Patrik Rujbr se spolujezdcem Richardem Nesvadbou vstupovali v Kostelci do bojů z průběžné čtvrté pozice ve třídě 3, což chtěli ještě vylepšit.
Celá soutěž měla na pořadu sedm rychlostních zkoušek. Již od časného rána panovalo horké počasí,což ještě přidalo na obtížnosti závodu. Na všechny posádky byla přichystána hned zpočátku nejdelší zkouška soutěže Skuhrov. První zkouška pro Patrika s Richardem znamenala prakticky konec pořádného závodění, protože asi 500 m před cílem probrzdili retardér a při snaze vrátit se zpět, sklouzlo jejich Evo X do příkopu a trvalo skoro minutu, než se jej podařilo s pomocí diváků dostat zpět na trať. Při tomto se poškodila převodovka a nešel dál řadit 1. rychlostní stupeň. „Po projetí cílem jsme se rozhodli s Patrikem v soutěži dál pokračovat s tím, že na každém startu se budeme rozjíždět na dvojku a bez ALS, aby vydržela spojka,“ popisuje trable již z počátku soutěže Richard Nesvadba.
Převodovka zlobila i během celého závodu, ale přesto se klukům podařilo zajet několik časů v první desítce třídy 3. V celkovém úřadování to znamenalo body za desáté místo a propad na průběžně šesté místo třídy 3. „6 RZ jet bez prvního převodového stupně bylo značným handicapem a při každém dobržďování do retardéru nebo vracáku jsem musel myslet na to, že jedničku nemáme a podle toho si najíždět, takže některé průjezdy se asi kromě nás nelíbily ani divákům,“ komentuje výkon na protrápeném Kostelci pilot Patrik Rujbr.
Patrik s Richardem budou mít další možnost vylepšit své umístění v tabulce a spravit si tak chuť po Kostelci druhý víkend v srpnu při sprintu v Pačejově, kde znovu osedlají týmové Mitsubishi Lancer Evo X.