Problémy s brzdami nás stály hodně času

Josef Janoušek, 3. dubna 2009, 21:01 Google+

Martin Prokop se spolujezdcem Janem Tománkem figurují po první etapě Portugalské rally na páté příčce produkční klasifikace. Na nejrychlejšího Portugalce Arminda Arauja ztrácí česká dvojice více než minutu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prokop, Martin - Tománek, Jan

Prokop, Martin - Tománek, Jan | foto: Lusk, Petr

Sdílejte článek

Po osmém místě na divácké speciálce na stadionu Algarve čekala na českou dvojici šestice rychlostních zkoušek na třech úsecích. Prokop s Tománkem se ihned zařadili mezi nejrychlejší, na čtvrté erzetě zajeli třetí nejrychlejší čas a po první sekci figurovali na čtvrtém místě produkční klasifikace.

"Nebyl žádný problém se rychle adaptovat z dvoukolky na čtyřkolku. Ale začal jsem opatrněji, každým kilometrem jsem však získával jistotu a rychlost. Vše souviselo i s otestováním rozpisu, jestli mu můžeme věřit. Docela to bylo v pohodě, a také časy byly uspokojující. Bojovali jsme o přední příčky a v to samé jsme doufali i odpoledne," řekl Martin Prokop, kterého v závěru RZ4 vystrašily podivné zvuky z auta. "Nakonec se ukázalo, že bylo uvolněno uložení pravého předního tlumiče," objasnil.

V odpolední sekci začala česká dvojice opět třetím nejrychlejším časem, ale v dalším průběhu se musela potýkat s řadou technických komplikací. "První problém se objevil v tankovací zóně po RZ5, kdy jsme lancera nenastartovali. To byl první příznak problémů s elektrikou, které se nám snad podaří ve večerním servisu odhalit. Když jsme potom měnili pneumatiky, objevili jsme chybějící šrouby držící kotouč na adaptéru. Okamžitě jsme se museli rozhodnout, zda skončit nebo pokračovat dál, i když to byl hodně risk. V posledních dvou testech jsem se nemohl dotýkat, snažil jsem se auto zpomalovat smykem. Cílem bylo opravdu etapu jen dokončit a jsem rád, že se nám to podařilo," objasnil ztrátu Martin Prokop.

Zítra pokračuje Portugalská rally dalšími šesti rychlostními zkouškami o délce 145 km. Martin Prokop s Janem Tománkem doufají, že se jim podaří svou pozici trochu vylepšit. "Trať se proti tréninku relativně změnila, neboť se tam objevilo hodně volných kamenů, kterým je potřeba se vyhýbat. Auto dostává hodně ran, ještě horší to bylo v druhých průjezdech. I na dalších autech je vidět, jak je soutěž náročná. Určitě teď nebudu riskovat, přesto věřím, že se prokoušeme ještě dopředu," uzavřel jihlavský pilot.

Vytisknout

Diskuze: Problémy s brzdami nás stály hodně času

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rentor RallyCup Bochoř

Rentor RallyCup v Přerově

Rally Morava (CZE)

Martin Lehký: „Závodění mi dělá hezčí den a hezčí život.“

Valašská Rally (CZE)

Valašská rally ValMez letos otevře seriál sprintrally

Kohn, Filip

Švédská houpačka pro FilipaKohna a Toma Woodburna

Dohnal, René - Švec, Roman

Šampión ERT René Dohnal se vrací na české tratě

Rally Kopná (CZE)

Michal Kolář: „Do nové sezony s novým vozem.“

reklama

Doporučujeme

Solberg, Henning

Vodafone Rali de Portugal 2009: Ohlasy po 1. etapě

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud