Už úvodní rychlostní zkouška jihomoravské soutěže se bílomodročernému hatchbacku Subaru Impreza WRX STI nadmíru vydařila. Druhý nejrychlejší čas hned za Romanem Krestou, to byl ještě o dva stupínky lepší úvod než na minulé, českokrumlovské rally. Vyjma jediného zaváhání se ale tentokrát Vojtěchu Štajfovi, Michalu Ernstovi i jejich vozu výborně dařilo i v celém zbytku náročného podniku. K dobrému výsledku přispěla také skutečnost, že už se umoudřila elektronika vozu a na rozdíl od minulé soutěže jezdce nepotrápila.
"Tohle není pravda ze sta procent, nicméně ona jediná výjimka, kdy si auto vzpomnělo na svou krumlovskou jankovitost, nastala naštěstí ve chvíli, která nám nepokazila výsledek," upřesňuje pražský pilot. "Bylo to na startu speciálky vedené po brněnském výstavišti, která se nám pak skvěle povedla. Když jsme se dověděli náš výsledek a připomněli si čtvrtý čas z Českých Budějovic, vtipkovali jsme, že by nám možná svědčila soutěž odehrávající se výhradně na výstavištích. I když jsme hned na následující zkoušce uklouzli na blátě a ztratili tak čas díky couvání, měla ale už pro nás rally zcela odlišný průběh než protrápený Krumlov. Vědomi obtížnosti tratě jsme nasadili rozumné tempo a i s ním už první den pravidelně zajížděli časy v první desítce. Pomohla nám i vhodná volba skvělých mokrých pneumatik Pirelli, v první sekci jsme obuli neprořezané a v druhé polovině etapy prořezané. Nocovali jsme na sedmé příčce a do soboty vstoupili s myšlenkami spíš než na útočení na špičku, tak na udržení si zbylých soupeřů za zády. Úkol se splnit podařilo a naše tradiční soky Trojana a Arazima jsme porazili. Chyby některých dalších závodníků nám tentokrát pomohly až k ´bramborové medaili´, inu jak se říká - jednou jsi nahoře, jednou zas dole. My tentokrát patřili k těm šťastnějším, a to i když jsme dva kilometry před koncem RZ13 ulomili řadicí páku a dojížděli do cíle jen na trojku. Po havárii Petra Hozáka jsme totiž test dokončili pod žlutou vlajkou, a tak těch pár vteřinek naší pravděpodobné ztráty bylo anulováno všeobecným přidělováním časů. K havárii Míry Tarabuse jsme zase dojeli jako první a jen díky včasnému upozornění jeho spolujezdce jsme do poškozeného vozu za nepřehlednou zatáčkou nenarazili."
Spokojen byl i spolujezdec Michal Ernst: "Při seznamovacích jízdách jsme měli z tratí trochu obavy, ty se ale nepotvrdily. Týmem mechaniků báječně připravený vůz prokázal svou robustnost a dobré nastavení, takže jsme neměli žádné potíže ani v sobotu, ale ani při dlouhém a deštivém pátečním večeru. Nakonec se nám soutěž moc líbila, potěšily nás i příznivé reakce fanoušků svědčící o dobrém zvuku značky Subaru v našich krajích. Navíc jsme opět byli jejími nejrychlejšími reprezentanty v cíli soutěže."
Čtvrtá příčka a body do národního šampionátu i Evropského poháru celému týmu dodaly novou energii, znásobenou i prvenstvím v Pirelli cupu. Teď má celý Subaru Czech Rally Team více času na přípravu a testy před druhou polovinou sezóny - Vojtěcha Štajfa čeká až start na Barum rally konané v konci srpna. Mezitím zbude prostor na stavbu dalšího hatchbacku, o starty s tímto modelem totiž projevilo zájem i několik dalších jezdců v čele s piloty s bohatými mezinárodními zkušenostmi. Není tedy vyloučeno, že se barvy týmu ještě před ´Barumkou´ objeví i na některé z dalších soutěží.