím, že jsou závody o nemalých financích, tak snížení počtu startů ze 16 na 12 přivítají teamy finančně ale i časově. Nové závody otevírají logicky i další komerční možnosti. Ani ze sportovního hlediska by to nemuselo být nezajímavé. Složitější ale pro ty, kteří sbírají zkušenosti s MS. Na to aby člověk přijel na novou soutěž a zajel výkon, musí mít zkušenosti z minulosti.
Každopádně až čas ukáže. Každá změna je ale zajímavá pokud s sebou přinese i odpovídající organizaci a bezproblémový chod, což může být u netradičních soutěží velká neznámá.

Kam až by mohly sahat tvé ambice v šampionátu produkčních vozů, pokud se podaří zrealizovat pokračování i v následujícím roce?
Štěpán Vojtěch
Pohybovali jsem se ve skupině jezdců, kteří startují v šampionátu delší dobu a neposbírali o moc více bodů než my. Podařilo se nám sice dosáhnout na obdobné umístění jako před rokem, ale s rozdílem šesti bodů k dobru. Rádi bychom přidali, což znamená stabilně a zaslouženě bodovat na všech závodech a od samého počátku se pohybovat v první pětici výsledkové listiny. Ověřili jsme si, že rozpis funguje, i když ho napíšeme v extrémním podmínkách.

S koncem sezóny bych rád poděkoval společnosti OMV a všem ostatním partnerům a lidem z teamu, kteří se na jeho chodu podílí. Přestože rozhodnutí OMV o ukončení spolupráce v motoristickém sportu nám překřížilo plány, je nutno přiznat, že vzájemná spolupráce pro nás znamenala ohromný krok kupředu.

V celkové komunikaci mělo OMV velmi progresivní přístup, ze kterého jsme měli všichni možnost těžit. Ted nezbývá než se rychle otáčet, jelikož termíny v MS jsou dost nekompromisní.

Tomáš Pochop
Možná bych přidal jednu perličku na závěr. Před sedmi lety jsme byli se Štěpánem poprvé na MS ve Walesu, tehdy ještě jako diváci. Štěpán se při průchodu servisní zónou nad myšlenkami o zdejším startu je pousmíval, nedávno jsme si měli možnost místní soutěž vyzkoušet jako přímí aktéři. Premiérovou účastí v k ompletním seriálu MS jsme dosáhly sice nějaké mety, ale i přes odchod generálního partnera, společnosti OMV, nechceme zůstat stát, ale najít prostor pro další partnery a pokračovat v nastoleném směru i v nadcházející sezóně.

OMV BIXXOL Rally Team CZ
Vytisknout

Diskuze: Vojtěch a Ernst si připsali 8 světových bodů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rally Vsetín (CZE)

Vsetín: galerie Kuby Machálka

Rally Vsetín (CZE)

PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek

Central European Rallye (CER)

CER v galerii Jakuba Machálka

reklama

Doporučujeme

Markko - Park

Navrátilec vyhrál v Boloni, seveřan v Anglii

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud