Poprvé v letošním kalendáři se světový šampionát přesouvá mimo evropský kontinent. O víkendu se v provincii Cordoba uskuteční 29. ročník Rally Argentina. Soutěž se čtvrtým závodem PCWRC. Ze startovní rampy sjede dvanáct jezdců s cílem získat produkční body. Největšími favority budou kromě domácích jezdců Gabriela Pozza a Marcose Ligata (hosté) zejména Eyvind Brynildsen, Nasser Al Attiyah a Toshi Arai. Pevně věříme, že do jejich soupeření zdárně zasáhne i dvojice Martin Prokop – Jan Tománek. Český tandem se do Argentiny vrací vylepšit loňský výsledek, kdy obsadil sedmé místo produkční klasifikace.
"Díky loňskému startu víme, jak je soutěž náročná. Je podobně těžká jako Portugalsko, bude hodně záležet, zda naše mitsubishi vydrží všechny nástrahy trati. Díky loňským zkušenostem vím, jak se vypořádat s nastavením vozu, neboť nás loni trápily problémy s tlumiči. Letos jsme ale doufám na vše lépe připraveni," řekl Martin Prokop.
"Hodně bude záležet i na počasí, zda se soutěž odjede na suché šotolině nebo za podzimních dešťů na blátě. V druhém případě je trať neskutečně zrádná," dodal český jezdec, jenž v pondělí absolvoval v Argentině oficiální test.
"Při neúčasti Arauja a Sandella chceme bodovat, čímž bychom se jim přiblížili v průběžné klasifikaci. Od toho se bude odvíjet naše strategie. Přece jen se za oceánem nejezdí tak zostra jako v Evropě. Vlastní tempo přizpůsobíme podle průběhu závodu," přiznal Martin Prokop.
Pořadatelé provedli v letošním ročníku výrazný zásah do podoby soutěže s cílem zvýšit její kompaktnost. Soutěž odstartuje diváckou speciálkou na fotbalovém stadiónu v Cordobě, kde se v roce 1978 odehrály o některé zápasy mistrovství světa ve fotbale. Soutěžní posádky se do těchto míst následně vrátí ještě dvakrát, na závěr druhé a závěrečné etapy. Klasické zkoušky zavedou posádky do údolí provincie Cordoba. Páteční trať v údolí Punilla je virtuálně identická s rokem 2008, její nedělní část v totožném prostoru nabídne zkoušky, které se naposledy jely v roce 2007. Opravdovou lahůdku čekají posádky v sobotní etapě. Trať je zavede do pohoří Traslasierra, v harmonogramu zde nechybí ani dvojice kultovních rychlostních zkoušek El Condor a Mina Clavero-Giulio Césare, které zavedou posádky až do nadmořské výšky 2195 metrů. Celkem je připraveno 23 testů (na třinácti úsecích) o délce 331,80 km. Trať soutěže měří 1533,65 km.