Pro letošní sezonu si loňský absolutní vítěz třídy 10 v rallysprintovém mistrovství Michal Vaňhara postavil zcela nový vůz. Jeho premiéra se odehrála na rychlostních zkouškách Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče. První start byl úspěšný a dvojice Vaňhara – Jugasová rozšířila svou pohárovou sbírku.
Na den přesně osm měsíců. To je přesně období, kdy na závodní kombinézu u Michala Vaňhary ve skříni usedal prach. Psal se datum 21. říjen 2012 a v cíli vsetínského rallysprintu slavil zlínský jezdec absolutní vítězství ve třídě 10. O životním výsledku rozhodla závěrečná zkouška sprintu a technická závada u vozu Reného Dohnala. Zatímco René smutně stál u nepojízdného vozu, Michal si vychutnával doušky šampaňského na cílové rampě vedle vsetínského zámku. Uběhlo dlouhých osm měsíců a v pátek 21. června 2013 se Vaňhara opět nasoukal do nehořlavé kombinézy. „Během pauzy mezi sezonami jsme se pustili do stavby Renaultu Clio Sport. Původně jsme s ním chtěli vyrazit již na domácí Kopné, ale v autě ještě nebyly všechny správné díly a jak něco uspěchat, raději jsme s prvním startem ještě chvilku posečkali. Jelikož měl „Barva“ startovat v Hustopečích, tak jsme se domluvili, že clio otestujeme přímo při Rally Hustopeče. Rozhodnutí o našem startu padlo týden před soutěží, což přináší několik problémů. Bylo potřeba se poohlédnout po volném spolujezdci s patřičnou licencí a také zajistit ubytování „last minute“ jsou trošku nervy. Nakonec jsem se domluvil s Kájou Jugasovou, která ještě ovšem musela podstoupit kontrolu u lékaře a zde dostat požehnání ke startu s naštíplou klíční kosti. Kája svolení dostala a hned se ukázala jako profík, když sehnala ubytování po jedné z omluvených posádek,“ popsal sled událostí před hustopečskou rally Michal Vaňhara. Přestože byl Michal v Hustopečích na závodech v minulosti několikrát, ostrý závod zde jel poprvé. Hned úvodní zkouška soutěže jej překvapila svou členitostí, změnou povrchu i délkou zkoušky. Uskákaný asfalt tady střídal šotolinu a vzápětí se najíždělo na kvalitní asfaltové silnice. Náročné seznamovací jízdy umocňovaly tropické vedra. „Náš start ještě ohrozilo jedno kulaté razítko, které chybělo ve sportovním průkazu vozu. Bez něj nás nechtěli sportovní komisaři pustit do závodu. Proto jsme museli vyslat rychlého posla do Prahy. Byly to nervičky a Kája uronila i slzičku, ale kluci vše stihli,“ popsal kritický moment krátce před startem závodu Michal. V pátek, krátce po 19. hodině již Michal s Karolínou najížděli na startovní rampu. „Bylo nám od začátku jasné, že závod bude hodně rychlý. Moc jsem se na rally těšil a přitom jsem měl obavy, zda auto vydrží bez technických problémů. Obavy jsem měl i u sebe, neboť téměř tři čtvrtě roku jsem v závodním autě neseděl. Před první erzetou jsme si s Kájou řekli, že jedeme testovat auto a podle toho jsme závod i pojali. Vůbec jsem nevěděl, jak bude renault reagovat na šotolině. Hned v první šotolinové zatáčce jsem si uvědomil, že do toho musím jít agresivněji, jinak se dlouho nesvezeme,“ vrátil se k prvním kilometrům soutěže Vaňhara. První etapa obsahovala čtyři rychlostní zkoušky, ale po havárii Plška byla jedna RZ zrušena. Tři časy na rychlostních testech umístily posádku na 25. místě absolutního pořadí a ve třídě 8 drželi Michal s Karolínou 3. místo.
Během večerního servisu mechanici jen auto kontrolovali a dotahovali povolené šroubečky. Clio fungovalo bez problémů a tak si posádka mohla vyzkoušet i různá nastavení závodního vozu. „Druhý den jsme se hráli s nastavením tlumičů. Zdálo se, že si auto ostrou jízdou sedlo a já si na něj taky rychle přivykal. Jak jsem autu začal důvěřovat, odrážely se i na jízdě naše časy. Přesto je před námi ještě hodně práce než začneme vyhrávat erzety ve třídě J,“ posílá vzkaz svým soupeřům Michal. V průběhu sobotních rychlostních zkoušek se Michal s Karolínou posunuli výš ve startovní listině. I díky defektu Brtníčka získali zlíňáci ve třídě 8 stříbrnou příčku. V absolutní klasifikaci nakoukli do druhé desítky pořadí 19. místem. A do výčtu úspěchů patří i umístění v kategorii smíšených posádek, kde Michal s Kájou obsadili 3. místo. „Z výsledku máme pochopitelně všichni velkou radost. Auto i celý tým fungoval skvěle a pochvalu zaslouží i Kája. Chtěl bych tímto zároveň poděkovat sponzorům a obchodním partnerům, bez nichž bychom start v Hustopečích nemohli absolvovat,“ poděkoval Michal Vaňhara.