V kategorii dvoukolek se sešla zajímavá sestava jezdců, které měl dominovat Martin Vlček. Pro kopřivnické závody oprášil příborský jezdec svého mazlíka Peugeot 206 Kit Car, se kterým úspěšně startoval v automobilových soutěžích v letech 2011 – 2013. Největší úspěchy Martin s tímto vozem zažil v roce 2012, kdy odjel kompletní sezonu. Na jejím konci se těšil v rallysprintových závodech z mistrovského titulu ve třídě 6 a mezi dvoukolkami byl celkově 3. Přímými soupeři v kategorii dvoukolek měli být Martinovi Marcel Svačina, Adam Fabrika a Tomáš Dostál. Hned úvodní rychlostní zkouška vyřadila hlavního favorita kategorie F2, neboť u peugeota Martina Vlčka se poškodila poloosa. Vedení v dvoukolkách se ujal Tomáš Dostál. Po několika startech se seatem přivezl Dostál do Kopřivnice Volkswagen Golf v dravé sportovní úpravě. Vedení si udržel opatovický jezdec pouze jednu zkoušku, na 2. RZ totiž vyrobil drobnou jezdeckou chybu a ta jej stála drahocenné vteřiny. Do čela se dostal zkušený soutěžák Marcel Svačina s Citroënem C2 Max. Ale ani zlínský Svačina se dlouho ve vedení neohřál a v následující zkoušce si vzal zpět vedoucí příčku Dostál. Na zbývajících rychlostních zkouškách už jezdec z Opatovic nechyboval a postupně svůj náskok nejrychlejšími časy navyšoval. Vítězného Dostála doplnili na stupních vítězů druhý Marcel Svačina a třetí Adam Fabrika s Citroënem C2 R2, který si přijel do Kopřivnice spravit chuť po nevydařené Barum rally, kdy mu dvě zkoušky před koncem závodu praskla poloosa. Čtvrté místo si v sobotu odvezl z polygonu vítěz šestého dílu gépédéčka v dvoukolkách Jirka Gerych s Citroënem Saxo. Rostislav Kovařčík letos startuje v GPD rally cupu pravidelně a tentokráte si vyjel body za 5. místo. Jezdci Škody Felicia Kit Car patří průběžné vedení v dvoukolkách i po sedmé odjeté soutěži. „Měl jsem možnost startovat s jiným vozem, pro mne ne až tak neznámým. Tento speciál, jsem doposud znal jen z místa spolujezdce. Před samotným závodem jsem s golfem najel jen pár kilometrů. Počasí na tento závod vyšlo skvěle a já se nemohl dočkat prvního startu. Do závodu jsem nastoupil s určitou dávkou respektu a chtěl si ho za volantem golfu hlavně užít. V druhé polovině první sekce, jsem udělal drobnou chybu, která mne stála pár sekund. Druhá sekce z mé strany už byla bezchybná a jízdu jsem si patřičně užíval. Poslední dvě RZ už byly ve slušném tempu a můžu potvrdit, že s golfem jsme si bez pochyb sedli, za což bych chtěl poděkovat Zdeňkovi Němcovi, který mi umožnil startovat s tímto vozem. Jako celek je to dobře postavený vůz a uvidíme, jestli se s ním postavíme ještě na start. Nejen tento závod, ale i celý seriál GPD Rally cupu hodnotím kladně. Pokaždé je zde skvělá atmosféra a vše pořadatelsky probíhá dobře a spolehlivě,“ přiblížil změnu vozu a ohlédl se za soutěžní sobotou Tomáš Dostál.
Hlavní favority na celkové vítězství zářijového závodu jsme ovšem mohli hledat mezi největšími kamarády a soupeři zároveň – Silvestrem Mikuláštíkem a Jaroslavem Podešvou. Podešva vyhrál předprázdninový závod, a tak mu měl bystřický jezdec co oplácet. Mikuláštík se Škodou Octavia WRC byl nejrychlejší na úvodních třech měřených zkouškách a na svého rivala si vybudoval náskok 15 vteřin. Na obranu Podešvy je ovšem nutno říct, že po první zkoušce zamířil do servisu a jeho tým opravoval poškozenou poloosu, která jej lehce rozhodila z rytmu. Na 4. RZ dosáhl nejrychlejšího času jezdec v subaru, ale Mikuláštík v následující zkoušce kontroval. A i když Podešva zajel závěrečnou erzetu nejrychleji, Silvestra Mikuláštíka o vítězství nepřipravil. Bystřický jezdec uhájil vedení s náskokem 2,7 vteřiny. Třetí v cíli absolutní klasifikace byla nejrychlejší dvoukolka s Tomášem Dostálem za volantem. V absolutní klasifikaci dojel Marcel Svačina čtvrtý, přesto byl s výsledkem velmi spokojený. Nejrychlejší pětici doplnil na GPD Rallycupu poprvé startující Daniel Tasary s Mitsubishi Lancer EVO X.
„Máme za sebou další díl našeho seriálu, který se obešel bez jakýchkoliv problémů, což je pro nás vždy to nejdůležitější. Vítězství je taková třešnička na dortu, i když s trochu trpkou příchutí. Startujeme oproti konkurenci s restriktorem a stále nemůžeme přijít na důvod chybějícího výkonu našeho vozu. Prošli jsme již všechny senzory a čidla a stále jsme na nic nepřišli. Auto nyní projde repasí a doufám, že se podaří ho dostat opět do top formy na vsetínskou rally,“ zhodnotil sobotní závod a naznačil start v rallysprint sérii Silvestr Mikuláštík. Další závod GPD Rally cupu dostal nový termín. Tentokráte se jezdci sejdou v neděli 23. 10. a dle slov hlavního organizátora cupu Silvestra Mikuláštíka se bude opět na co dívat.