Vysočina, aneb mechanici ve správnou dobu na správném místě.. :)

Lukáš Vyoral, 19. července 2011, 22:18 Google+

ONBOARD:Rally Vysočina pro nás měla znamenat důležité body do celkového hodnocení šampionátu a nasbírání zkušeností na (pro nás) neznámým závodě.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 20.07. 19:05) Napište svůj názor
kryštof, radim

kryštof, radim | foto: Bořuta, Pavel

Sdílejte článek

Odjezd byl naplánován opět na čtvrtek odpoledne a jeli jsme jen já a Radim. Jarda s Verčou byli na plánu v pátek navečer. Měli jsme dohodnuté společné ubytování s Robertem Čonkou a Kubou Venclíkem.

V pátek jsme celkem bez problémů odtrénovali všechny rychlostní testy, zmákli bez potíží formální a technickou přejímku, zabavili Robertu Čonkovi 4 kola i s pneumatikami, které nám přivezl :). Trošku jsme se v autech povozili, a již na malém testu nastaly technické problémy se spojkou Robertovy Fábie. Mimochodem nás v ní oba povozil, abychom pochopili, že nemá cenu se s ním honit - měl pravdu - nemá to cenu. Ještě se v servise pokoušeli problém najít a řešit, ale nepodařilo se příčinu prokluzující  nové spojky odhalit. Kluci si řekli, že to snad nějak půjde a šli jsme probrat zážitky při společném grilování z větší části ve společnosti třídy 7 a zbytku obou týmů, které postupně přijížděly.

Venda Kopáček o nás celý večer při sledování různých onboardů tvrdil, že jsme blázni. Prej jak můžeme jet tak rychle - to potom nevím, co máme říkat my o něm, který jede strašnou ,,palici". Rozhodně bylo o čem diskutovat při pivečku a masíčku, kde se někteří zdrželi do ranních hodin, že Jardo s Pavlem :).

Sobota ráno, krásné slunečné počasí nás vítá a těšíme se na pěkné svezení. Hned na první testu dostáváme hodně studený obklad a nějak to nechápeme. Na dvojce za to zkoušíme pořádně vzít a za sebemůžu říct jen to, že to s daným autem víc neumíme. Nicméně na dvanácti kilometrech ztrácíme míň jak napředchozí 5km rztě. Tak nám to trošku lepší náladu a v nasazeném tempu jedem do třetího testu.

Bohužel asi v půlce jsme o malinko rychlejší a potkáváme se se stromem. Ten nás odráží do protější meze. kde padáme dolů pod úroveň cesty, odkud marně hledáme kudy ven. Po jednom nezdařilém pokusu zkoušíme jiné místo - cca 1,5 km od opuštění tratě a zde nás zastavuje alinkej pařez ukrytý v trávě tak šikovně, aby nám připravil velmi horké chvilky. Chvíli zkoušíme bojovat sami - nikde není živé duše :( vzdáváme to a taktickyse rozbíháme hledat diváky. Po kilometru běhu konečně vidím, jak k nám někdo spěchá a volám, ať nám jde pomoct. Když se podívám pořádně, vidím ty nejlepší tváře, které přesně potřebuji: Jarda a je mu v patách Pavel. Tomu se říká mít štěstí v neštěstí. Že prej nás slyšeli, jak se někde hrabeme ven tak nám šli pomoct.. Po chvíli za pomoci zvedáku, pěstí a kopání auto povolí a chce s náma dál závodit. Sice potlučené, bez zadního světla a okna a řádně deformovaných dveří kufru s blatníkem jedeme dál. Ztráta je obrovitá, navíc ještě po kilometru jízdy prasklo lanko spojky - nechápeme proč (?). Nicméně dojíždíme do přeskupení se ztrátou sedmi minut a zasloužíme si penalizaci minuty a deseti sekund.

V servise Jarda a Čonkovci dávají auto provizorně do kulturního stavu, mění lanko spojky, mlátí do podběhu, kontrolují přední nápravu, která taky dostala řádně za ,,uši", lepí a malují zadní světlo na lepící pásku a Verča celé auto zbavuje zbytků travin a obilí, které jsme si s sebou přivezli.

Ještě jednou děkujeme za pomoc našim soupeřům Robertovi, Kubovi a Pavlovi - takové sportovní chování se vidí jen málokdy. Sami odevzdali jízdní výkaz v rz2 pro prasklý přítlačný talíř. a takhle nám pomohli, i když věděli, že když dojedeme do cíle tak spadnou za nás až na čtvrté místo průběžného hodnocení sprintrally.

Zbytek závodů se nikam neženeme a jedem si své tempo. I přesto se nám daří dvakrát dojet Suzuku jedoucí před náma. V cíli máme čtvrté místo ve třídě s obrovskou ztrátou na kluky před náma a bereme deset bodů.

Rally Vysočina měla hodně rychlý charakter trati a velmi zákeřně uskákaný asfalt. Pěkné počasí, trochu nešťastnou servisní plochu a co mě překvapilo nejvíc, nenašel jsem tam ,,závodní" grilovanou klobásku :(

Nyní nás čeká opět klepačka auta a chtěli bychom změnit převodovku. Snad to všechno zvládneme a uvidíme se na sprintu v Pačejově. Děkujeme celému týmu za podporu, Pajovi Bořutovi a fans za hnaní kupředu u trati a samozřejmě všem divákům co se za náma otočili a koukli na náš průjezd.

Tak rally ahoj a mrkněte na naše obrázky zachycené na onboard kameru, kterou jsme měli zapůjčenou od společnosti www.onboard-kamery.cz (je to včetně kolize se stromem).

Ještě mrkněte na naše stránky www.speedracingteam.cz a další onboardy naleznete ZDE

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Vysočina, aneb mechanici ve správnou dobu na správném místě.. :)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 20.07.2011 19:05 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Barum Czech Rally Zlín (CZE)

Filip Mareš pojede na Rally Hungary s Fabii R5 evo

Rally Šumava (CZE)

PEUGEOT RALLY CUP CZ ČEKAJÍ ZMĚNY

Pech, Václav - Uhel, Petr

Pech na Setkání mistrů třetí

Rally Vsetín (CZE)

Lukáš Nekvapil s Petrou Řihákovou stříbrní v rallysprintové sérii

Rally Vsetín (CZE)

U Jančíků závodí téměř celá rodina

Rally Vsetín (CZE)

Petr Hejtmánek: „Rally a ploché nohy mám po tátovi.“

reklama

Doporučujeme

rally bohemia

DUNOVSKÝ: A SEN SE ROZPLYNUL

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PEUGEOT RALLY CUP CZ ČEKAJÍ ZMĚNY

  2. Petr Hejtmánek: „Rally a ploché nohy mám po tátovi.“

  3. Pech na Setkání mistrů třetí

  4. Lukáš Nekvapil s Petrou Řihákovou stříbrní v rallysprintové sérii

  5. Filip Mareš pojede na Rally Hungary s Fabii R5 evo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud