Podle regulí se všechno musí odehrát během dvou dnů. Proto odpadne obvyklý čtvrteční shakedown a tradiční večerní defilé posádek v pivovaru Eggenberg. Také přejímky se posouvají – nejen časem, ale i místem. Čtvrteční technickou i administrativní kontrolu v STK Komat v Dolním Třeboníně vystřídá páteční procedura na výstavišti v Českých Budějovicích. V pavilonu Z bude přístupná i divákům.
Přesunula se proto, že hned v pátek tu odstartuje prolog v podobě divácké rychlostní zkoušky a teprve potom se soutěžní vozy přesunou do Českého Krumlova. Budějovická RZ zůstává prologem, proto není nutné přejíždět do Krumlova po ose.
V Jelení zahradě se uskuteční slavnostní start a teprve poté odjedou posádky na tradiční rychlostní zkoušky. Současné technickoorganizační podmínky si vyžádaly i tady některé změny. Tou nejpodstatnější je spojení dvou částí RZ Kohout a Svatý Jan, takže vzniká nový čtyřiadvacet kilometrů dlouhý měřený úsek.
Návrh tratě už prohlédli i zástupci Asociace jezdců v čele s Josefem Petákem. Ten hájí především zájmy jezdců vozů s atmosférickými motory, proto navrhl – a pořadatelé akceptovali – změny v podobě přidaných retardérů.
Po mnoha letech opouští ze zdravotních důvodů post ředitele Stanislav Fošum. Nahradil ho Jindřich Kunc, také bývalý dlouholetý soutěžní jezdec a v poslední době autor trati. Praktiku Kuncovi bude pomáhat organizačně zdatný Luboš Šalát a s ním i další dlouholeté opory pořadatelského týmu Jiří Venuš, Karel Mach a Jan Bláha. Samozřejmě i desítky a desítky dalších dobrovolníků.
Nové ředitelství chce vyjádřit srdečné poděkování Stanislavu Fošumovi za letité vedení soutěže, která se pohybuje tradičně mezi nejlepšími v republice. Všichni doufají, že i letos svou radou a zkušeností kolegům pomůže.
Komerční sdělení