Pech s Uhlem vstoupili do soutěže s druhým nejrychlejším časem a druhou pozici drželi s mírným odstupem na prvního Honzu Kopeckého takřka celý den. „Na poslední rychlostce sobotní etapy se ale rozpadla výfuková turbínka na turbu a její kusy prolétly až do katalizátoru. Stalo se to bohužel brzy po startu dlouhé rychlostky „Strašín“ a do cíle nám zbývalo ještě 18 km. Motor okamžitě ztratil výkon a najednou z toho bylo auto na výlet. Tomu odpovídala rychlost jakou jsme museli dojet až do cíle a při tom ztratili rovné 4 minuty,“ popisuje důvod propadu na 14. pozici Pech a pokračuje. „Během jízdy bez turba, nás předjeli přímo na trati tři posádky startující za námi po minutových intervalech. Snažil jsem se včas uhýbat, abych je nezbrzdil, ale Filip Mareš k nám přiletěl ve velice rychlém úseku a než jsem zareagoval, určitě ztratil nějakou sekundu. Za to se jejich posádce velice omlouvám, protože v cíli byli třetí se ztrátou pouhých 0,3 vteřiny na druhého a bez nás to mohlo dopadnout jinak,“ vysvětluje Pech.
Mechanici EuroOil teamu v servisu poškozené turbodmychadlo vyměnili a Pech s Uhlem se pokusili ve druhé etapě probojovat co nejvýše. Nakonec to bylo deváté místo absolutně a 3. v nedělní etapě, za které jim byly přiděleny body do MČR.
„Chtěli jsme vyhrát alespoň druhou etapu, ale Focus pořád trošku zlobil. Tím jak vrtulka turba a další častí proletěli výfukem, poškodily teplotní čidlo výfukových plynů, které občas zahlásilo vysokou teplotu a tím motoru zrušilo program (ALS) na minimální prodlevu turba. Ten mně chyběl především ve vracečkách na ruční brzdu, kdy to asi nebylo moc na dívání,“ zakončuje s lehkým úsměvem Pech.
Dalším závodem Mistrovství České republiky v rallye, bude v polovině června jihomoravská Rallye Hustopeče.